Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

центр зайнятості населення 2020

 Урок про професії за допомогою он-лайн технологій

Протягом двох тижнів професійний консультант Братської районної філії Миколаївського обласного центру зайнятості Олександр Неговора проводив для школярів інформаційні уроки на вибір професії за допомогою онлайн програми Zoom. В Уроках взяли участь учні 8-9 класів Шевченківської, Камянуватської, Кривопустоської ЗОШ І-ІІ ст., а також учні 11 класу Гімназії селища Братське.

 Метою уроку було – надати розуміння школярам про поняття професії. Під час онлайн з’єднання школярі дізнались про важливі складові в обранні професії. За допомогою презентації школярам було представлено формулу вибору професії «Хочу, Можу, Треба». Школярам стали відомі актуальні просії, які будуть в майбутньому, серед них професії, які відносяться до:

-          Інформатизація, комп’ютеризація, впровадження цифрових технологій;

-          Програмування та автоматизація процесів;

-          Злиття фізичної, цифрової та біологічної сфер;

-          Штучний інтелект та роботизація;

-          Зростання клієнтоорієнтованості діяльності.

Школярам надано інформацію, щодо вибору професій. Запропоновано пройти тестування безпосередньо у стінах Братської філії на автоматизованому робочому місці «Профконсультант» та «Оптант-Плюс», а також на порталі з профорієнтації та розвитку кар’єри, який створила служба зайнятості України: www.profi.dcz.gov.ua/tests. Скористатись платформою з профорієнтації та розвитку кар'єри  може не тільки школяр, а й кожен охочий, безкоштовно продіагностувати власні схильності, здібності, краще зрозуміти свої професійні інтереси. Тобто  зробити власну профорієнтацію.

 

 

 

Долучаємось: міжнародний освітній проєкт COURSERA

 

Державному центру зайнятості як державній установі до 30.09.2020 надано доступ для реєстрації 25 тисяч безробітних на платформі Coursera та їх безкоштовного навчання до кінця 2020 року.
COURSERA (
https://coursera.org) – міжнародний освітній проєкт, заснований професорами Стенфордського університету. Багатьом університетам та організаціям світу, яких торкнувся карантин, Coursera надає безкоштовний доступ до своїх курсів через платформу Coursera for Campus.

Йдеться про понад 3 800 курсів та 400 спеціалізацій. На порталі можна знайти безкоштовні онлайн курси від провідних американських університетів за різними напрямами: державне управління та суспільство, інформаційні технології, особистий розвиток, вивчення мов тощо. Відеолекції читаються англійською мовою, але більшість з них супроводжуються субтитрами українською (або іншими мовами).


Coursera пропонує курси як через свій вебсайт так, і за допомогою мобільних додатків. Миколаївська обласна служба зайнятості теж приєдналась до залучення безробітних щодо навчання на освітній платформі. Так, вже 154 особи отримали запрошення на Coursera, 37 з них зареєструвались і розпочали знайомитись з різноманітними курсами міжнародного освітнього проєкту. Найпопулярніші напрями навчання серед наших безробітних – «Психологія комунікації», «Основи фотографії», «Управління людськими ресурсами» тощо. Якщо у Вас є бажання приєднатись до COURSERA, звертайтесь до свого кар’єрного радника.

57,2 млн.грн. допомоги по частковому безробіттю на період карантину отримав малий і середній бізнес Миколаївщини

Завдяки програмі допомоги по частковому безробіттю на Миколаївщині вдалося зберегти  майже 10 тисяч робочих місць. Про це повідомив директор Миколаївського обласного центру зайнятості Дмитро Оборонько.

Так, з початку карантину 585 роботодавців отримали фінансову допомогу для виплати 2/3 зарплати своїм  3423 працівникамчерез вимушене припинення або скорочення діяльності підприємства на період карантину. Також допомогою по частковому безробіттю скористалися6550ФОПів без найманої праці і таким чином залишились діючими.

«Метою роботи служби зайнятості в період карантину є не лише працевлаштування громадян та укомплектування вакансій, яких було значно менше, ніж зазвичай, а головне – допомогти роботодавцям зберегти існуючі робочі місця. На сьогоднішній день вже виплачено 57,2 млн.грн допомоги по частковому безробіттю, із 80 млн. грн., передбачених для Миколаївської області», – зазначив Дмитро Оборонько.

Більшість працівників, які отримали допомогу по частковому безробіттю, працюють на підприємствах-перевізниках, у швейному виробництві, дубленні шкіри, в оптовій та роздрібній торгівлі, вирощуванні сільськогосподарських культур тощо.

Фізичні осіб-підприємці, які скористалися цією програмою підтримки,переважно ведуть діяльність в сфері торгівлі, послуг краси, громадського харчування та організації культурно-масових заходів.

Довідково: Виплата допомоги по частковому безробіттю здійснюється за рахунок фінансової допомоги, яка виділена із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками.

 

"Підводні камені" нелегального працевлаштування

Питання легалізації трудових відносин є актуальним питанням сьогодення. Тому що від офіційно нарахованої заробітної плати та відповідно від сплачених соціальних внесків залежить набуття людиною страхового стажу.

 

Відповідно до діючого законодавства страховий стаж – це період, протягом якого працівник підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню та за який сплачені щомісячні страхові внески в сумі, яка не може бути меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

З 01.01.2020 року мінімальна заробітна плата становить 4 723 грн, а отже мінімальний страховий внесок – 1 039,06 грн (22% від мінімальної з/п). Якщо ж сума нарахованої заробітної плати, з якої сплачені внески, менша за мінімальний рівень, страховий стаж становить неповний місяць і обчислюється пропорційно до заробітної плати.

На жаль, є випадки, коли роботодавець не сплачує страхові внески за своїх найманих працівників, тобто платить заробітну плату «в конвертах», а отже, ці періоди не враховуються до страхового стажу людини та не включаються як заробіток для розрахунку розміру пенсії.

Фізичні особи-підприємці, зокрема й ті, які обрали спрощену систему оподаткування; особи, які провадять незалежну професійну діяльність; члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах не є виключенням і теж повинні сплачувати єдиний соціальний внесок не менше мінімального розміру (1039,06 грн).

Як свідчить практика, вищезазначені категорії громадян зазвичай не звертають уваги на існуючі проблеми й дізнаються про них тільки при виході не пенсію. Тож, звертаємо увагу, що громадяни України мають право на призначення пенсії за віком у 2020 році за наявності страхового стажу не менше 27 років.

З 2000 року в Україні діє система персоніфікованого обліку, яка надає можливість кожній застрахованій особі безоплатно отримувати особисту інформацію, а саме: з якої суми заробітної плати, скільки та за який період сплачено за неї внесків до Пенсійного фонду. Отримати ці відомості можна на порталі ПФУ.

Також звертаємо увагу роботодавців на те, що вони несуть персональну відповідальність за належне оформлення трудових відносин з працівником, а увагу найманих працівників на те, що офіційна заробітна плата є гарантією отримання соціальних виплат, а в майбутньому – гідної пенсії.

·         Ризи нелегальної зайнятості;

·         Торгівля людьми: міфи та стереотипи;

·         Торгівля людьми: масштаби, причини та наслідки, групи ризику, стадії торгівлі людьми, основні ознаки торгівлі людьми;

·         Нормативно-правова база з протидії торгівлі людьми: міжнародне та національне законодавство;

·         Відмінності торгівлі людьми від інших форм порушення прав людини: порушення трудового законодавства, погані умови праці.

Також під час семінару було затронуто питання про можливість виявлення та ідентифікування осіб, які постраждали від торгівлі людьми. Поради перед виїздом за кордон. Превентивна робота з протидії торгівлі в районі.

Семінар направлений на збільшення ознайомлення громадян про небезпеку, яка може чекати при недотриманні правил пошуку роботи нелегальними шляхами.

 

 

 Профорієнтаційна робота на вибір професії

Протягом жовтня для школярів 8-9 класів фахівець із професійної орієнтації Братської районної філії  Миколаївського обласного центру зайнятості Олександр Неговора проводить профорієнтаційні уроки. За цей час було відвідано 8-9 класи Новокостянтинівської ЗОШ І-ІІІ ст., Новомарївської ЗОШІ І-ІІІ ст., Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ст., Братської ЗОШ І-ІІІ ст., та Гімназії селища Братське. Метою уроків являється ознайомлення шкільної молоді про поняття професій та як правильно її обрати.

На уроці відбувається ознайомлення учнів із формулою вибору професії «Хочу, Можу, Треба». Що буває, якщо при виборі не звертати увагу на один із параметрів формули. Саме навколо цієї формули створений урок, який пояснює дітям, як правильно обрати професію; від чого потрібно відштовхуватись у її обрані. На уроці розглядається поняття ринку праці, актуальні професії в Братському районі, Миколаївській області та в цілому в Україні.

Показ відеороликів про актуальні професії допомагає школярам зрозуміти, які професії актуальні. Розгляд інформації про типи професії та спрямованість допомагає школярам зрозуміти свою власну схильність до тієї чи іншої професії. Надання відомостей про предмет праці, розподіл професій за метою, умовами та знаряддями праці розширює кругозір молоді.

По завершенню уроку школярам запропоновано у вільний час пройти тестування  на Платформі з профорієнтації та розвитку кар’єри (profi.dcz.gov.ua ) та онлайн ресурсі – «Моя професія: консультаційна мережа» (myprofession.com.ua) для отримання якісних комплексних послуг по професійній схильності.

 

 

 Профорієнтація, як важлива складова правильного вибору професії.

 

30 вересня та 1 жовтня до учнів  8-А та 8-Б  класу Братської ЗОШ І-ІІІ ступенів завітав фахівець із професійної орієнтації Братської районної філії Миколаївського Обласного центру зайнятості Олександр Неговора. Метою відвідування стало проведення профорієнтаційного уроку про світ професій для обох класів.   

Служба зайнятості України продовжує інформувати шкільну молодь про важливість правильного вибору професії. Тому, на уроці учням було надано інформацію про типи професій. Інформаційні ролики про професії, які були створенні Службою зайнятості України надали розуміння школярам, що таке професія, які вони бувають.

«Що враховувати аби бути успішним в майбутньому?» Саме для пошуку відповідей був розрахований інформаційний урок. Школярі дізнались, що професія дуже важлива для життя. Якщо школяр правильно її обере, а потім отримає в навчальному закладі відповідні здібності, підготовку та практичні навички, професія стане джерелом існування на все життя. Олександр розповів про діаграму професій «Хочу, Можу, Треба» з допомогою якої легше зорієнтуватись у безмежному світі професій. Хочу – це інтереси, якими цікавиться школяр, Можу – це здібності до яких він схильний та Треба – ринок праці, на який потрібно орієнтуватись в обранні професії.

Школярі активно відповідали на питання: «Яким я бачу своє майбутнє? Що мені подобається? Що цікавить? Що саме і як подобається робити? У мене найкраще вдається? Відповіді та таку безліч питань шукали разом, але саме правильні відповіді дають підказку до правильного вибору професії. Присутні дізнались  інформацію про предмет праці, що є затребуваним у суспільстві? Які професії актуальні? Мету праці та умови праці на які поділяється класифікація професій.

Було також проінформовано  школярів про онлайн сервіси та проекти Миколаївської служби зайнятості направлених на обрання професії для шкільної молоді. Інтерактивна карта Google про навчальні заклади. Сайти для вибору професій. Сайт "Моя професія" та "Профконсультант".

По завершенню школярам було роздано матеріали, для самостійної роботи в аналізуванні схильності до певних видів діяльності. В подальшому школярам буде проведено тестування на визначення професійної спрямованості Д.Голланда та Є.Клімова, які  підкажуть схильність школярів до типу професій. 

 

Торгівля людьми, як ризик нелегальної зайнятості у роботодавця

 

У Братській районні філії Миколаївського ОЦЗ систематично відбуваються семінари із шукачами роботи, які направленні на інформування  про «Ризики нелегальної трудової міграції», що за собою несе ризик потрапити під торгівлю людьми.

До участі в семінарі 28 вересня було запрошено Заступника начальника Управління соціального захисту населення Братської РДА - Андрія Силенка.

Під час семінару Андрій Силенко зазначив поняття торгівлі людьми, страшні наслідки попадання піж торгівлю людьми, види торгівлі людьми та шляхи вербовки людей трафікерами:

Торгівля людьми – означає здійснювані з метою експлуатації вербування, перевезення, передачу, приховування або одержання людей шляхом загрози силою чи її застосування або інших форм примусу, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою або уразливістю становища, шляхом підкупу, у вигляді платежів, вигод для одержання згоди особи, яка контролює іншу особу.

Експлуатація включає, як мінімум, експлуатацію проституції інших осіб або інші форми сексуальної експлуатації, примусову працю або послуги, рабство або звичаї, подібні до рабства, підневільний стан або вилучення органів.

Семінар направлений на максимальну інформованість людей про небезпеку яку несе факт нелегального працевлаштування в межах країни, або за кордоном.

 

 

Працюй офіційно - працюй безпечно

 

Однією з ключових переваг легальної зайнятості є дотримання правил охорони праці. Гарантування безпечних і нешкідливих умов праці покладається на роботодавця.

Охорона праці – це система заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, та здоров'я людини в процесі роботи. У нормах про охорону праці втілюються конституційні положення про те, що людина, її життя та здоров’я визнаються найвищою соціальною цінністю держави. Державна служба зайнятості хоче нагадати вам основні права, що гарантуються Кодексом законів про працю України та Законом України “Про охорону праці”. Особливо актуальними ці положення стали у зв’язку з пандемією COVID-19, адже багатьом спеціалістам доводиться далі працювати на своїх робочих місцях.

- Право на безпечні й нешкідливі умови праці.
- Право на забезпечення працівників спецодягом, іншими засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами.
- Право на отримання знань у сфері охорони праці.
- Право відмовитися від роботи в разі загрози життю та здоров’ю. Більш детально за посиланням
https://is.gd/s7DQmz

 Обирай службу за контрактом

28 вересня для шукачів роботи, які перебувають на обліку в Братській районній філії Миколаївського обласного центру зайнятості було проведено семінар «Із орієнтації на службу в Збройних силах України»

У заході взяли участь: Борисевич Андрій – оператор  відділення військового обліку солдатів та бронювання сержантів запасу Братського районного військового комісаріату. Поборський Олександр - Головний спеціаліст мобілізаційного відділення Братського РВК. 

Запрошені службовці надали інформацію щодо умов роботи військовослужбовця, його права та обов’язки, частини у яких можлива служба з контрактом; перелік документів, які необхідні при підписанні контракту. Відбулась презентація умов служби за контрактом. «Підписавши контракт зі Збройними Силами України, ви автоматично стаєте під соціальний захист держави, яка гарантує матеріальну допомогу, безоплатне лікування, надання житла», – зазначив Андрій Борисевич. Також було зазначено, що на даний момент також є актуальними професії кухар.

По завершенні заходу 3-є безробітних зацікавилися працевлаштуванням шляхом укладання договору на військову службу за контрактом та поставили уточнюючі запитання. Олександр Поборський більш детально відповів та уточнив інформацію щодо умов та переваг військової служби за контрактом.

Шукачі роботи отримали відповіді на запитання, дізналися про переваги працевлаштування в Збройні Сили України на службу за контрактом, гарантовану соціальну захищеність військовослужбовців та високу заробітну плату.

 

 

 Міні-ярмарок вакансій

 

У Братській районній філії МОЦЗ систематично проводяться міні- ярмарки вакансій, мета таких заходів сприяє ефективному підбору кадрів, оскільки роботодавець має змогу особисто поспілкуватися з потенційними кандидатами на робочі місця. Крім того, під час проведення міні-ярмарку, всі учасники отримують індивідуальні консультації спеціалістів центру зайнятості з питань законодавства.

14 вересня 2020 року такий міні ярмарок вакансій відбувся для ССПП «Куйбишева» з метою надання допомоги у забезпеченні кадрової потреби.

На міні-ярмарку були представлені для заповнення вакансії «водій автотранспортних засобів». В процесі спілкування представник господарства розповіла про умови праці, графік роботи, рівень оплати праці.

        Під час заходу безробітні активно спілкувались з роботодавцем, ставили питання, на які отримали вичерпні відповіді. У заході прийняли участь 5 осіб. Видано 5  направлень.

 Захід пройшов у цікавій та змістовній формі. Фахівці центру зайнятості впевнені, ярмарок принесе позитивні результати і роботодавцю в укомплектуванні кадрами підприємства, і громадянам, які шукають роботу.

  Представник підприємства висловила подяку за організацію та проведення плідного заходу, за сприяння у підборі кваліфікованих кадрів і наголосила про готовність до подальшої співпраці.

Сучасні можливості служби зайнятості створюють всі необхідні умови для того, щоб її співпраця з роботодавцями була плідною. А саме, шукачі роботи знайшли свого роботодавця, а роботодавці – свого працівника, це справляє  позитивний вплив на регіональний ринок праці, зменшує напруження у суспільстві, а отже веде до гідного майбутнього!

 

 

 

 

Заступник начальника відділу надання соціальних послуг  Братської РФ                                                                         Попкова Т.В.

 Незадекларована праця в Україні − погано для всіх

  Що таке незадекларована праця?

Більше 20% працездатного населення України повністю або частково не декларують трудові відносини з роботодавцем. Дізнайтеся, в яких регіонах і сферах діяльності найбільше незадекларованих працівників і чому від цього втрачають і працівники, і роботодавці.

Незадекларована праця – це законна оплачувана діяльність, яка повністю або частково не оформлена відповідно до вимог законодавства.

Таку працю також називають неформальною, неофіційною, незареєстрованою, тіньовою, прихованою зайнятістю.

Зверніться за консультацією до Державної служби України з питань праці і дізнайтеся, коли і як треба укладати трудовий договір.

Як відрізнити трудові відносини від інших?

Досить часто роботодавці пропонують укласти цивільно-правову угоду замість трудового договору.

Пам’ятайте: Трудовий договір укладається між працівником і роботодавцем. Сторонами цивільно-правової угоди можуть бути будь-які юридичні або фізичні особи.

Які масштаби незадекларованої праці в Україні?

У 2018 році 3,54 млн осіб[1] були неформально зайняті! До них треба було б додати дані про людей, що отримують зарплату «в конверті», не оформлюють роботу за сумісництвом, мають інші договори замість трудових. Але офіційних даних про це немає.

Чому незадекларована праця – це погано?

Погоджуєтеся працювати без трудового договору? Не розраховуйте на гідні умови праці та виконання усних домовленостей. Вас можуть необґрунтовано оштрафувати, звільнити без повідомлення, не заплатити лікарняні чи компенсацію в разі нещасного випадку.

Ви власник бізнесу і наймаєте працівників без трудового договору? Будьте готові витрачати час і ресурси на навчання – досвідчені спеціалісти до вас не підуть або швидко знайдуть краще місце. Вам буде складніше отримати банківські кредити, інвестиції. А в разі перевірки інспекції праці на вас можуть накласти відчутний штраф за порушення трудового законодавства.

Зрештою, через несплату податків й єдиного соціального внеску держава змушена підвищувати податки для бізнесу, щоб виплачувати пенсії, лікарняні, утримувати школи, лікарні, ремонтувати дороги тощо.

 

  

 

Патронатні вихователі, як можливість працевлаштування

Для ознайомлення з послугою «Патронажу над дітьми», 10 вересня в Братській районній філії Миколаївського ОЦЗ проведено семінар з презентації соціальної послуги сімейного патронату за участю директора Братської соціальної служб для сім’ї, дітей та молоді Ліни Гризоглаз. 

Ліна Василівна, для шукачів роботи на семінарі «Сучасні джерела пошуку роботи» представила інформацію, щодо патронатних вихователів. Це унікальна для України професія, що з'явилася в рамках соціального експерименту. Враховуючи нинішню ситуацію в Україні, послуга сімейного патронату набуває ще більшої актуальності. Патронаж дає можливість дитині мати: безпеку, догляд, виховання та реабілітацію в умовах сім’ї, підтримання спілкування з рідними; а в разі неможливості повернення до біологічної родини – час на пошук для дитини нової сім’ї.

Керівник служби пояснила, що патронатні батьки проходять спеціальну підготовку – навчальний курс, який дозволяє опанувати всі нюанси роботи з дітьми, які через складні життєві обставини не можуть бути з рідними мамою і татом. Наголосила, що це тимчасовий догляд, виховання та реабілітація дитини в сім’ї на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин.

Під час заходу учасники семінару переглянули відеоролик, де розповідалось за особливості даного напрямку роботи, ставили запитання та отримували вичерпну відповідь кваліфікованого спеціаліста, а також отримали буклети про патронат у системі захисту прав дитини з телефонами та адресами відповідної служби.

Довідка: Первинний відбір кандидатів у патронатні вихователі проводить соціальний заклад разом із службою у справах дітей районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення), сільської, селищної ради об’єднаної (далі - служби у справах дітей) відповідно до вимог цього Порядку на підставі аналізу документів, поданих кандидатами у патронатні вихователі, та проведеного соціальним закладом разом із службою у справах дітей обстеження умов їх проживання, за результатами якого складається акт за формою згідно з додатком 9 до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76, ст. 2561).

 

 ПРЕСРЕЛІЗ

 

60 млн грн. допомоги по частковому безробіттю отримають працівники підприємств малого та середнього бізнесу Миколаївщини

 

232 роботодавця Миколаївщини вже подали до служби зайнятості пакети документів на отримання допомоги по частковому безробіттю. Про це повідомив директор Миколаївського обласного центру зайнятості Дмитро Оборонько на своїй сторінці у Facebook.

«Підтримуючи суб’єктів малого та середнього підприємництва, які через карантин були вимушені зупинити або скоротити діяльність, служба зайнятості надає допомогу по частковому безробіттю для виплати найманим працівникам частини зарплати. Завдяки цьому на підприємствах будуть збережені робочі місця і працівникам не доведеться поповнювати списки безробітних», – зазначив Дмитро Оборонько.

За його словами, така допомога надається за зверненням роботодавця і призначена для виплати працівникам, з якими не припинено трудові відносини.

Станом на 14.05.2020 року прийнято 90 позитивних рішень щодо виділення коштів роботодавцям малого та середнього бізнесу для здійснення виплат допомоги по частковому безробіттю 1158 працівникам. Більшість працівників, які отримають допомогу по частковому безробіттю на період карантину, працюють на підприємствах швейного виробництва, дублювання шкіри, оптової та роздрібної торгівлі, вирощування сільськогосподарських культур та інших.

Виплати допомоги по частковому безробіттю здійснюється за рахунок фінансової допомоги, яка виділена із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками. Для Миколаївського регіону з цього фонду виділено на допомогу по частковому безробіттю 60 мільйонів гривень.

Підприємства, які бажають отримати допомогу, можуть подати документи поштою, електронною поштою або через скриньку для кореспонденції, що встановлена у кожному центрі зайнятості https://cutt.ly/LyWhkmP.

За більш детальною інформацією звертайтеся за телефонами центрів зайнятості https://cutt.ly/lygfS1q

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Контактна інформація: вул.Нікольська,68, м.Миколаїв, 54001, відділ інформаційної роботи Миколаївського ОЦЗ, тел. (0512) 37-24-72; 37-31-10; inform@ocz-mk.gov.ua

 

 07 вересня під час  щотижневої наради Братської районної державної адміністрації розглянуто питання стану надання послуг Братською районною філією Миколаївського обласного центру зайнятості .

         Наталія Фабрикова - директор Братської районної філії Миколаївського обласного центру зайнятості зазначила, що робота служби зайнятості завжди направлена на підвищення ефективності та якості надання послуг, підвищення мотивації незайнятого населення до праці в легальному секторі економіки, професійної якості робочої сили, її мобільності на ринку праці та оперативному працевлаштуванню за сприяння служби зайнятості, зменшення тривалості безробіття.

         Наталія Миколаївна розповіла про структурну модель надання послуг з метою працевлаштування безробітного, чи особи, яка шукає роботу це :

-          кар»єрний радник 

-          активні заходи реалізації державної політики зайнятості 

-          консультант роботодавця.

 довела до відома присутніх, що послугами служби зайнятості в районі скористалися більше 1,0 тис шукачів роботи, 0,3 тис. осіб отримали статус безробітного з початку року, 0,2тис. отримують допомогу по безробіттю, середній розмір якої 2928грн. Середня тривалість отримання допомоги по безробіттю до 4-х місяців. За сприяння служби зайнятості роботу отримали 0,4 тис. шукачів роботи. Найбільше шукачів роботи знайшли робоче місце в сільському господарстві  та сфері торгівлі.

          Водночас безробіття залишається гострою проблемою у світлі карантину, хоча робота з працевлаштування не припиняється. Середня тривалість пошуку роботи становить 122 дні. Братська районна філія з 12 серпня 2020 року активно розпочала роботу у звичному режимі. Взаємодія клієнта і кар»єрного радника відбувається офлайн не забуваючи про дотримання усіх карантинних правил та будується на взаємних зобов»язаннях особи і служби зайнятості задля досягнення єдиної мети- працевлаштування людини.

 Серед активних інструментів сприяння зайнятості директорка зупинилася на:

організації тимчасового працевлаштування завдяки громадським та іншим роботам тимчасового характеру. У громадських та інших роботах тимчасового характеру взяли участь 92 особи (31-у ГР та 61 у тимчасових);

організації професійної підготовки або перепідготовки з метою підвищення конкурентоспроможності шукачів роботи. Професійне навчання пройшли 151 безробітний, які перебували на обліку, у т.ч. в Херсонському центрі професійно-технічної освіти Державної Служби зайнятості України -150 безробітних осіб. Як результат, рівень працевлаштування після професійного навчання становить 94,7 %, .

         Наталія Миколаївна також зазначила, що сьогодні вирішення питання зайнятості населення неможливе без налагодження тісної співпраці служби зайнятості з роботодавцями. Із службою зайнятості співпрацює 141 роботодавець, з якими укладаються угоди про співробітництво.   Широкий спектр послуг роботодавцям, який надається Консультантом роботодавця абсолютно безкоштовно, умовно можна поділити на три категорії: інформаційно-консультаційні, електронні та фінансові. Звичайно, всі вони поєднуються, аби підібрати якісні кваліфіковані кадри на замовлення роботодавців. Завдяки тісній співпраці з роботодавцями  середня тривалість укомплектування вакансій 4 дні.

       Допомога по частковому безробіттю на період карантину також стала вагомою  фінансовою підтримкою для роботодавців. Виплати дозволили зберегти робочі місця для 151 громадянина , з них 144 – ФОПи та  поступово відновити бізнес.          

       Наприкінці директор наголосила на тому , що Державної служба зайнятості - це державна установа яка надає ринково привабливі послуги, а виплати та компенсатори з Фонду лише супроводжують активну підтримку суб»єктів ринку праці, і не повинні визначати єдину мету звернення до служби зайнятості.     

 

                                                                       Братська районна філія Миколаївського ОЦЗ

 

 

 

Prometheus для шукачів роботи пропонує добірку цікавих курсів

 

Братська районна філія нагадує, що кожен шукач роботи, який перебуває на обліку в центрі зайнятості має можливість пройти навчання за допомогою онлайн курсів Prometheus. Дана можливість представляється Службою зайнятості України для безробітних ще з 2016 року.


 

Платформа масових відкритих онлайн-курсів Prometheus пропонує добірку цікавих курсів

Відразу дві хороші новини для всіх вчителів!

1. Prometheus упорядкував свої безкоштовні онлайн-курси підвищення кваліфікації освітян відповідно до нових вимог Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (Постанова КМУ від 21 серпня 2019 р. №800 зі змінами та доповненнями від 27 грудня 2019 р. №1133)! А це означає, що сертифікати онлайн-курсів Prometheus для вчителів відтепер можуть бути офіційно зараховані як підвищення кваліфікації. Безкоштовно підвищуйте свою кваліфікації у найкращих викладачів України та таких провідних навчальних закладах світу, як Колумбійський університет чи MIT https://prometheus.org.ua/courses-for-teachers!

ГО «ПРОМЕТЕУС» (ЄДРПОУ - 39598867) є суб'єктом надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників згідно з КВЕД 85.59 в Національному класифікаторі України. Щоб упорядкувати наші курси відповідно до нових вимог ми внесли такі зміни:

Офіційно затвердили навчальні програми всіх курсів підвищення кваліфікації педагогів на платформі та додали відповідний документ з підписом і печаткою організації на сторінки опису курсів. Додали на сторінки опису курсів і в сертифікати про їхнє успішне завершення обсяг курсу в годинах, форму навчання та підтвердження його результатів, перелік компетентностей, що вдосконалили/набули слухачі, та іншу необхідну інформацію. Створили на сайті реєстр сертифікатів, в якому містяться дані про всі видані платформою сертифікати курсів підвищення кваліфікації педагогів. Зокрема, там містяться такі дані: ПІБ слухача, що отримав сертифікат, форма, вид, тривалість і назва курсу, дата видачі та номер сертифікату - https://prometheus.org.ua/certs-list. Також, на цій сторінці можна перевірити справжність сертифікату Prometheus.

Станом на зараз для підвищення кваліфікації вчителів на Prometheus доступний десяток курсів, і ми постійно працюємо над створенням нових. Ось які курси вже доступні на платформі:

Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель? Українська література. Осмислені й переосмислені. Впровадження інновацій в школах. Наука повсякденного мислення. Дизайн-мислення в школі. Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти. Медіаграмотність для освітян. Освітні інструменти критичного мислення. Критичне мислення для освітян. Дізнатися більше про безкоштовні курси підвищення кваліфікації вчителів і зареєструватися на них ви можете за цим посиланням - https://prometheus.org.ua/courses-for-teachers.

2. На Prometheus відкрито реєстрацію на безкоштовний онлайн-курс «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові вимоги і можливості». Курс створено учасниками робочої групи з питань професійного розвитку педагогічних працівників МОН, яка розробляла зміни до «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників».

Лектори курсу на конкретних прикладах розкажуть, як і де обирати програми підвищення кваліфікації, на що звертати увагу під час розробки таких програм, укладання планів для ЗЗСО та ухвалення рішення про визнання результатів підвищення кваліфікації, як заповнити всі необхідні документи та загалом якнайкраще спланувати професійне зростання педагогів – з урахуванням усіх потреб та фінансових можливостей.

Також в курсі ви знайдете галочкові списки (чек-листи), зразки документів, корисні матеріали для ширшого розуміння питання, консультаційне вікно, а також тести за найпоширенішими ситуаціями й помилками. Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про підвищення педагогічної кваліфікації, що відповідає всім новим вимогам!

Основна команда курсу:

Олександр Елькін – голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», радник міністерки освіти і науки України. Олена Масалітіна – віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», радниця міністерки освіти і науки України. Галина Титиш – очільниця ГО «Смарт освіта», співзасновниця ГО «Батьківський контроль», засновниця і екс-редакторка ресурсу «Українська правда. Життя». Іван Примаченко – співзасновник платформи масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus».

Запрошені спікерки:

Любомира Мандзій – виконуюча обов'язки міністерки освіти і науки України. Лілія Гриневич – провідна експертка з освітніх політик, міністерка освіти і науки України (2016 – 2019 рр.). Ганна Новосад – міністерка освіти і науки України (2019 – 2020 рр.).

Отож, якщо ви шукаєте роботу, та бажаєте змінити професійні навики звертайтесь до команди Братської районної філії.

За матеріалами сайту: https://prometheus.org.ua/

 

 

«Дія. Цифрова освіта»: Мінцифра запустила онлайн-платформу з цифрової грамотності

Служба зайнятості вже більше 2-х місяців надала можливість проходити реєстрацію безробітних за допомогою «ДІЯ». Кожен громадянин має можливість стати в центр зайнятості без особистого відвідування, а зареєструватись у «ДІЯ». Проте не кожен зараз володіє навиками роботи в даній програмі. Саме для цього було створено онлайн-платформу з цифрової грамотності. Братська районна філія Миколаївського ОЦЗ радить долучитись до цифрової освіти та більше дізнатись про світ інфомраційної безпеки, оскільки це важливо. Нижче більш детально:

З цифровими навичками ви зможете ефективно та безпечно застосовувати технології в роботі та навчанні, для професійного та особистісного розвитку. На даний час доступні серіали:

Для новачків

Для батьків

Для вчителів

Для держслужбовців

Для школярів

Для підлітків

COVID-19

Для бізнесу і стартапів

Для майбутніх тренерів з цифрової освіти

Безкоштовні курси орієнтовані на різні цільові аудиторії — вчителів, лікарів, батьків, людей поважного віку тощо.

Які серіали доступні на «Дія. Цифрова освіта»

·         базовий із цифрової грамотності (має три рівні знань);

·         для вчителів;

·         для батьків «Онлайн-безпека дітей».

Незабаром стануть доступними ще п’ять категорій курсів. Новий серіал з’являтиметься щомісяця.

Як зареєструватися

Реєстрація на сайті проста — треба додати свій номер телефону, дочекатися SMS-повідомлення, ввести код із 4 цифр і авторизуватися.

Як проходить навчання

Якщо ви не впевнені у своєму рівні знань, то спочатку можна пройти загальне тестування та дізнатися, які курси потрібні.

Щоб отримати доступ до наступної серії серіалу, необхідно пройти тестування та підтвердити засвоєння попереднього матеріалу.

Формат 

Зірки запрошують експертів у гості та ставлять їм актуальні запитання від українців. Щоб серіал не лише розважав, а також дозволяв отримати нові навички — використовують відеозаписи екранів смартфонів та ноутбуків з детальними поясненнями, що відбувається на екрані.

Контент доступний українською, російською та жестовою мовою.

Для довідок, щодо отримання статусу безробітного – звертайтесь за адресом смт.Братське, вул Миру 112, тел. 9-26-77

 

 

ДЕРЖАВНИЙ  ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ

 

вул.Нікольська,68, м.Миколаїв, 54001, тел.(0512) 37-13-31,факс 37-02-14

Е-mail: zagal@ocz-mk.gov.uaWebhttps://mik.dcz.gov.ua Код ЄДРПОУ 03491441

 

ПРЕСРЕЛІЗ

 

У Миколаєві збільшилась кількість безробітних і зменшилась кількість вакансій. Як допомагатимуть роботодавцям платити зарплату за «вимушений простій» працівників?

 

У Миколаєві протягом квітня 2020 року зросла кількість зареєстрованих безробітних в чотири рази порівняно з аналогічним періодом минулого року. За місяць статус безробітного отримали 1545 миколаївців. Про це повідомив директор Миколаївського обласного центру зайнятості Дмитро Оборонько під час зустрічі з Миколаївським міським головою Олександром Сєнкевичем

В середньому міський центр зайнятості реєструє по 75 безробітних у день. У квітні минулого року – по 17.При цьому кількість вакансій у місті зменшилася втричі. Якщо на 30 квітня в минулому році було 2443 вакансії, то цього року – лише 704 актуальні вакансії.

«Це, звісно, впливає на економічний добробут міста. Сьогодні з цього приводу спілкувався з міським головою Олександром Сєнкевичем. Говорили про те, що необхідно підтримувати роботодавців, які своїми податками наповнюють місцеву скарбницю, але наразі через карантин змушені зупиняти або скорочувати свою діяльність. Служба зайнятості відтепер може надати допомогу по частковому безробіттю на період карантину», – написав Дмитро Оборонько на своїй сторінці у Facebook.

«До мене часто звертаються представники малого та середнього бізнесу з питанням фінансової підтримки найманих працівників у період карантину, – зазначив Олександр Сенкевич. – Наразі я вивчаю і пропоную різні шляхи достойного виходу підприємств із карантину з найменшими кадровими і виробничими втратами, тому буду спрямовувати міських роботодавців до центрів зайнятості, як одного з надійних джерел державної допомоги».

За словами Дмитра Оборонька, допомогу по частковому безробіттю можуть отримати роботодавці з-поміж суб’єктів малого та середнього підприємництва на строк зупинення (скорочення) діяльності, а також протягом 30 календарних днів після завершення карантину. Отримані кошти роботодавці мають виплатити офіційно найманим працівникам (крім осіб, які отримують пенсію і працюючих за сумісництвом) за кожну годину, на яку працівникові було скорочено тривалість робочого часу, (із розрахунку двох третин тарифної ставки, встановленої працівникові, але не більше розміру мінімальної заробітної плати (4723 грн).

Для цього роботодавці повинні звернутися до центру зайнятості за місцем реєстрації його як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом 30 календарних днів з дня зупинення (скорочення) діяльності та подати такі документи:

1) заяву у довільній формі(у якій також зазначається інформація про належність роботодавця до суб'єктів малого або середнього підприємництва, та до якої додаються копії підтверджуючих документів, завірених в установленому порядку, щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до територіального органу документів, передбачених цим пунктом);

2) копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності;

3) відомості про працівників (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний державний орган і мають відмітку в паспорті), у яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину згідно з цією статтею;

4) довідку про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за останні шість місяців, що передують даті зупинення діяльності.

Документи можна подавати поштою, електронною поштою або через скриньку для кореспонденції, що встановлена у кожному центрі зайнятості

За більш детальною інформацією звертайтеся за телефонами https://cutt.ly/lygfS1q

 

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Контактна інформація: вул.Нікольська,68, м.Миколаїв, 54001, відділ інформаційної роботи Миколаївського ОЦЗ, тел. (0512) 37-24-72; 37-31-10; inform@ocz-mk.gov.ua

 

 

 04 березня 2020 року директор Братської районної філії Миколаївського обласного центру зайнятості Наталія Фабрикова взяла участь в нараді Братської районної державної адміністрації з головами селищної та сільських рад.

         На нараді розглядалося питання щодо реалізації активних програм зайнятості - організація громадських робіт.                                                                                                       

         «Залучення безробітних до громадських робіт — ефективний шлях тимчасового вирішення питання працевлаштування громадян.                                                                                                                          Через громадські та інші роботи тимчасового характеру вдається розв'язати низку актуальних для життєдіяльності територіальних громад питань, а з іншого боку — за відсутності постійних місць роботи  на деякий час залучити безробітних до легальної зайнятості з гарантованим заробітком» - зазначила Наталія Миколаївна.

05.12.2019 прийнято Розпорядження райдержадміністрації № 174-р „Про організацію та проведення громадських робіт на підприємствах, в установах та організаціях Братського району Миколаївської області на 2020 рік” яким визначено перелік видів робіт, що мають суспільно-корисну направленість, економічну, соціальну та екологічну користь для району та перелік підприємств, установ, організацій на яких будуть проводитися громадські роботи це – Братська селищна рада, 11 сільських рад, територіальний центр соціального обслуговування, управління соціального захисту населення.        

 Директор проаналізувала темпи залучення безробітних  осіб до участі у громадських роботах та використання коштів протягом 2019 року на їх організацію , а також довела до відома присутніх обсяги коштів передбачених у місцевих бюджетах на організацію громадських робіт на 2020 рік.        

Громадські  роботи дають позитивний результат як для  безробітних, так і для населених пунктів, в котрих вони проживають, і це підтвердили усі голови сільських рад присутні на нараді, які декларували наміри розпочати громадські роботи уже в найближчі дні березня, адже завдяки проведенню громадських  робіт в населених пунктах  підтримуються чистота й порядок.

Коштів на організацію громадських робіт передбачаємо достатньо, тож попереду клопітка робота як фахівців служби зайнятості так і органів місцевого самоврядування .

 

 

Братська районна філія Миколаївського ОЦЗ

 

 «Легалізація зайнятості – крок назустріч Вашим  працівникам»

25 лютого 2020 року в приміщенні Братської районної філії відбувся інформаційно-роз’яснювальний семінар з питань легалізації зайнятості за участю соціальних партнерів - Управління соціального захисту населення Братської райдержадміністрації та Братської ДПІ Вознесенського управління ГУ ДПС у Миколаївській області.

Зустріч розпочала директор філії Наталія Фабрикова, яка довела до відома присутніх, що на виконання Доручення Прем»єр-міністра України О. Гончарука від 17.02.2020 року службою зайнятості проводиться роз»яснювальна робота щодо неприпустимості допуску до роботи працівників без оформлення трудових відносин, проінформувала щодо головного принципу діяльності державної служби зайнятості, а саме індивідуального підхіду до оцінки потреб і можливостей кожної людини та надання максимальної допомоги у працевлаштуванні й укомплектуванні вакансії. З січня 2020 року в роботу служби зайнятості впроваджено  Інститут «консультант роботодавця». Основна мета полягає у розширенні підходів до надання послуг роботодавцям з урахуванням специфіки підприємницької активності, особливостей розвитку ринку праці та загального балансу між попитом і пропозицією робочої сили.

Заступник начальника Управління соціального захисту населення Андрій Силенко собливу увагу зосередив на необхідності легалізації трудових відносин, недопущення працівників до виконання роботи без належного її оформлення, недопущення фактів підміни фактично існуючих трудових відносин роботодавців з найманими працівниками договорами цивільно – правового характеру, наголошено на відповідальності та наслідках використання незадекларованої праці як для працівників так і для роботодавців. Обговорили питання щодо застосування штрафних санкцій за недотримання мінімальних гарантій та вимог трудового законодавства

Начальник Братської ДПІ Вознесенського управління  ГУ ДПС Людмила Власенко розповіла присутнім, що роботодавці мають бути обізнані  у  податковому законодавстві,  про обов’язкове подання повідомлення про прийняття на роботу , це є важливою складовою  укладання трудового договору.  Допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС —є  порушенням законодавства про працю.  Відповіла на питання присутніх:  Які строки повідомлення ДФС про новоприйнятого працівника?  Коли повідомлення можна не надавати?  Як анулювати повідомлення про прийняття на роботу?

Підсумовуючи зустріч, директор філії Наталія Фабрикова подякувала  роботодавцям за співпрацю із службою зайнятості, за їх відповідальність у забезпеченні легальної зайнятості, заробітку та належних умов праці найманих працівників.

Представникам роботодавців, приватним підприємцям надані вичерпні відповіді на поставлені питання та практичні поради з питань додержання законодавства про працю.

 

                                                                                  Братська районна філія Миколаївського ОЦЗ

 

 Профорієнтація для школярів на допомогу обрання найкращої професії.

20 лютого у Братській районній філії Миколаївського ОЦЗ відбулась професійна орієнтація школярів 8А та 8Б класів Гімназії селища Братське. Захід проходив за участі практичного психолога Професійного-технічного училища №17 смт.Братького Бакуменко Людмили Сергіївни та фахівця із професійної орієнтації Братської філії Олександром Неговорою.

Учні разом із практичним психологом провели вправу на визначення типів професії (за Д.Голандом та Е.Клімовим). Також було здійснено практичну вправу «Хочу, Може, Треба». Учні на практиці гуртом провели аналіз обраних професії та допомагали один одному визначити головні ознаки та вимоги до пропонованих професій.

Також було проведено вправу «Необхідна професія на острові» де школярі обирали саме ті професії, які на їхню думку були б необхідні для виживання групі людей. Ця вправа показала учням, що професії потрібно аналізувати із користі суспільству та практичних навичок.

Фахівцем із професійної орієнтації було надано школярам інформацію про актуальні професії, які зараз необхідні на ринку праці Братського району, та можуть бути актуальними через 5-7 років.

На заході учні отримали практичні поради, як правильно обирати для себе професії, та на що саме потрібно звертати у вагу школярам, щоб обрати професію до душі. 

 

 Орієнтація на службу в Збройних силах України.

 

27 січня в станах Братської районної філії Миколаївського обласного центру зайнятості пройшов семінар із орієнтації на службу в Збройних силах України. До участі було запрошено майора Братського РВК – Начальника відділення забезпечення Таричева Сергія Олександровича та Борисевича Андрія, головного спеціаліста мобілізаційного відділення Братського РВК.

Запрошені для учасників семінару, шукачів роботи розповіли інформацію про можливість служби в Збройних Силах України за контрактом. Було зазначено, що держава гарантує своїм військовослужбовцям гідну зарплату, вищу за середню по країні. Солдат на посаді стрільця, що несе службу поза зоною АТО, отримує щомісяця не менше 7 000 гривень. Залежно від посади, звання, терміну проходження служби, кваліфікації ця сума збільшується. Додаткові щомісячні премії виплачуються військовослужбовцям окремих видів (родів) військ: Високомобільних десантних військ, Сил спецоперацій, корабельному складу ВМС, артилерії, танкістам тощо.

Також виплачується винагорода усім військовослужбовцям, які виконують свої обов’язки у зоні АТО, незалежно від звання та посади. Військовослужбовці першої лінії оборони щомісяця отримують додатково 4200 грн. В інших районах АТО — 1200 грн.

На семінар було надано відповідна на ряд запитань, щодо можливості проходження служби. Також надано інформацію продукцію про контракту службу.

 

 Новий рівень взаємодії з роботодавцями.

 

Служба зайнятості – сучасна установа, яка динамічно розвивається та змінюється разом із суспільством. Сучасні новітні стратегії, що запроваджуються службою зайнятості в роботі з роботодавцями – це нововведення на вимогу часу.

 21 січня 2020 року  директор Братської районної філії Миколаївського ОЦЗ Наталія Фабрикова зустрілась з заступником керівника ПП АФ "Вікторія" Олексієм Степановим та презентувала нову форму співпраці - інститут «Консультант роботодавця».     

 Основна мета новації полягає у розширенні підходів до надання послуг роботодавцям з урахуванням специфіки їх підприємницької активності та  підвищенню  ефективності комунікацій із застосуванням сучасних форм роботи, які сприятимуть вирішенню проблеми нестачі кадрів. Директор районної філії відзначила, що головне очікування - побудова якісно нових рівнів взаємодії з роботодавцями через покращення електронних сервісів та модернізацію служби зайнятості на підставі світових практик.

Результатом зустрічі стало підписання договору про співробітництво, в якому сторони зобов’язуються  шляхом об'єднання власних зусиль співпрацювати з питань забезпечення розвитку соціального діалогу, сприяння зайнятості населення та формування принципів соціальної відповідальності.

 

 

 

 

 

 

                                                                                                  Братська районна філія Миколаївського ОЦЗ

 

 Послуги служби зайнятості – до відділених сіл Новомар»ївської ОТГ.

 

В межах співпраці з об’єднаною  територіальною громадою "Новомар’ївська сільська рада" та з метою наближення послуг служби зайнятості до сільського населення, 21 січня 2020 року директор Братської районної філії Миколаївського ОЦЗ Наталія Фабрикова та заступник директора Ольга Силенко відвідали Костуватський старостинський округ.

Поїздка була змістовною та результативною.  Відбулася зустріч з виконуючим обов’язки старости Олександром Бондаренком. Було обговорено ситуацію зайнятості в с. Костувате, зокрема серед соціально незахищених верств населення. Олександр Бондаренко відзначив, що соціальна місія служби зайнятості, без перебільшення, дуже важлива, адже завдяки цьому сервісу індивідуальну підтримку мають усі категорії населення, які мають особливі потреби в питаннях працевлаштування.

Ольга Силенко здійснила прийом та надала послуги особам, які прийшли на зустріч. Громадяни отримали інформацію про наявні вакансії, консультацію з питань працевлаштування та роз’яснення з питань чинного законодавства. Було надано вичерпні відповіді на всі запитання.

Чергова зустріч в об’єднаній  територіальній громаді була корисною для всіх учасників.

 

 

 

 

Братська районна філія миколаївського ОЦЗ

 

 Прес-реліз

 Зростання безробіття чи сезонні коливання:

ситуацію коментує служба зайнятості

 

Ситуація на ринку праці характеризується позитивною динамікою. Зокрема, за останніми оприлюдненими даними Державної служби статистики України, кількість зайнятого населення у віці 15-70 років за 9 місяців 2019 року, у порівнянні відповідним періодом 2018 року, зросла на 219 тис. осіб та становила 16,6 млн осіб. Рівень зайнятості зріс з 57,2% до 58,3%.

Кількість безробітного населення (за методологією МОП) віці 15-70 років за 9 місяців 2019 року, у порівнянні з відповідним періодом 2018 року, скоротилася на 88 тис. осіб та становила 1,5 млн осіб. Рівень безробіття (за методологією МОП) знизився з 8,6% до 8,1% робочої сили.

Поліпшенню ситуації на ринку праці сприяла діяльність державної служби зайнятості.

Так, у 2019 році кількість роботодавців, які співпрацювали  з центрами зайнятості, збільшилася на 4 тис. та становила 206 тисяч. Клієнтами служби є представники як малого, так і великого бізнесу, які представляють різні галузі економіки. Кількість вакансій у базі даних державної служби зайнятості, у порівнянні з 2018 роком, збільшилася на 39 тис. та становила 1,2 млн одиниць.

Безпосередньо в центрах зайнятості послуги державної служби зайнятості в 2019 році отримали 2,1 млн громадян, які шукали роботу, з них 1 млн мали статус безробітного.

У 2019 році кількість унікальних користувачів сайту державної служби зайнятості (www.dcz.gov.ua) становила 1,9 млн осіб. На початок 2020 року створено 197 тис. електронних кабінетів роботодавців та 248 тис. електронних кабінетів шукачів роботи.

Кількість осіб, працевлаштованих за сприяння державної служби зайнятості, становила 826 тис. осіб. Більше половини з них були працевлаштовані протягом семи днів з дати звернення до служби зайнятості. Зокрема, на нові робочі місця з компенсацією роботодавцю витрат в розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  працевлаштовано 11,4 тис. осіб, отримали одноразову виплату допомоги по безробіттю та започаткували власну справу 2,4 тис. осіб. До громадських та інших робіт тимчасового характеру залучено 200 тис. осіб.

У 2019 року за сприяння державної служби зайнятості 139 тис. безробітних проходили професійне навчання. Зокрема, кількість безробітних, які навчалися у центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості, зросла на 14% та становила 54 тис. осіб. Після закінчення професійного навчання 96% безробітних працевлаштовано.

Станом на 1 січня 2020 року  кількість безробітних, зареєстрованих в державній службі зайнятості, становила 338 тис. осіб та, у порівнянні з відповідною датою 2019 року, зменшилася на 4 тис. осіб.

 

 

При цьому, звертаємо увагу, що інформація, поширена у ЗМІ щодо різкого зростання обсягів безробіття у грудні 2019 року, є некоректною, оскільки ринку праці притаманні сезонні коливання. Щорічно влітку потреба роботодавців на працівників, у порівнянні з зимовим періодом, суттєво зростає (у  сільському господарстві, переробній промисловості, транспорті, готельному та ресторанному бізнесі тощо) та, відповідно, скорочується кількість безробітних. Тому порівняння коректно проводити до показників відповідного періоду минулого року.

Детальна інформація  щодо ситуації на ринку праці та діяльності державної служби зайнятості розміщена на офіційному вебсайті державної служби зайнятості у рубриці «Аналітична та статистична інформація» (https://www.dcz.gov.ua/analitics/67).

Крім того, звертаємо увагу на методологічні особливості, які необхідно враховувати при використані даних щодо зареєстрованого ринку праці та безробіття за методологією Міжнародної організації праці (https://www.dcz.gov.ua/sites/default/files/infofiles/porivnyannya_bezrobitnyh.pdf).

 

Державний центр зайнятості

тел: (044)-289-40-79

тел моб. (098) 637-76-82

 

 

 20 січня 2020 року в стінах Братської районної філії Миколаївського ОЦЗ було проведено семінар із орієнтації населення на легальну зайнятість. Даний семінар проходив за участі заступника начальника Управління захисту населення Братської районної адміністрації - Силенка Андрія Анатолійовича. Метою заходу, було привернути увагу присутніх шукачів роботи про необхідність легального працевлаштування.

Також  Андрієм Анатолійовичем було розглянуто питання гендерної рівності у працевлаштуванні. Оскільки в даний час в нашій країні незважаючи на декларовану гендерну рівність, стереотипне ставлення до «чоловічого» і «жіночого» продовжує домінувати в українському суспільстві, обумовлюючи постійне відтворення дискримінації та репресивних гендерних норм і свідчить про брак знань та інформації. Отож було надано інформацію про важливість відстоювання свого права на працевлаштування без гендерних обмежень.

Було закликано присутніх до оформлення трудових відносин легально, адже саме у цьому випадку права людини, як найманого працівника, будуть захищені і людина зможете претендувати на весь соціальний пакет, гарантований державою.

Наприкінці було показано відеоролик, в якому показуються негативні наслідки нелегального працевлаштування, що веде до торгівлі людьми в межах території України та за кордоном. В ролику було розкрито напрямки торгівлі людьми та кроки, як убезпечити себе від такого негативного явища, в якому Україна посіла перше місце в Європі, серед обсягу людей, які потрапили під це страшне явище.

Семінар пройшов інформативно для присутніх шукачів роботи.

 

 

 

11 січня 2020 року в стінах Братської районної філії Миколаївського ОЦЗ було проведено семінар із орієнтації населення на легальну зайнятість. Даний семінар проходив за участі заступника начальника Управління захисту населення Братської районної адміністрації - Силенка Андрія Анатолійовича. Метою заходу, було привернути увагу присутніх шукачів роботи про необхідність легального працевлаштування.

Андрій Силенко закликав присутніх до оформлення трудових відносин легально, адже саме у цьому випадку права людини, як найманого працівника, будуть захищені і людина зможете претендувати на весь соціальний пакет, гарантований державою.

Андрієм Анатолійовичем було наголошено на вигодах, які отримує населення при легальному працевлаштуванні, серед, яких наступні: Достойна пенсія, лікарняні, повний обсяг послуг Служби зайнятості, оплачувана відпустка та багато інших.

Якщо ви працюєте офіційно, то можете бути впевнені, що заробітна плата буде виплачена стовідсотково. На превеликий жаль, в Україні через значний обсяг нелегальної зайнятості непоодинокі випадки, коли недобросовісні роботодавці затримують виплату заробітних плат, а потім виплачують її не у повному обсязі. Якщо ж  трудові відносини оформлені офіційно, то невиплата заробітної плати є приводом звернення до суду, який людина майже гарантовано виграє.

 

 

 Міністерство соціальної політики України

ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ

вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601, тел. (044) 284-38-94, факс (044) 289-76-28

Е-mail:17@es.dcz.gov.ua, Web: http://www.dcz.gov.ua, Код ЄДРПОУ 03491079

 

Прес-реліз

 

Служба зайнятості запускає сучасний освітній портал

 

У державній службі зайнятості стартував новий проект для успішного працевлаштування українців – Освітній портал державної служби зайнятості (http://skills.dcz.gov.ua/).   

  «Новий сервіс допоможе безробітним розвивати власні навички, необхідні для вдалого працевлаштування, отримати нові компетенції та пройти професійне навчання», - коментує директор Державного центру зайнятості Ольга Макогон.

Новий сервіс дозволить:

-          розвивати особисті компетенції, затребувані на ринку праці;

-          отримати актуальну інформацію щодо пошуку роботи та підбору персоналу;

-          навчитися складати резюме сучасного формату;

-          підготуватися до співбесіди з роботодавцем;

-          обрати освітні курси та вебінари для безробітних, зокрема ті, які проводяться центрами професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.

«Портал допоможе реалізувати найважливіше для служби завдання - знайти достойну роботу кожному українцеві та кваліфікований персонал кожному роботодавцеві», - підкреслила О. Макогон.

На сайті будуть впроваджуватися нові освітні програми, розроблені спільно з роботодавцями, проводитимуться вебінари та дистанційне навчання. Більшість матеріалів буде розміщуватися у відеоформаті.

Завдяки новому сервісу зможуть також підвищувати свою кваліфікацію і працівники державної служби зайнятості. Це буде найбільша база можливостей.

 

Довідково.

Освітній портал ДСЗ розроблено на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Указу Президента України №837/2019.

 

               

За більш детальною інформацією звертайтесь

до Державного центру зайнятості

289-40-79

20@es.dcz.gov.ua

 

14 січня 2020 року, фахівець із професійної орієнтації Олександр Неговора відвідав Братську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів із ціллю провести для учнів 8 та 9 класів профорієнтаційний урок  «Обирай майбутнє – живи та працюй в Україні».

Метою даного заходу стало ознайомити учнів із сучасними підходами професійного самовизначення та побудови професійного майбутнього, допомогти школярам напрацювати практичні навички співставлення власних вподобань та здібностей з навичками обраних сфер діяльності, щоб якісно обрати професію.

На уроці профоконсультант озвучив учням, що таке професія. Ознайомив їх із поняттям кваліфікація, вміння, базові навички для професії. Учні дізнались про формулу вибору професії: «Можу, Хочу, Треба». Саме за такої формули у поєднанні оптимального вибору цих трьох сфер молода людина може якісно вибрати для себе професію.

Учням було надано інформацію про класифікацію професій (за предметом, за метою праці та за умовами праці). Також стало відомо про сфери застосування у різних галузях економіки.

По завершенню школярам була запропонована можливість пройти тестування на Платформі з професійної орієнтації та розвитку кар’єри profi.dcz.gov.ua. А також безкоштовному ресурсі «Моя професія: консультаційна мережа» за адресою https://myprofession.com.ua. Учні отримали інформаційні матеріали, про правила вибору професії та розширили свій світогляд про кроки правильного обрання професії.