Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

Презентація інвестиційного потенціалу

   Візит делегації Миколаївської області

до Аджарської Автономної Республіки Грузії

з 16 до 19 вересня  2015 року

 

З метою встановлення міжрегіонального співробітництва між Миколаївською областю та Аджарською Автономною Республікою Грузії  та на запрошення Голови Уряду Аджарії Арчіла Хабадзе делегація області відвідала Аджарію з 16 до 19 вересня 2015 року.

Очолював делегацію голова облдержадміністрації Меріков В.І. До її складу увійшли народні депутати України, керівники облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, провідних підприємств області, художники та військовослужбовці Збройних Сил України.

Під час візиту відбулися зустрічі та переговори з Головою Уряду Аджарської Автономної Республіки Арчілом Хабадзе, Головою Верховної Ради Автанділом Берідзе, представниками міністерств економіки, сільського господарства, охорони здоров’я, освіти Аджарії, керівниками органів місцевого самоврядування міста Батумі.

В ході візиту презентовано економічний потенціал та інвестиційні можливості Миколаївщини, привабливі сторони туристичної галузі області, обговорено  потенційні напрями співпраці.

Члени делегації взяли участь в інвестиційному форумі «Батумі 2015», відвідали Дім Юстиції Батумі, митний пункт Сарпі, Зону економічного оформлення Батумі, Батумський морський порт, «Агросервісцентр» та завод з переробки і упаковки цитрусів в м. Кобулеті, «Дім меду» в м.Чакві.

З метою популяризації історії та культури України проведено виставку картин художників Миколаївської обласної організації Національної спілки художників України та фотовиставку «Адський аеропорт». 

Підсумком візиту стало урочисте підписання Угоди між Миколаївською обласною державною адміністрацією України та Урядом Аджарської Автономної Республіки Грузії про торговельно-економічне, науково-технічне та культурне співробітництво.

 Інформація

про Автономну Республіку Аджарія

 

Автономна Республіка Аджарія - історичний, географічний і політико-адміністративний регіон на південному заході Грузії. Утворена 16 липня 1921 року як Аджарська АРСР; сучасна назва - з 1990 року. Столиця - м. Батумі (головні морські ворота Грузії).

Основне населення Аджарії - аджарці, етнографічна група грузинського народу, серед якої в Середньовіччя широко поширився іслам.

На півдні межує з Туреччиною (121 км), із заходу і північного заходу омивається Чорним морем. Площа Аджарії - 2,9 тис.кв.км, населення - понад 390 тис. чоловік. Територія Аджарії за особливостями природних умов ділиться на дві частини - приморську і нагірну.

Аджарія багата природними ресурсами. Її географічне положення, геологічна будова, наявність моря і високих гір разом з теплим і вологим кліматом створюють чудові умови для різноманітності ландшафтів.  Дві третини території Аджарії покрито лісами. В Аджарії є джерела мінеральної води, родовища металів (міді, цинку, срібла, золота), алюмінію,  для хімічної промисловості, будматеріалів. На Чорноморському шельфі є перспективи виявлення нафтових і газових родовищ.

В Аджарії розвинені текстильна, харчова, будівельна та хімічна галузі промисловості.

У харчовій промисловості є кілька хлібних заводів, а також підприємства з виробництва соку, фруктових і овочевих консервів, вина, пива та безалкогольних напоїв, тютюну, чаю, молока і молочних продуктів, кондитерських виробів, грибів, риби і молюсків. Тим не менш, незважаючи на наявність такої кількості підприємств, їх явно недостатньо, беручи до уваги розвиток сільського господарства в цьому регіоні (лише 25% території Республіки має с/г призначення).

Морський порт Батумі – один із найбільших в Грузії. У 2014 році його вантажообіг склав 1,2 млн. тонн вантажів. У порту є 11 причалів, пристосованих для перевалки нафтопродуктів, контейнерів, сухих вантажів, а також перевезення пасажирів. Максимальна пропускна здатність всіх причалів становить 18 млн. тонн вантажів і 180 тис. пасажирів на рік.

В останні роки Аджарія зазнала серйозних змін і реформ, які привели до значного поліпшення її міжнародного іміджу та інвестиційного клімату. Столиця Аджарії - Батумі - друге найбільше місто Грузії.

Почати бізнес в регіоні легко з ряду причин: стратегічне положення регіону, можливість відкрити бізнес за 1 день, проста фіскальна політика держави (6 податків), відсутність корупції.

Найбільш привабливими в інвестиційному плані є готельні клуби і розважальні центри, а також підприємства з використання головного природного багатства регіону - гідроресурсів. Тут налічується 26 тис. річок загальною протяжністю майже 60 тис.км. Швидкість течії води в цих річках становить у середньому 25-30 л/с, а в горах - 80-90 л/с. Ці показники говорять про великий потенціал для розвитку гідроелектроенергетики та інвестування коштів у будівництво мережі малих ГЕС.

Обсяг прямих зарубіжних інвестицій в Аджарії в 2014 році склав  276,5 млн.дол.США, що на 42% більше, ніж в 2013 році. Сумарний інвестиційний обсяг реалізованих проектів складає 1,3 млрд.дол.США. Головні інвестори в регіоні - Туреччина і Великобританія.

Туризм є пріоритетною галуззю в Аджарії. На його частку припадає 43% від загального обсягу інвестицій. Місцевий туристичний ринок динамічно розвивається, залучаючи туристів і бізнесменів завдяки природним ресурсам, системі оподаткування та ліцензування. Аджарія є перспективним напрямком для різних видів туризму: морського і круїзного, винного, еко-, гірськолижного, грального і культурного.

В Аджарії також створені всі умови для розвитку будівельного сектора. На даний момент половина будівельного сектора Аджарії - це житлові будівлі, 20% - готелі та 27% - інше. Попит на нерухомість в цьому регіоні існує і серед місцевого населення, і серед громадян інших країн. В цілому процедура отримання дозволу на будівництво в Аджарії займає не більше 45 днів.

З кожним роком зростає інвестиційна привабливість сектора сільського господарства регіону, хоча через гористу місцевість лише близько 25% його території мають с/г призначення (посівні - кукурудза, квасоля, соя, картопля, овочі, тютюн; багаторічні рослини - цитрусові, чай, фруктові дерева. 

 ОГОЛОШЕННЯ

про проведення попереднього конкурсного відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку на 2017 рік, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку в Миколаївській області

 

  

Миколаївська обласна державна адміністрація оголошує попередній конкурсний відбір інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку на 2017 рік, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку в Миколаївській області.

Відповідно до Плану заходів з реалізації у 2015-2017 роках Стратегії розвитку Миколаївської області на період до 2020 року, затвердженого рішенням сесії обласної ради від 16.04.2015 №9, регіональна комісія розглядатиме  інвестиційні програми і проекти, за наступними напрямами (технічними завданнями):

 

 

1.                   Стійке економічне зростання на основі інноваційного розвитку багатогалузевої економіки

 

1.1.Створення нових та модернізація існуючих підприємств реального сектору економіки

1.1.1. Розвиток транзитного та логістично-транспортного потенціалу

1.1.2. Модернізація промислових виробництв  на новій технологічній базі

1.1.3. Розвиток високотехнологічного сільськогосподарського виробництва

1.1.4. Поліпшення управління енергетичними ресурсами та розвиток альтернативної енергетики

1.1.5. Збереження енергонезалежності Миколаївської області

 

1.2.Зростання конкурентоспроможності економіки  області, у тому числі сільських районів та міс

1.2.1 Формування  перспективних інвестиційних можливостей  сільських районів

1.2.2. Підтримка створення виробничих об’єктів та технологічних циклів навколо малих міст

1.2.3. Сприяння створенню несільськогосподарського підприємництва у сільських районах

1.2.4. Розвиток міжнародного співробітництва та зовнішньоекономічної діяльності

 

1.3.Створення умов для пріоритетного розвитку малого та середнього підприємництва

1.3.1. Розвиток інфраструктури з підтримки підприємництва

1.3.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка

1.3.3. Підтримка та стимулювання євроінтеграції малого та середнього бізнесу області

 

1.4.Розвиток туристичної індустрії

1.4.1.Створення та підтримка туристичних продуктів

1.4.2. Популяризація туристичного потенціалу області

1.4.3. Розвиток рекреаційно-туристичних територій області та використання природних лікувальних ресурсів

 

2.                   Висока якість життя людини

2.1.Збереження навколишнього природного  середовища

2.1.1. Формування екологічного світосприйняття у населення

2.1.2 Поліпшення стану рекреаційних та курортних зон, очищення територій природних рекреаційних зон та територій навколо населених пунктів

2.1.3. Поліпшення екологічного стану навколишнього природного середовища

2.1.4. Створення сучасної системи управління  відходами

2.1.5. Забезпечення захисту населених пунктів та сільськогосподарських угідь від підтоплення та зсувів

            2.2.Підготовка населення до життя та діяльності в умовах економіки, що змінюється

2.2.1. Розбудова системи «освіта упродовж життя»

2.2.2. Розвиток лідерських та підприємницьких якостей молоді

2.2.3. Зростання поінформованості населення із  соціальних та економічних питань

2.2.4. Забезпечення доступності та якості послуг, що надаються державними органами

 

2.3.Забезпечення здорового способу життя людини, формування умов та пропаганда здорового способу життя людини

2.3.1. Формування стійкого неприйняття громадою паління, вживання наркотиків та алкоголю серед молоді

2.3.2. Розвиток системи первинної медицини на сільських територіях

2.3.3. Модернізація  мережі установ соціального захисту

2.3.4. Розвиток інфраструктури для фізкультури та аматорського  спорту

2.3.5. Залучення людей з особливими потребами до активного життя

2.3.6. Створення умов для забезпечення репродуктивного здоров’я людей

2.3.7. Подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, підтримка сімей з дітьми, реформування інтернатних закладів для дітей

2.3.8. Створення належних умов праці медичних та педагогічних працівників у сільській місцевості (насамперед молодих спеціалістів), забезпечення їх земельними ділянками, доступним житлом шляхом надання пільгових довгострокових кредитів

 

2.4.Забезпечення населення якісними житлово-комунальними послугами

2.4.1. Забезпечення населення якісною питною водою

2.4.2. Підвищення енергоефективності житлово-комунального господарства і закладів соціальної сфери

2.4.3. Розвиток конкурентного середовища на ринку обслуговування житла

2.4.4. Виконання програм будівництва (придбання) доступного житла та забезпечення молоді житлом

2.4.5. Виконання програм здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов

2.4.6. Державне пільгове кредитування індивідуальних сільських забудовників для будівництва (реконструкції) та придбання житла

2.4.7. Реконструкція і капітальний ремонт житлових будинків із застосуванням енергозберігаючих технологій і обладнання, капітальний ремонт теплових пунктів (бойлерів у будинках), модернізація та заміна ліфтів шляхом надання пільгових державних кредитів юридичним особам, у тому числі об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків  відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 31.05.2012 №599

 

2.5.Розвиток культурного і духовного середовища, забезпечення патріотичного виховання населення

2.5.1. Підтримка розвитку культурно-мистецьких закладів

2.5.2  Розвиток мистецької освіти

2.5.3. Збереження і розвиток історико-культурної та духовної спадщини, створення умов для патріотичного виховання населення

2.5.4. Збереження народних традицій і фольклору, розвиток народної творчості, відродження художніх промислів

 

3.              Збереження та розвиток територій

3.1.Підвищення рівня зайнятості сільського населення.

3.1.1. Підтримка нетрадиційних видів бізнесу, фермерства та сприяння самозайнятості населення

3.1.2. Підтримка виробництва органічної продукції та екологічно чистих продуктів

3.1.3. Підтримка кооперативного руху на селі

 

3.2.Комплексний розвиток територій в інтересах територіальних громад

3.2.1.Підтримка взаємодії громад з метою вирішення спільних проблем

3.2.2. Формування механізмів залучення мешканців для вирішення місцевих проблем, сприяння створенню органів самоорганізації населення, поліпшення доступу до публічної інформації

3.2.3. Розвиток інфраструктури сіл, селищ та малих міст

3.2.4. Поліпшення житлових умов населення

3.2.5. Підтримка розробки містобудівної документації та впровадження нових технологічних  можливостей  для ведення містобудівного кадастру

 

 

Основними умовами відбору інвестиційних програм і проектів є їх відповідність таким критеріям:

1) для інвестиційних програм і проектів, які передбачають будівництво – наявність затвердженої в установленому законодавством порядку проектної документації;

2) календарний план реалізації становить від одного до трьох років;

3) співфінансування з місцевих бюджетів на рівні 10 відсотків;

4) спроможність суб’єктів, на фінансування об’єктів яких залучаються кошти державного фонду регіонального розвитку, забезпечувати подальше власне фінансування або їх утримання за рахунок коштів місцевих бюджетів.

 

Документи, що подаються:

 а) для проектів, які передбачають будівництво:

 зведений кошторисний розрахунок;

 звіт за результатами експертизи проектів будівництва;

 акт (наказ, розпорядження, рішення) про затвердження проектної документації (відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560);

 документи щодо форми власності та категорії складності об’єкта будівництва.

 б) для проектів, які впроваджуються як проекти співробітництва територіальних громад, – копії договорів про співробітництво відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад», завірені в установленому порядку.

 в) для проектів, які впроваджуються як підтримка добровільно об’єднаних територіальних громад – копії рішень про утворення об'єднаної територіальної громади відповідно до Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад», завірені в установленому порядку.

 

Форми документів, що подаються для участі у конкурсі, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 24 квітня 2015 року №80 «Питання підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку».

Суб’єктом подачі документів є місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

 

Прийом пропозицій триватиме до  20 квітня 2016 року.

 

Документи приймаються за адресою: м. Миколаїв, вул. Адміральська, 22
(5 поверх, Департамент економічного розвитку, торгівлі та туризму облдержадміністрації).

Контакти:   тел.  37-43-98,   37-23-76    mashkova@mk.gov.ua                  

Перелік документів, які подаються для участі у конкурсному відборі інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку

 

Державна реєстрація договорів (контрактів) про спільну інвестиційну діяльність за участю іноземного інвестора здійснюється управлінням з питань зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної діяльності, європейської інтеграції, туризму і курортів облдержадміністрації згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 1997 р. № 112.
Положенням, затвердженим цією Постановою передбачено, що державній реєстрації підлягають договори (контракти) про виробничу кооперацію, спільне виробництво та інші види спільної інвестиційної діяльності, не пов´язаної із створенням юридичної особи, укладені відповідно до законодавства суб´єктами зовнішньоекономічної діяльності України за участю іноземного інвестора.
Для державної реєстрації договору (контракту) суб´єкт зовнішньоекономічної діяльності України - учасник договору (контракту), якому доручено ведення спільних справ учасників, або уповноважена ним особа подає такі документи:
- лист звернення про державну реєстрацію договору (контракту);
- інформаційну картку договору (контракту) за встановленою формою;
- договір (контракт) (оригінал і копію), засвідчені в установленому порядку;
- засвідчені копії установчих документів суб´єкта (суб´єктів) зовнішньоекономічної діяльності України та свідоцтва про його державну реєстрацію як суб´єкта підприємницької діяльності;
- документи, що свідчать про реєстрацію (створення) іноземної юридичної особи (нерезидента) в країні її місцезнаходження (витяг із торгівельного, банківського або судового реєстру тощо). Ці документи повинні бути засвідчені відповідно до законодавства країни їх видачі, перекладені українською мовою та легалізовані у консульській установі України, якщо міжнародними договорами, в яких бере участь Україна, не передбачено інше. Зазначені документи можуть бути засвідчені також у посольстві відповідної держави в Україні та легалізовані в МЗС;
- ліцензію, якщо згідно із законодавством України цього вимагає діяльність, що передбачається договором (контрактом);
- документ про оплату послуг за державну реєстрацію договору (контракту) у розмірі шести неоподаткованих мінімумів доходів громадян, встановлених на день реєстрації.