Українська | Русский | English
Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

Житлове будівництво

  

Міненерго та Держенергоефективності підготували низку законопроєктів, щоб створити сприятливі умови для заміщення газу

 

 

 

Серед пріоритетних законодавчих ініціатив Міненерго та Держенергоефективності – створити сприятливі умови для розвитку вітчизняної біоенергетики. Це перспективний напрям, здатний зменшити залежність від імпорту традиційних енергоресурсів.

 

Як свідчить статистика, лише минулого року за імпорт газу сплачено 3 млрд доларів.

 

Тому Міненерго з Держенергоефективності, а також експертною спільнотою у т.ч. Біоенергетичною асоціацією України, представниками профільних асоціацій підготувало низку важливих проєктів Законів України у біоенергетиці, а саме:

 

1.        Законопроєкт щодо розвитку прозорого та конкурентного ринку твердих біопалив

 

Для цього пропонується застосувати європейський досвід і заснувати єдину систему електронну торгівлі твердим біопаливом. Також планується затвердити вимоги до якості біопалива, що буде реалізовуватися через систему, і передбачити адміністративну відповідальність за порушення вимог торгівлі.

 

Це дозволить збільшити обсяги виробництва та торгівлі твердим біопаливом, встановити прозоре ціноутворення, забезпечити енергогенеруючі потужності якісною сировиною і, як наслідок, сприяти виробництву енергії «не з газу».

 

Спрямовуючи на енергетичні потреби близько 40 % відходів с/г культур, можна заміщувати близько 10 млрд м3 газу в рік.

 

2.        Законопроєкт щодо звільнення біопалива від податку на викиди СО

У світі біомаса вважається СО2-нейтральним паливом, адже при її спалюванні двоокису вуглецю утворюється стільки, скільки було поглинуто рослинами під час росту.

Тому скасування податку на викиди СО2 із підприємств, що спалюють біомасу, буде ще одним кроком до приведення українського законодавства до норм ЄС.

Прийняття такого законопроєкту також позитивно вплине на інвестиційну привабливість біоенергетичних проєктів.

3.        Законопроєкт щодо стимулювання вирощування енергетичних рослин

 

Ціль законопроєкту – спростити адміністративне та податкове навантаження на підприємства, які планують вирощувати енергетичні рослини, і створити сприятливі умови для такого виду діяльності на законодавчому рівні.

 

Прийняття законопроєкту сприятиме ефективному використанню малородючих земель (близько 4 млн га) в енергетичних цілях, відновленню їхньої родючості  та виробництву сировини для генерації енергії.

 

Використання врожаю енергокультур із 4 млн га малородючих земель дозволить заміщувати в еквіваленті до 20 млрд м3 газу у рік.

 

·         Водночас, опрацьовується питання розвитку сфери виробництва та використання біометану.

 

Потенціал генерації біометану дозволить замістити близько 8 млрд м3 газу в рік. Крім цього, біометан можливо експортувати в ЄС.

 

«Усі вищезазначені законопроєкти допоможуть полегшити впровадження біоенергетичних проєктів та підвищити їхню інвестиційну привабливість. Місцеві громади та бізнес матимуть більше можливостей, щоб встановлювати твердопаливні котельні, когенераційні установки на біомасі і забезпечувати енергетичні потреби, особливо в опалювальні періоди», - прокоментував т.в.о. Голови Держенергоефективності Костянтин Гура.

 

«Якщо взяти до уваги максимальні можливості використання твердого біопалива в Україні (відходи агросектору, енергетичні рослини, біогаз, біометан), то потенціал заміщення імпортного газу може сягнути 37 млрд м3 газу в рік. Навіть використання  половини цього потенціалу буде достатньо, щоб позбавитися залежності від імпорту газу. Тому настав час активізувати цей напрям із користю для нашої економіки, зміцнення національної валюти та енергозабезпечення громад», - додав заступник Голови Агентства Юрій Шафаренко.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю Держенергоефективності

Міненерго та Держенергоефективності ініціювали та розробили 2 законопроєкти для відновлення ЕСКО та його розширення на об’єкти ТКЕ і водоканали

 

 

 

Міненерго та Держенергоефективності ініціювали та підготували два важливих законопроекти щодо подальшого безперешкодного впровадження ЕСКО-механізму як у бюджетних установах, так і на об’єктах ТКЕ та водоканалах, зокрема:

 

1) Законопроєкт щодо зняття існуючих на сьогодні бар’єрів для ЕСКО-закупівель на об’єктах державної та комунальної форми власності

 

Для цього передбачається приведення у відповідність Закону України про енергосервіс до Закону України «Про публічні закупівлі».

 

Як наслідок, прийняття законопроєкту розблокує запуск численних нових проєктів  з термомодернізації дитячих садків, шкіл, лікарень та інших бюджетних установ. На сьогодні завдяки ЕСКО-інвестиціям впроваджується вже понад 540 таких проєктів із економією енергоспоживання від 20% до 70%.

 

«Для бюджетних установ ЕСКО-проєкти – це можливість провести давно заплановані заходи з енергоефективності за рахунок приватних інвестицій, зменшити витрати на оплату комунальних послуг та підвищити комфортні умови перебування у будівлях, особливо взимку», - прокоментував т.в.о. Голови Держенергоефективності Костянтин Гура.

 

2) Законопроєкт щодо розширення енергосервісу на сфери теплопостачання, централізованого питного водопостачання, централізованого водовідведення

 

Пропонується забезпечити повернення інвестицій ЕСКО-компаніям через запровадження рахунків із спеціальним режимом використання для розрахунків за енергосервісними договорами.

 

Прийняття такого законопроєкту дасть змогу залучити інвестиції в модернізацію таких об’єктів ТКЕ та водоканалів та реалізувати заходи без збільшення тарифів на відповідні послуги таких підприємств.

 

В цілому обидва законопроекти заслуговують уваги та реалізації, оскільки дозволять:

- продовжити функціонування ЕСКО-механізму як дієвого інструменту інвестування в енергоефективність об’єктів державної та комунальної форми власності;

- зменшити споживання енергоресурсів на зазначених обєктах;

- скоротити  витрати на оплату комунальних послуг;

- підвищити комфорт перебування у бюджетних установах;

- забезпечити довгоочікувану модернізацію  об’єктів ТКЕ та водоканалів.

 

Наразі законопроєкти знаходяться на погодженні у ЦОВВ та готуються до розгляду Урядом.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю Держенергоефективності

Енергоефективність - це потужний міжсекторальний інструмент для декарбонізації та розвитку конкурентоздатної економіки

 

 

 

На цьому наголосив т.в.о. Голови Держенергоефективності Костянтин Гура, виступаючи на 11-му Європейсько-українському енергетичному дні «Відновлення після кризи: Чи актуальна «Зелена» Угода для України?».

 

Як відомо, енергоємність ВВП України – втричі вища, ніж у Німеччині, і в середньому у 2 рази більша, ніж в ЄС. Інструментом для вирішення цієї проблеми є саме енергоефективність, яку потрібно розвивати абсолютно в усіх секторах (будівлях, промисловості, транспорті та ін.).

 

«Енергоефективність безпосередньо впливає на активізацію економіки, її декарбонізацію та посилення конкурентоздатності, а також є ключовою складовою Європейського зеленого курсу. Тому Держенергоефективності спільно з Міненерго продовжує роботу над фундаментальними законодавчими актами та впровадженням цілої низки ініціатив з енергоефективності», -  наголосив К. Гура.

 

Так, під час виступу Костянтин Гура окреслив впроваджені кроки, які стимулювали залучення приватних інвестицій в енергоефективність та економіку країни  в цілому, зокрема:

 

Ø  «Теплі кредити» - перша в Україні програма національного масштабу, яка дала реальну підтримку та стимул для понад 850 тис. родин, щоб інвестували близько 8,6 млрд грн в енергоощадні заходи та заощаджувати 20-40% і більше витрат на платіжках. Таку дієву програму потрібно продовжувати. Держенергоефективності за підтримки Міненерго розроблено та подано на розгляд Уряду відповідний проєкт рішення щодо дії програми у 2021 році.

 

Ø  Енергосервісний механізм, співавтором якого було Агентство, дозволив укласти понад 500 ЕСКО-договорів вартістю більше 1,1 млрд грн, щоб модернізувати дитячі садки, школи, лікарні та інші бюджетні установи. Наразі розроблено законопроєкт, який дасть змогу зняти існуючі на сьогодні бар’єри для ЕСКО-закупівель. Очікується якнайскоріше погодження та прийняття законопроєкту.

 

Ø  Розвивається ринок послуг із сертифікації енергоефективності будівель. Багато фахівців пройшли навчання та отримали понад 2200 атестатів, що свідчить про попит на послуги з сертифікації та обстеження інженерних систем будівель. Щомісяця енергоаудитори складають близько 200-300 сертифікатів. Вже видано більше 4700 сертифікатів будівель із різними класами енергоефективності та рекомендаціями щодо їхньої термомодернізації.

 

Ø  Понад 220 місцевих органів влади впроваджують системи енергоменеджменту в бюджетній сфері.

 

Ø  1,3 млрд євро у рік – це кошти, зекономлені завдяки зменшенню споживання 7 млрд м3 газу населенням, бюджетними установами, підприємствами теплокомуненерго у 2019 р. порівняно із 2014 роком. Цьому сприяло і поширення енергоефективних проєктів, і встановлення понад 2,4 ГВт потужностей, що генерують тепло із альтернативних джерел енергії.

 

Ø  Більше 25 тис. родин, які інвестували понад 520 млн євро в сонячні панелі, тепер є менш енергозалежними та заощаджують на платіжках.

 

«Серед головних ініціатив, над якими зараз працює Держенергоефективності, - це розробка нової п’ятирічної цільової економічної програми з енергоефективності, яка буде охоплювати різні сектори економіки і передбачати державну підтримку для впровадження заходів з енергозбереження та використання відновлюваних джерел енергії», - підсумував К.Гура.

 

На важливості посилення розвитку сфери енергоефективності наголосили й інші учасники заходу. При цьому, представники UNIDO, GIZ, Європейського інвестиційного банку та інших організацій запевнили, що підтримують Україну у цій сфері і готові продовжувати співпрацю. 

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю Держенергоефективності

 

 Україна може позбутися залежності від імпорту газу завдяки біоенергетиці

 

 

Потенціал та необхідні кроки для розвитку біоенергетики, у т.ч. біометану і відновлюваних газів обговорили учасники онлайн-семінару, організованого Біоенергетичною асоціацією України із партнерами.

 

На відкритті заходу заступник Міністра енергетики України з питань євроінтеграції Ярослав Демченков наголосив на важливості розвитку біоенергетики та окреслив вже підготовлені Міненерго, Держенергоефективності та експертами БАУ законопроєкти, мета яких – сприяти заміщенню газу завдяки місцевим видам палива.

 

Крім цього, Я. Демченков наголосив на перевагах «зеленого» водню та роботі у цьому напрямі: «Ми готуємо дорожню мапу та невдовзі розпочнемо підготовку Стратегії водневої економіки, а потім, - кропітка робота із створення ринку, підготовка законодавства, технічних регламентів тощо. За нашою оцінкою, розвиток водневої енергетики стане поштовхом для значних інвестицій приватного сектора та пожвавлення економіки країни».

 

У свою чергу, Юрій Шафаренко, заступник Голови Держенергоефективності, представив можливості для заміщення природного газу місцевими видами палива: «У 2019 р. Україна імпортувала близько 14 млрд м3 газу. Весь обсяг споживання газу минулого року склав майже 30 млрд м3. При цьому, використовуючи значні біоенергетичні ресурси (агровідходи, енергорослини тощо), можна замістити  37 млрд м3 у рік. Звичайно, це максимальний потенціал. Втім навіть його технічно-досяжної половини буде достатньо, щоб замістити імпорт газу».

 

Зокрема, завдяки виробництву та використанню біометану можна заміщувати в еквіваленті 7,8 млрд м3 газу у рік. Це близько 25 % річного споживання газу в Україні і приблизно половина імпорту газу в 2019 році.

 

Біометан – це фактично універсальний ресурс, який потрібно використовувати для:

·         виробництва енергії безпосередньо біля споживача (на відміну від біогазу);

·         моторного палива;

·         прямого заміщення газу;

·         експорту в ЄС.

 

Для розвитку сфери виробництва біометану наразі Міністерством енергетики, Держенергоефективності за участю експертів досліджуються можливі шляхи та законодавчі зміни.

 

У цілому, біоенергетичні проєкти є вигідними як країні, так і громадам через низку переваг:

- економія коштів на закупівлі природного газу;

- нові робочі місця та додаткові надходження коштів до бюджетів;

- активізація агросектору та інших суміжних галузей;

- стабільне енергозабезпечення та успішне проходження опалювальних сезонів.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

 Під час ECOFORUM-2020 Держенергоефективності представило законодавчі ініціативи для підвищення енергоефективності економіки

 

 

 

«Енергоефективність, як обов’язкова складова декарбонізації та EU Green Deal, має впроваджуватися у всіх секторах. Саме цей принцип ми закладаємо під час розробки законодавчих ініціатив»  -  повідомив Костянтин Гура, т.в.о. Голови Держенергоефективності, у своєму відеозверненні до учасників ECOFORUM-2020.

 

Україна зацікавлена та вже зараз готується до запланованого Європейського зеленого курсу.  «З одного боку, EU Green Deal є викликом для нас, а з іншого – це можливості будувати енергоефективну економіку пліч-о-пліч з європейськими партнерами», - зауважив К.Гура у відеозверненні.

 

Так, Міненерго разом з Держенергоефективності та за участю експертного середовища активізували роботу над законодавством та підготували низку ініціатив, зокрема:

-          фіналізовано базовий законопроєкт «Про енергоефективність»;

ПОВІДОМЛЕННЯ

«Про проведення громадського обговорення

Обсягу виконання стратегічної екологічної оцінки

Генерального плану с. Костувате»

Костуватська сільська рада повідомляє про початок процедури громадського обговорення щодо визначення обсягу виконання стратегічної екологічної оцінки (СЕО) проекту генерального плану с. Костувате Братського району Миколаївської області, проект розроблено згідно з рішенням Костуватської сільської ради № 2 від 11.09.2017 року.

Ознайомитись з повним текстом Заяви про визначення обсягу СЕО можна у приміщенні Костуватської сільської ради та на сторінці Братської РДА в мережі Інтернет за посиланням:

Пропозиції та побажання щодо визначення обсягу проведення СЕО приймаються у

 

Костуватській сільській раді за адресою: 55434, Миколаївська обл., Братський р-н,               с.

 

Костувате, вул. Шкільна, буд. 12, у письмовому вигляді особисто або на електрону адресу

 

Костуватської сільської ради: bondarenko.kostyvate@gmail.com

 

Згідно з вимогами Закону «Про стратегічну екологічну оцінку», громадське обговорення триватиме 15 днів, а саме з «_01__» липня до «_15__» липня 2019 року1.

Пропозиції та побажання, надані поза межами визначеного строку, не приймаються та не розглядаються.

Відповідальна особа за прийняття зауважень:

Бондаренко О.М. тел: (05131) 9-33-42

ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГРОМАДЯН ЖИТЛОМ

 

У Миколаївській області діє Комплексна соціально-економічна програма забезпечення громадян житлом у Миколаївській області на 2018-2022 роки, затверджена рішенням Миколаївської обласної ради від 21.12.2017 № 23.

До компетенції Миколаївського регіонального управління Держмолодьжитла відноситься надання пільгових довготермінових кредитів для молоді, яке здійснюється відповідно до Положення про порядок надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.2001 №584 (далі – Положення).

Право на отримання кредиту мають молоді сім’ї та одинокі молоді громадяни, які згідно із законодавством визнані такими, що потребують поліпшення житлових умов, а саме: в яких чоловік та дружина віком до 35 років включно; неповні сім’ї, в яких мати (батько) віком до 35 років включно має неповнолітніх дітей (дитину); одинокі молоді громадяни віком до 35 років включно.

Пільговий довготерміновий кредит надається за таких умов:

- перебування кандидата на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;

- підтвердження кандидатом своєї платоспроможності;

- внесення кандидатом на свій особистий рахунок першого внеску в розмірі не менше 6 відсотків нормативної вартості житла.

Пільгові довготермінові кредити на будівництво (реконструкцію) і придбання житла надаються громадянам терміном до 30 років, але не більше ніж до досягнення старшим із подружжя пенсійного віку.

Для отримання пільгового довготермінового кредиту кандидат подає наступні документи:

1.                   заяву про надання кредиту;

2.                   довідку про перебування на квартирному обліку або документи, що підтверджують необхідність поліпшення житлових умов для кандидатів, які постійно проживають на селі;

3.                   довідку про склад сім’ї (форма № 3);

4.                   копію свідоцтва про шлюб, паспортні дані;

5.                   копію свідоцтва про народження дитини (дітей);

6.                   документи, необхідні для визначення платоспроможності кандидата (довідка з місця роботи дорослих членів його сім’ї за останні 6 місяців, у разі потреби – договір поруки), інші документи;

7.                   документи, що підтверджують право на перевагу в отриманні кредиту перед іншими кандидатами;

8.                   копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера.

Відповідно до Положення Позичальник,  який  не  має  дітей,  сплачує кредит з відсотковою ставкою у розмірі 3 відсотки річних суми зобов’язань
за  кредитом; позичальник, який має одну дитину, звільняється від сплати відсотків за  користування кредитом; позичальникові, який має двох дітей, крім того, за рахунок бюджетних коштів погашається 25  відсотків  суми зобов’язань за кредитом на момент застосування
пільги;  позичальникові,  який  має  трьох  і  більше  дітей, - 50 відсотків  суми  зобов’язань  за  кредитом  на момент застосування пільги.

Також Миколаївське регіональне управління Держмолодьжитла здійснює надання державної підтримки відповідно до Постанови КМУ від 10.10.2019 №819, яка здійснюється шляхом надання державної підтримки та полягає у сплаті державою:

30 відсотків вартості будівництва (придбання) доступного житла та/або надання пільгового іпотечного житлового кредиту;

50 відсотків вартості будівництва (придбання) доступного житла та/або пільгового іпотечного житлового кредиту для осіб, на яких поширюється дія пунктів 19 і 20 частини першої статті 6, пунктів 10—14 частини другої статті 7 та абзаців четвертого, шостого і восьмого пункту 1 статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

50 відсотків вартості будівництва (придбання) доступного житла та/або пільгового іпотечного житлового кредиту для осіб, на яких поширюється дія Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”.

Державна підтримка надається шляхом сплати за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджету 30 або 50 відсотків вартості нормативної площі доступного житла. При цьому одержувачі державної підтримки вносять на свій поточний рахунок, відкритий в банку, кошти в обсязі 70 або 50 відсотків вартості нормативної площі доступного житла.

Одержувачі державної підтримки можуть отримувати кредит в банку для сплати частини вартості будівництва (придбання) доступного житла, що перевищує розмір державної підтримки, на умовах та у порядку, що визначені банком.

Право на державну підтримку мають:

1) особи, які перебувають на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов, та члени їх сімей, які перебувають на такому обліку;

2) особи, у яких відсутня на праві власності житлова площа, та члени їх сімей, у яких відсутня на праві власності житлова площа, за умови, що такі особи та члени їх сімей не мали у власності житлової площі протягом останніх трьох років до моменту звернення;

3) особи, які мають у власності житлову площу (крім власності, розташованої на території, що є тимчасово окупованою відповідно до Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України”, на території населених пунктів, зазначених у переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 р. № 1085 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 92, ст. 2655; 2018 р., № 16, ст. 564), що не перевищує 13,65 кв. метра, та члени їх сімей, які мають у власності житлову площу, що не перевищує 13,65 кв. метра на одну особу;

4) особи, відомості про яких відповідно до вимог Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” внесені до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, якщо такі особи не мають у власності та не мали у власності протягом останніх трьох років іншої житлової нерухомості, ніж та, що розташована на території, визначеній тимчасово окупованою територією відповідно до Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України”, та на території населених пунктів, зазначених у переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 р. № 1085 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 92, ст. 2655; 2018 р., № 162, ст. 564), або житло яких зруйноване чи непридатне для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції.

Середньомісячний грошовий дохід кандидатів, зазначених у підпунктах 1—4 цього пункту (заробітна плата, пенсія, соціальна та матеріальна допомога, стипендія та інші соціальні виплати, дохід від підприємницької, наукової, викладацької, творчої діяльності та іншої незалежної професійної діяльності, усі види винагород, грошове забезпечення військовослужбовців, дивіденди, відсотки, роялті, дохід від відчуження цінних паперів і корпоративних прав), разом з доходом членів їх сімей з розрахунку на одну особу не повинен перевищувати трикратного розміру середньомісячної заробітної плати у відповідному регіоні, розрахованого згідно з даними, визначеними Держстатом.

Бажаючі взяти участь у програмі «Доступне житло» можуть подати відповідні заяви онлайн. Процес подання документів складається з наступних кроків:

- завантаження бланків анкети і заяви із сайту МРУ Держмолодьжитла;

- заповнення бланків і створення електронної копії;

- подання документів до МРУ Держмолодьжитла.

Щоб подати заяву, необхідно завантажити із сайту МРУ Держмолодьжитла бланк Заяви-анкети про намір отримати державну підтримку для будівництва (придбання) доступного житла, анкету громадянина – контактної особи та анкети членів сім’ї громадянина – контактної особи.

Бланки розміщені на сторінці «Подати заяву-анкету» розділу житлових програм «Доступне житло» на інтернет-сторінці регіонального управління за адресою https://mk.molod-kredit.gov.ua.

З переліком документів, необхідних для отримання державної підтримки можна ознайомитися на власній інтернет-сторінці Миколаївського регіонального управління за адресою https://mk.molod-kredit.gov.ua/ у розділі Житлові програми/Доступне житло/Необхідні документи

 

Також громадяни можуть скористатися програмою пільгового молодіжного кредитування за рахунок власних коштів (коштів статутного капіталу) Держмолодьжитла.

Пільгові кредити відповідно до Положення про порядок надання молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам довгострокових пільгових кредитів для будівництва (реконструкції) та придбання житла за рахунок власних коштів (коштів статутного капіталу) Держмолодьжитла (нова редакція), затвердженого рішенням правління Держмолодьжитла від 28.01.2019 протокол №10 надаються молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам:

1. Вік яких становить до 35 років включно (кожного з членів молодої сім’ї – чоловіка та дружини)

2. Перебувають на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов або у яких відсутнє у власності житло, або мають у власності житлову площу не ˃ 13,65 кв. м. (без урахування житла, що знаходиться на тимчасово окупованій території);

3. Залишок середньомісячного доходу сім’ї (громадянина) за умови сплати щомісячного платежу за кредитом, не ˂ 3-кратного прожиткового мінімуму (на кожного працюючого члена сім’ї)

Термін повернення кредиту до 20 років.

Обов’язковий внесок громадянина – 10% від вартості житла на момент підписання кредитного договору та вартості понаднормативної вартості площі об’єкта кредитування, а також всі нотаріальні витрати за рахунок громадянина.

Комісія за інформаційно-консультаційні послуги, пов’язані з наданням кредиту встановлюється у розмірі мінімальної заробітної плати на момент укладення кредитного договору одноразово.

Розрахунок розміру кредиту здійснюється з урахуванням нормативної площі (21 кв. метр загальної площі житла на одного члена сім’ї та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю) та найменшого показника експертної, договірної або граничної вартості житла, що придбавається (нормативна вартість).

Гранична вартість 1 кв. метра загальної площі житла для мм. Києва, Дніпра, Львова, Одеси та Харкова не може перевищувати опосередковану вартість, яка визначається Мінрегіоном відповідно до Порядку визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затвердженого наказом Держбуду від 27 вересня 2005 р. № 174, збільшену в 1,75 раза, для міст — обласних центрів, а також міст обласного значення з населенням понад 300 тис. осіб — 1,5 раза, для міст обласного значення з населенням від 100 тис. до 300 тис. — 1,25 раза, для інших населених пунктів — опосередковану вартість у відповідній області.

У разі перевищення нормативної площі або нормативної вартості позичальник сплачує вартість понаднормативної площі житла за рахунок власних коштів. 

Відсоткова ставка за користування кредитом встановлюється у розмірі облікової ставки Національного банку, що діє на момент прийняття рішення про надання кредиту. При цьому відсотки за користування кредитом не нараховуються військовослужбовцям — з початку і до закінчення особливого періоду, резервістам та військовозобов’язаним — з моменту призову під час мобілізації і до закінчення особливого періоду, на час проходження військової служби.

Обов’язковою умовою отримання кредиту є платоспроможність кандидата, яка передбачає, що за умови сплати щомісячного платежу в рахунок погашення кредиту з урахуванням відсотків залишок середньомісячного доходу молодої сім’ї, одинокого молодого громадянина не може бути меншим, ніж трикратний прожитковий мінімум, визначений законодавством на відповідний період, з розрахунку на кожного працюючого члена сім’ї. 

Першочергове право на отримання довгострокового пільгового кредиту мають:

громадяни, на яких поширюється дія Законів України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»;

громадяни, які самостійно брали безпосередню участь в антитерористичній операції та/або в забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, або сім’ї, в яких один із членів сім’ї (чоловік або дружина) брав безпосередню участь в антитерористичній операції та/або в забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення;

члени сімей громадян, які загинули (померли) внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час участі в антитерористичній операції чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях;

громадяни, які отримали статус особи з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 р. по 21 лютого 2014 р.;

члени сімей громадян, які загинули (померли) внаслідок поранення, контузії, каліцтва чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 р. по 21 лютого 2014 р., а також сім’ї осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності.

 ЗАЯВУ-АНКЕТУ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ МОЖНА ПОДАТИ ЧЕРЕЗ САЙТ МИКОЛАЇВСЬКОГО РУ ДЕРЖМОЛОДЬЖИТЛА АБО ОСОБИСТО ЗВЕРНУВШИСЬ ДО МИКОЛАЇВСЬКОГО РУ

З переліком документів, необхідних для отримання довгострокового п

  Шляхи забезпечення молоді житлом
Формат: PDF | Добавлен: 24/08/2020 17:23:56
2485Kb Скачать скачать
  • Національне агентство з питань запобігання корупції
  • НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ при ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ