Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

Громадські обговорення

МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ

ТА ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ

 

НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА

ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ»

Відокремлений підрозділ

Южно-Українська АЕС

 

Інформаційний вісник ВП ЮУАЕС №22,

14 лютого 2017 р.

У ВП ЮУАЕС відбувся круглий стіл, присвячений питанням підняття рівня Олександрівського водосховища

13 лютого фахівці Южно-Українського енергокомплексу провели круглий стіл, присвячений питанням підняття рівня Олександрівського водосховища до позначки 20,7 м. На запрошення енергетиків відгукнулися представники громадської організації «Національний екологічний центр України», екологічної асоціації «Зелений світ», Миколаївської обласної молодіжної громадської організації «Зелений рух», Южноукраїнської міськради, періодичних друкованих та інтернет-видань регіону.  

До початку дискусії для гостей було організовано екскурсію об’єктами гідрокомплексу ВП ЮУАЕС, під час якої вони мали змогу на власні очі оцінити стан Олександрівського водосховища та обсяги можливого підтоплення берегів у разі підняття рівня водойми до позначки 20,7 м.

Розмова за круглим столом точилася навколо історії будівництва та етапів заповнення водосховища, результатів комплексного геоекологічного моніторингу зони впливу Ташлицької гаес і Олександрівського водосховища за період 1998-2016 рр., мети та переліку основних робіт, що будуть втілені під час підняття рівня водойми до позначки 20,7 м, а також прогнозів та висновків науковців щодо впливів зазначеного процесу на довкілля.    

                Фахівці-енергетики підкреслили, що Олександрівське водосховище, розташоване на руслі Південного Бугу в межах Арбузинського, Вознесенського та Доманівського районів Миколаївської області між населеними пунктами Южноукраїнськ і Олександрівка, має комплексне призначення та використовується для гідроенергетики (забезпечуючи роботу Олександрівської ГЕС і Ташлицької ГАЕС), зрошування, питного водопостачання та  любительської риболовлі. За нинішньої позначки нормального підпірного рівня 16,0 м (за балтійською системою) водосховище має корисну ємність 20,95 млн м3, з яких 13,80 млн м3 використовується для водогосподарських потреб Миколаївської області.

Незважаючи на значну зарегульованість (близько 200 водосховищ і 6,9 тис. ставків сумарним об’ємом 1,5 км3) і широке використання водних ресурсів для загальногосподарських  потреб,  середньорічні витрати  Південного Бугу в районі гирла ріки істотно не змінилися. При цьому річний стік води вирізняється значною нерівномірністю: 80 його відсотків випадає на період паводка (березень-травень), і лише 20% - на решту 9 місяців. Через це Миколаївська область - найнижча за географічним розташуванням на річковому руслі - завжди вирізнялася дефіцитом води.

З року в рік гострота проблеми водозабезпечення, перш за все через глобальні кліматичні зміни, посилюється. Так, дванадцять з останніх п’ятнадцяти років у проміжку літньої межені мали періоди, коли витрати води в пониззі Південного Бугу були нижчими від встановлених санітарних попусків. 2015 року в зв’язку з жаркою та посушливою погодою спеціальна міжвідомча комісія своїм рішенням змушена була зменшувати санітарний попуск з 17 м3/с до 12,8 м3/с, щоб накопиченого запасу води в Олександрівському водосховищі вистачило на якомога довший період.  

 «Проектом завершення будівництва Ташлицької ГАЕС передбачено два варіанти наповнення Олександрівського водосховища, - наголосив начальник управління капітального будівництва Южно-Українського енергокомплексу Павло Вірич. - Перший  з позначкою рівня 16,9 м, що забезпечує роботу Ташлицької ГАЕС, та другий - з позначкою 20,7 м, який надасть можливість використовувати корисний об’єм водосховища для водокористування Миколаївської області. За цих умов його корисна ємність збільшиться до 72,6 млн м3, майже дві третини з яких, а саме 46,10 млн м3, призначатиметься для водогосподарських потреб регіону, у тому числі для забезпечення санітарно-екологічних попусків у маловодні роки». Павло Вірич особливу увагу присутніх звернув на те, що піднімати рівень водосховища планується виключно у паводковий період, тобто «висока вода», замість того, щоб просто сплисти в море, буде закумульована для використання згодом у посушливий період. 

На зустрічі йшлося про те, що Миколаївське обласне управління водних ресурсів наполягає саме на другому варіанті дозаповнення Олександрівського водосховища. Його позицію одноголосно підтримали учасники міжвідомчої наради, що відбулася в серпні 2015 року на южно-українському майданчику за участі представників Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Міністерства екології та природних ресурсів України, спеціалістів Національної академії наук України, фахівців дирекції «НАЕК «Енергоатом» і Южно-Українського енергокомплексу, ПАТ «Укргідропроект», представників Миколаївської обласної державної адміністрації, Миколаївського управління водних ресурсів, обласної та чотирьох районних рад – Вознесенської, Доманівської, Братської і Арбузинської, а також міськрад Вознесенська та Южноукраїнська. Підняття рівня водойми до позначки 20,7 м було визнано реальним шляхом вирішення проблем забезпечення потреб водокористувачів Миколаївщини.  

Розмову за круглим столом було побудовано в форматі відкритого діалогу. Представників екологічних організацій найперше цікавили питання охорони довкілля, можливої шкоди Національному парку «Бузький Гард», збереження історичних пам’яток тощо. Енергетики доповіли, що вживають максимальних природоохоронних та реабілітаційних заходів для збереження фітогенофонду рідкісних та зникаючих видів, мінімізації збитків навколишньому середовищу та історичній спадщині краю.

Фахівці енергокомплексу поінформували присутніх, що комплексний гідрометеорологічний, гідрохімічний, гідрогеологічний, екзогеодинамічний та радіоекологічний моніторинг зони впливу Ташлицької гаес та Олександрівського водосховища ведеться науковцями з 1998 року. І узагальнюючі дані щодо його результатів з урахуванням наявних прогнозних модельних та експертних оцінок дозволяють підтвердити висновок екологічної експертизи щодо можливості заповнення Олександрівського водосховища до позначки 20,7 м без суттєвої шкоди для довкілля.

Йшла мова на зустрічі й про програму соціальних та екологічних заходів, що втілюються в зоні впливу Ташлицької ГАЕС. Від початку будівництва на їх реалізацію вже направлено 162,4 млн грн. За умови завершення проекту добудови ГАЕС (спорудження решти - 4 гідроагрегатів станції), який нині проходить Державну експертизу, на фінансування соціальної програми в цілому по області буде  спрямовано ще більше 1 млрд грн.

Ділячись враженнями по завершенні зустрічі, координатор по роботі з місцевими громадами Національного екологічного центру України Тамара Харчилава зазначила: «Ми повинні вивчити все дуже детально. Я хочу наголосити, що тут проблема має три аспекти: це природа - унікальні флора і фауна, це історія, бо тут дуже цікава історія, і третє – це економічний аспект». Зі свого боку начальник управління інформації та громадських зв’язків ВП ЮУАЕС Олександр Пелюх підкреслив, що такий підхід не суперечить позиції колективу енергокомплексу: «Щодо глибокого вивчення питання, то сьогодні вже йшлося про якнайширше залучення науки до його виконання. Наголошую також, що енергетики відкриті для співробітництва та спілкування, у тому числі й з місцевими громадами. Так, Заяву про наміри щодо підвищення нормального підпірного рівня Олесандрівського водосховища до позначки 20,7 м у рамках реалізації проекту завершення будівництва Ташлицької ГАЕС свого часу було узгоджено з місцевими громадами. На замовлення ВП ЮУАЕС підготовлено оцінку впливів підняття рівня Олександрівського водосховища на навколишнє середовище. У січні ми розпочали процес громадського обговорення цих матеріалів. Відкрито громадські приймальні. Нині триває активна підготовка до громадських слухань, наразі уточнюється графік їх проведення. Усі винесені на обговорення матеріали оприлюднено на офіційному інтернет-сайті підприємства. Таким чином, ознайомитися з ними мають змогу всі бажаючі. Тож запрошуємо до співпраці».

 

  

Інформація про ВП ЮУАЕС

Южно-Український енергетичний комплекс розташований  на півдні України в Миколаївській області. До його складу входять Южно-Українська атомна станція (три атомні енергоблоки сумарною потужністю 3000 МВт), Олександрівська гідростанція на річці Південний Буг (2 гідроагрегати, сумарна потужність 9,8 МВт) і високоманеврена Ташлицька гідроакумулююча станція (в експлуатацію введено першу чергу: 2 гідроагрегати сумарною робочою потужністю в генераторному режимі 320 МВт, у стадії будівництва друга черга – гідроагрегат №3). Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2007 року «Про затвердження проекту завершення будівництва Ташлицької ГАЕС» визначено введення в експлуатацію шести гідроагрегатів ТГАЕС загальною потужністю 906 МВт.

У 1996 році як відокремлений підрозділ підприємство увійшло до складу ДП «НАЕК «Енергоатом». За обсягами виробництва Южно-Український енергокомплекс забезпечує потреби в електричній енергії регіону з більш як п’ятимільйонним населенням. За роки існування підприємством вироблено понад 540 млрд кВт·год. електричної енергії. ВП ЮУАЕС сертифікований за міжнародними стандартами: ISO 9001:2008 «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 14001:2004 «Системи екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосування», OHSAS 18001:2007 «Система управління гігієною та безпекою праці. Вимоги».

 

 

Управління інформації та громадських зв’язків

 

 

 

Контакти

Галина Медвінська,

(05136)5-44-69

g_medvinskaya@sunpp.atom.gov.ua

 

 

 

Засідання  « круглого столу» представників громадських організації району.

 

 10 квітня  2014 року відбулося засідання  « круглого столу» представників громадських організації району.

 Виступаючи перед присутніми перший заступник голови райдержадміністрації М.Галабан, ознайомив з зверненням голови облдержадміністрації  М. Романчука «Про надання допомоги Збройним Силам України». Цитуючи звернення, М.Галабан наголосив, що кожен громадянин  України, який є патріотом своєї держави, не повинен стояти осторонь і зробити свій внесок  та підтримати благодійну акцію « Підтримай Українську армію».

 Голова Асоціації фермерів та приватних землевласників «Хлібороб Миколаївщини» С.Слюсаренко підтримала дане звернення та внесла пропозицію розподілити кошти пропорціонально серед землекористувачів різних форм власності.

 П.Висоцький, полковник Буго – Чорноморського кошу Українського козацтва Братського куреня Миколаївської області зазначив на необхідності підтримки даної акції та запропонував кожному підприємцю  долучитись до акції та зробити внесок на потреби Української армії в розмірі не менше 100 грн.

Заступник голови райдержадміністрації А.Бунько довів до відома учасників «круглого столу», що в рамках акції в м. Миколаєві на площі Суднобудівників перед обласним Будинком культури відбудеться концерт – демонстрація Ансамблю пісні і танцю Збройних Сил України та надав інформацію про розрахунковий рахунок для підтримки військових.

 Учасники « круглого столу» вирішили взяти проведення акції по збору коштів на потреби української армії під своє керівництво та зібратися через тиждень для підведення підсумків.

 

 

Засідання «круглого столу» на тему «Підтримка мов національних меншин та створення умов для розвитку мовних відносин

 

 5 листопада 2013 року на базі Братської центральної районної бібліотеки відбулося засідання «круглого столу» на тему: «Підтримка мов національних меншин та створення умов для розвитку мовних відносин», в якому взяли участь заступник голови облдержадміністрації Н. Б. Іванцова, начальник управління культури, національностей та релігій облдержадміністрації С.М. Гладун,  керівництво району, працівники закладів освіти та культури району.

Виступаючи перед присутніми заступник голови облдержадміністрації Н. Б. Іванцова та голова Братської райдержадміністрації Т.П. Підборська звернули увагу на важливість забезпечення виконання завдань Президента України щодо зміцнення міжнаціональної злагоди та порозуміння, задоволення культурних та освітніх потреб національних меншин, які проживають в державі, створення умов для вільного розвитку української мови, а також культури та традицій всіх національностей, виховання у підростаючого покоління толерантності та поваги до мов і традицій інших народів.

В рамках заходу було представлено справжнє національне розмаїття  Братщини: здобутки культури, духовності, мови національностей, які проживають на території району, їх національний колорит. 

 

«Круглий стіл» на тему:«Соціальне та медичне обслуговування ветеранів Великої Вітчизняної війни 1941 1945 рр. в Братському районі».

 30 жовтня 2013 року відбулося засідання «круглого столу» з представниками політичних партій, громадських та профспілкових організацій, які діють в районі на тему «Соціальне та медичне обслуговування ветеранів Великої Вітчизняної війни 1941 1945 рр. в Братському районі».

 Виступаючи на засіданні , голова райдержадміністрації Т.Підборська ознайомила присутніх зі станом соціально – економічного розвитку  району за  дев’ять місяців  2013 року , зупинилась на питані реалізації в районі соціальних ініціатив Президента України щодо належного соціально та медичного обслуговування та забезпечення ветеранів та учасників  Великої Вітчизняної війни.

В своєму виступі голова районної ветеранської організації Г.Мамедов висловив подяку органам влади за піклування про ветеранів, учасників, дітей війни та ту увагу, яку влада приділяє їм.

В ході засідання було розглянуто питання щодо соціального, медичного та пенсійного  забезпечення ветеранів Великої Вітчизняної війни 1941 1945 рр.

 Учасники «круглого столу» отримали вичерпні відповіді на свої запитання та виробили рекомендації щодо реалізації доручень Президента України в районі з даного питання.

 

На засіданнях Громадської ради при райдержадміністрації, склад якої затверджено головою райдержадміністрації, були розглянуті такі питання:
- обговорення звіту голови райдержадміністрації Т.П.Підборської «Про основні показники соціально - економічного розвитку району»;
- обговорення та внесення пропозицій до звіту «Про хід опалювального сезону в Братському районі» начальника відділу містобудування, архітектури, ЖКГ та розвитку інфраструктури райдержадміністрації В.Г.Білозуба;
- обговорення проекту Програми соціально – економічного розвитку району на 2011 – 2014рр.;
- обговорення проекту Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» за участю начальника управління Пенсійного фонду України в Братському районі;
- обговорення звіту начальника управління економіки райдержадміністрації А.А. Шарати «Про соціально - економічний розвиток Братського району за 10 місяців 2011року»;
- обговорення та ініціювання прийняття до реалізації органами влади проекту  районної Програми «Профілактики соціального сирітства, захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на 2012 – 2015 роки».           
На засіданні «круглого столу» з керівниками районних осередків політичних партій та громадських організацій проходило обговорення з питань Земельної реформи в Україні.
На семінарі – нараді з керівниками сільськогосподарських підприємств та землекористувачами обговорено проект Закону України «Про ринок землі».
На громадських слуханнях за участю молодіжної колегії при райдержадміністрації, депутатів Братської селищної та районної рад відбулося обговорення та ініціювання прийняття до реалізації органами влади проекту Програми «Молодь Братщини».
На засіданні Громадської гуманітарної ради при райдержадміністрації було обговорено проекти Програм «Безбар’єрна Братщина» та «Профілактика правопорушень рецидивної злочинності та злочинів вчинених неповнолітніми на 2011 – 2015 рр.».
На сесії Братської районної ради шостого скликання обговорено звітголови райдержадміністрації Т.П.Підборської «Про основні показники соціально - економічного розвитку району».
На відкритому засіданні постійної комісії з питань освіти, культури, молоді, спорту, ЗМІ, материнства, дитинства, охорони здоров’я та соціального захисту населення районної ради за участю голів всіх постійних комісій районної ради, лідерів учнівського самоврядування загальноосвітніх шкіл району, вчителі, голів сільських рад було обговорено виконання районної Програми «Репродуктивне здоров’я» та внесено доповнення щодо її подальшої реалізації.
 

 

  План заходів щодо реалізації в Братському районі Стратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства на 2014 рік
Формат: DOCX | Добавлен: 11/02/2014 13:33:32
22Kb Скачать скачать
  Проект районної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2013-2014 роки
Формат: DOC | Добавлен: 02/01/2013 15:08:48
406Kb Скачать скачать
  Проект районної Програми сприяння розвитку громадянського суспільства у Братському районі на 2013 – 2014 роки
Формат: DOC | Добавлен: 02/01/2013 15:36:21
86Kb Скачать скачать
  Орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю при Братській райдержадміністрації на 2013 рік
Формат: DOC | Добавлен: 22/03/2013 16:05:57
53Kb Скачать скачать
  Інформація про проведення консультацій з громадськістю
Формат: DOC | Добавлен: 22/03/2012 10:25:37
83Kb Скачать скачать

Комплексна Програма пошуку і впорядкування поховань жертв війни та політичних репресій у Братському районі на 2011-2015 роки

 

Розділ 1. Загальні положення

 

1. Програма розроблена на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2010 року № 767 «Деякі питання увічнення пам'яті жертв війни та політичних репресій», розпорядження голови облдержадміністрації від 29 грудня 2010 року № 498-р «Про схвалення Комплексної програми пошуку і впорядкування поховань жертв війни та політичних репресій у Миколаївській області на 2011-2015 роки» .

Програма передбачає заходи для здійснення пошуку, ведення обліку, впорядкування, збереження та утримання поховань осіб, які проживали на території Братського району в минулі часи і загинули чи померли внаслідок війни, депортації та політичних репресій.

2. Похованнями жертв війни та політичних репресій вважаються розташовані на території Братського району місця поховань:

військовослужбовців колишніх радянських збройних сил, інших військових формувань та працівників органів внутрішніх справ, які загинули чи пропали безвісти під час бойових дій, виконання бойових завдань та інших службових обов'язків, померли від ран, контузій, каліцтва або захворювань, загинули чи померли в полоні, до якого вони потрапили через незалежні від них обставини, та інших осіб, які могли б бути визнані ветеранами війни згідно із законодавством України;

учасників національно-визвольної боротьби проти іноземних загарбників, жертв нацистських переслідувань та осіб, які визнані жертвами політичних репресій згідно із законодавством України;

цивільних осіб, які загинули під час бойових дій, збройних конфліктів, а також осіб, що були примусово вивезені за кордон, утримувалися там проти своєї волі та загинули чи померли від ран, контузій, каліцтва або захворювань.

3. Поховання жертв війни та політичних репресій разом із встановленими на них надгробками, меморіальними спорудами та іншими пам'ятними знаками вважаються військовими похованнями або похованнями жертв політичних репресій. До них належать військові меморіальні цвинтарі, окремі ділянки на загальних цвинтарях, індивідуальні та колективні (братські) могили, колумбарії, місця загибелі бойових кораблів, морських чи річкових суден з екіпажами.

 

 

Розділ 2. Мета Програми

 

Метою Програми є здійснення протягом 2011-2015 років на території Братського району пошуку та ведення державного обліку всіх невідомих поховань жертв війни та політичних репресій, їх належного впорядкування, збереження та утримання, а також поховань останків осіб, знайдених під час пошукових робіт.

Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 1.

 

Розділ 3. Фінансове забезпечення

 

Фінансування заходів Програми передбачається здійснювати за рахунок коштів районного бюджету у межах можливостей його дохідної частини, виходячи з конкретних завдань, а також за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

 

Розділ 4. Очікувані результати

 

Виконання Програми дасть змогу:

 

здійснити пошук та провести облік осіб, які проживали на території Братського району в минулі часи і загинули чи померли внаслідок війни, депортації та політичних репресій;

упорядкувати, зберігати та утримувати у належному стані поховання осіб, які проживали на території Братського району в минулі часи і загинули чи померли внаслідок війни, депортації та політичних репресій.

 

Розділ 5. Організація і контроль за виконанням Програми

 

Роботу з виконання заходів Програми координує районна міжвідомча комісія у справах увічнення пам'яті жертв війни та політичних репресій. Системний моніторинг виконання Програми здійснюється сектором з питань внутрішньої політики, зв'язків з громадськими організаціями та засобами масової інформації апарату райдержадміністрації шляхом підготовки та проведення загальнорайонних заходів, соціологічних опитувань, анкетувань тощо.