Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

податкова діяльність 2020

 

 



Що має зробити фізична_особа_підприємець у разі припинення підприємницької діяльності

 Головне управління ДПС у Миколаївській областіповідомляє, що відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особипідприємця (далі - #ФОП) за її рішенням є підставою для зняття ФОП як платника податків з обліку у відповідному контролюючому органі. 
Дата отримання відомостей про державну реєстрацію припинення#підприємницької_діяльності є датою зняття з обліку ФОП.
 Так як, після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особаплатник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності, така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, повинна закрити усі рахунки відкриті у фінансових установах (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб) та в установлені строки подати відповідному контролюючому органу: 
-
повідомлення за формою 20-ОПП з оновленою інформацією про закриття об’єкта оподаткування (у разі наявності), протягом 10 робочих днів після його закриття; 
- #декларацію за останній базовий податковий (звітний) період. 
ФОП, які перебували на загальній системі оподаткування, щодо яких починаючи з 01.01.2017 до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності, подають ліквідаційні податкові декларації про майновий стан і доходи востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, у строки, встановлені Податковим кодексом України (далі - Кодекс) для місячного податкового періоду. 
ФОП, які застосовували спрощену систему оподаткування, подають податкові декларації платника єдиного податку (далі – декларація платника єдиного податку) востаннє за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року у строки, визначені п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. 
 Водночас, ФОП - платник єдиного податку може подати останню податкову декларацію платника єдиного податку до закінчення звітного періоду відповідно до п.п. 49.18.8 п. 49.18 ст. 49 Кодексу. 
 Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) ФОП, в тому числі ФОП - платниками єдиного податку, подається протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. 
 Сплачується єдиний внесок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання Звіту із зазначенням типу форми «ліквідаційна». 
Зняття з обліку ФОП – платників єдиного внеску здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку. Такі перевірки проводяться у порядку, встановленому Кодексом. 
 Рішення про проведення документальної позапланової перевірки ФОП приймається керівником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) з урахуванням вимог ст. 78 – 82 Кодексу, яке оформлюється наказом. При цьому, термін, протягом якого приймається рішення про призначення документальної позапланової перевірки, зокрема при припиненні діяльності ФОП, Кодексом не визначено. 
 Дані про зняття з обліку ФОП як платника податків та як платника єдиного внеску передаються контролюючим органом до ЄДР та оприлюднюються на порталі електронних сервісів ЄДР. 

 

Як користуватися Е-кабінетом: інструкція від ДПС вже на нашому сайті

Увага! З 7 по 16 серпня будуть діяти окремі правила отримання ЕЦП від АЦСК ІДД ДПС 

 

АЦСК ІДД ДПС з 7 по 16 серпня буде надавати ЕЦП фізичним особам, ФОП та юридичним особам, які нададуть паперові оригінали (або нотаріально засвідчені копії) установчих документів

АЦСК ІДД ДПС повідомляє, що у зв’язку з проведенням робіт щодо технічного обслуговування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) у період з 07 по 16 серпня 2020 року ЄДР працювати не буде (https://nais.gov.ua/article/v-ukraini-z-17-serpnya-2020-roku-zapratsyue-onovleniy-ediniy-derjavniy-reestr).

Враховуючи викладене, у період з 07 по 16 серпня 2020 року кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС буде надавати електронні довірчі послуги у відокремлених пунктах реєстрації користувачів тільки фізичним особам, фізичним особам-підприємцям та юридичним особам, які нададуть паперові оригінали (або нотаріально засвідчені копії) установчих документів (зокрема статут юридичної особи, засновницький договір, рішення про створення юридичної особи, яка діє на підставі модельного статуту, наказ на призначення керівника тощо).

 УВЕДОМЛЕНИЕ ПЛАТЕЛЬЩИКАМ!

Спешим вас уведомить об  изменениях в законодательстве Украины касательно ст.11 Закона "О применении РРО в сфере торговли, общественного питания и услуг" от 06.07.1995 г. № 265/95-ВР. Закон обязывал указывать, в фискальном чеке, который выдается покупателю код УКТ ВЭД (ЗЕД) относительно товаров нефтепромышленной продукции, топлива.

Но согласно с последними изменениями Закона Украины от 20.09.2019 г. №128-IX которые вступают в силу с 19 апреля 2020 года требуется указания УКТ ВЭД (ЗЕД) для ВСЕХ подакцизных товаров и продукции их товарной подкатегории. Согласно нормам НКУ, подакцизными товарами и продукцией являются товары на которые НКУ установили ставки акцизного налога. Сами же налоговые ставки и непосредственно коды товаров согласно УКТ ВЭД (ЗЕД) можно посмотреть. Так же коды обычно указаны в приходных накладных к каждой определенной позиции.

Исходя из этого стоит понимать, что до 19 апреля 2020 (из-за пандемии коронавируса, срок был продлён до 1-го августа 2020 года) требуется провести перекодирование таких товаров как табачные изделия, алкогольные, слабоалкогольные напитки с указанием кодов УКТ ВЭД (ЗЕД) если расчет за них проводится наличными или с применением платежных карт. Эти же изменения затронут такие товары как горючее, автомобили легковые, кузова к ним, прицепы и полуприцепы, мотоциклы, транспортные средства предназначенные для перевозки 10 человек и более, транспортные средства для перевозки грузов, а так же электроэнергия.

В связи с этим предлагаем Вам наши рекомендации к перекодировке товаров:

1.        Код УКТ ВЭД (ЗЕД) нужно указывать до названия товара. Он содержит в себе 10 цифр.

2.        Разделение между кодом и названием производится символом "#"

3.        Так как в аппаратах допустимо разное количество символов в наименовании одного кода или артикула, то допускаются сокращения в названии товара.

4.        Нет единых регламентированных правил сокращения наименований товара, но все же название товара должно быть понятным для продавца и покупателя получившего чек.

5.        Сокращения должны соответствовать названиям в приходных накладных.

6.        В названии обязательно должно быть указано название и марка товара, если есть продукция с разным объемом или весом, то это тоже должно быть указано.

7.        Запрещено указывать разные марки товаров под одним кодом, например "Вода минеральная 1.5л в ассортименте"

В качестве примера давайте приведем хотя бы один код товара.

" 2208601100#В. ГРІН ДЕЙ ОСОБ. 1Л."

Так будет выглядеть "Водка Green day особлива" в обьеме 1 литр при кодировке кассового аппарата.

 

форма №20 ОПП: нові правила заповнення

Наказом Мінфіну від 24.06.20 р. № 323 унесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.11 р. № 1588 (далі – Наказ № 323, Порядок № 1588). Наказ № 323 зареєстровано Мін’юстом 01.07.20 р., набуде чинності через 10 днів із дня його офіційного опублікування.

Зокрема, Наказом № 323 удосконалено порядок повідомлення органів ДПС про об’єкти оподаткування або об’єкти, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.

Розглянемо докладніше, на які нюанси необхідно зважати платникам податків при заповненні та поданні форми № 20-ОПП після набуття чинності Наказу № 323.

Діємо за принципом укрупнення інформації

Нагадаємо, що форму № 20-ОПП слід подати протягом 10 робочих днів (далі – р. д.) після реєстрації, створення або відкриття об’єкта оподаткування або об’єкта, який пов’язаний з оподаткуванням або через який платник податків провадить свою діяльність (п. 8.4 Порядку № 1588). Подається така інформація до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Наказом № 323 уточнено, що до повідомлення за формою № 20-ОПП необхідно включати інформацію про всі об’єкти оподаткування, що є у платника податків, – незалежно від того, перебувають вони в нього у власності чи орендуються ним.

Крім того, платник податків зобов’язаний також показувати об’єкти, передані ним в оренду іншим особам.

Що означає цей принцип і в яких випадках застосовується?

Наприклад, вам необхідно подати інформацію про офіс, склад і склад-магазин, але всі ці об’єкти розташовані в одній будівлі за однією адресою. У такому разі достатньо у формі № 20-ОПП зазначити: будівля за такою-то адресою, а назву об’єкта можна дати одну з вищеперелічених (наприклад, офіс).

Або, припустимо, у вас є однотипні (за видом, використанням, станом і видом права власності) автомобільні транспортні засоби, які не є пунктами пересувної роздрібної торгівлі, громадського харчування або надання послуг інших, ніж пасажирські та вантажні перевезення. Інформація про такі об’єкти може бути подана у формі № 20-ОПП як узагальнена з типом об’єкта оподаткування «Автомобільні транспортні засоби» і зазначенням кількості таких транспортних засобів у графі «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування». Коли принцип укрупнення інформації не застосовується?

Принцип укрупнення інформації не застосовується, коли подається інформація про об’єкти рухомого й нерухомого майна, що підлягають державній реєстрації з присвоєнням реєстраційного номера. Ідеться про земельні ділянки та об’єкти нежитлової нерухомості, розташовані на такій ділянці.

Наприклад, якщо у формі № 20-ОПП потрібно показати декілька земельних ділянок, то слід показувати кожну земельну ділянку окремо, укрупнювати інформацію про такі об’єкти – не можна. У графі 12 форми № 20-ОПП «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» треба зазначити кадастровий номер земельної ділянки.

Способи подання форми № 20-ОПП

Як і раніше, платники податків можуть подати форму № 20-ОПП у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку – через електронний кабінет (п. 8.4 Порядку № 1588). Проте Наказом № 323 установлено один виняток.

Цей виняток стосується подання форми № 20-ОПП, яка містить інформацію про об’єкти оподаткування, зареєстровані у відповідному державному органі без присвоєння реєстраційного номера (кадастрового номера, реєстраційного номера об’єкта нерухомого майна). Така інформація подається до органу ДПС за основним місцем обліку платника податків у паперовому вигляді з додаванням копії документа, що підтверджує реєстрацію об’єкта оподаткування в держоргані.

Зверніть увагу! У такому разі графа 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» повідомлення за формою № 20-ОПП не заповнюється.

Відокремлені підрозділи повинні подавати форму № 20-ОПП

Відокремлені підрозділи юридичної особи подають інформацію про об’єкти оподаткування, що перебувають на їх балансі. При цьому юрособа не повинна дублювати цю інформацію, якщо вона вже була подана його відокремленим підрозділом.

Зміна даних про об’єкт оподаткування

Раніше подані відомості про об’єкт оподаткування можуть змінитися. У такому разі платник податків повинен подати форму № 20-ОПП з оновленою інформацією про той об’єкт оподаткування, в якому відбулися зміни.

Зокрема, ідеться про зміни:

Увага. ШАХРАЇ!

Братська ДПІ   попереджає платників податків про виявлені факти шахрайських телефонних дзвінків та повідомлень ніби то від імені посадових осіб податкової служби Миколаївщини. 
Вкотре наголошуємо, що працівники податкової служби Миколаївщини при виконанні функціональних повноважень чітко дотримуються вимог чинного законодавства України, не звертаються до суб’єктів господарювання з подібними «вимогами» і «проханнями» та діють, виключно, у правовому полі.
 
Громадяни, будьте пильними та обачними, уважно перевіряйте інформацію та не дозволяйте аферистам вводити себе в оману.
Про подібні випадки негайно повідомляйте відділ з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Миколаївській області, за телефонами: 50-19-13, 50-19-17, на електронні поштові скриньки, за адресами: mk.anticor@tax.gov.ua, mk.chief.anticor@tax.gov.ua, або особисто, за адресою: м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6. Також, про подібні випадки шахрайства повідомляйте Головне управління Національної поліції в Миколаївській області за телефоном 102.

 Податок на нерухомість: податківці радять провести звірку даних

Для уникнення непорозумінь зі сплати податку на нерухомість власникам нерухомості мають право провести звірку у податковій наголошують.
Далі формують , податкове (податкові) повідомлення-рішення про сплату суми (сум) податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Податківці нагадують, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

  Податок на майно, відмінне від земельної ділянки
Формат: PDF | Добавлен: 06/08/2020 16:18:13
192Kb Скачать скачать

 

«Сплячі» ФОПи та списання нарахованого ЄСВ: перше офіційне роз'яснення ДПС 

Податківці у підкатегорії 201.08 «ЗІР» наголосили, що Закон №592-IX набирає чинності 01.01.2021 р., крім п. 5 розд. I Закону №592. Цей пункт набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Згідно з п. 5 розд. I Закону №592 розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 доповнено п. 9-15.

Відповідно до п. 9-15 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 підлягають списанню за заявою платника та у порядку, визначеному Законом №2464, несплачені станом на день набрання чинності Законом №592 з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом, суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зазначеним у пп. 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 ч. 1 ст. 4 Закону №2464, за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом №592:

  • платниками, зазначеними у п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону №2464 (фізичними особами – підприємцями, крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), – державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи – підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до контролюючого органу – звітності відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону №2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше;
  • платниками, зазначеними у п. 5 ч. 1 ст. 4 Закону №2464 (особами, які провадять незалежну професійну діяльність), – до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону №2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше.

Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску зазначеної звітності (якщо відповідна звітність не була подана раніше) контролюючий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

Контролюючим органом може бути прийнято рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені, за умови якщо за результатами перевірки буде встановлено, що:

1.     платник податків отримав дохід (прибуток) протягом періоду з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592.

2.     суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті у порядку, передбаченому Законом №2464.

У разі якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті у порядку, передбаченому Законом №2464, контролюючий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.

Штрафні санкції до платника єдиного внеску, передбачені п. 7 ч. 11 ст. 25 Закону №2464, за наведених умов не застосовуються.

Так, згідно з п. 7 ч. 11 ст. 25 Закону №2464 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464, контролюючим органом здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464.

Вимога про сплату суми недоїмки, штрафних санкцій і пені вважається відкликаною у день прийняття податковим органом рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

Нараховані та сплачені або стягнуті за зазначений період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені відповідно до Закону №2464 не підлягають поверненню.

***

 

 

 Увага! Закінчується деклараційна_кампанія, 

встигніть подати декларацію!

Братська ДПІ нагадує платникам податків, що до 1 липня 2020 року подовжено термін подання річної декларації про майновий стан і доходи (далі - декларації). 
Зазначене передбачено Законом України від 17 березня 2020 року №533 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби
(COVID – 19)». 
При цьому, суму податкового зобов’язання, яке платниками визначено в декларації до сплати, необхідно сплатити до 1 жовтня 2020 року. 
Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні: 
- доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї І та ІІ ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо; 
- доходів від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів; 
- іноземного доходу; 
- та в інших випадках, передбачених Податковим Кодексом України. 
Шановні громадяни, не відкладайте подачу декларації на останній день. Заповнюючи декларацію, пам’ятайте, що від нас з вами залежить добробут не тільки нашої держави, а й кожного окремого співвітчизника. 
Братська ДПІ  закликає платників податків сумлінно виконати свій громадянський обов’язок та своєчасно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані у 2019 році.

 

Про зміни щодо плати за землю з фізичних осіб у 2020 році

Братська ДПІ повідомляє, що Законом № 466 внесені зміни до ПКУ, зокрема, щодо плати за землю з фізичних осіб.

Змінена редакція п. 281.4 ПКУ, а саме, якщо фізособа, визначена у п. 281.1 ПКУ, станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, визначених п. 281.2 ПКУ, така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги (далі – заява про застосування пільги).

Доповнено п. 281.5 ПКУ, яким визначено, якщо право на пільгу у фізособи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у п. 281.1 ПКУ, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності.

Зазнав змін п. 284.1 ПКУ, а саме, абзац другий виключено, а абзац третій викладено в новій редакції: нові зміни до рішень щодо наданих пільг зі сплати земельного податку надаються відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

Пункт 286.1 ПКУ доповнено абзацом третім такого змісту: у разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем ДПС, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Також у новій редакції викладений п. 286.5 ПКУ. Він передбачає, шр нарахування фізособам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 ПКУ.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізособи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У разі якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок, щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок.

Платники плати за землю мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо:

- розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень п. п.  281.4 та 281.5 ПКУ;

- розміру ставки земельного податку;

- нарахованої суми плати за землю.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган (контролюючі органи) за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить (проводять) протягом 10 робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає)/надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Також, слід зазначити, що з 1 липня 2020 року платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності по податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (пп. 4 п. 297.1 ПКУ).

 

Відповідно до п. 63.3 ПКУ платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за за місцем розташування об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів.

Платник податків зобов'язаний повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.

Відповідно до п. 117.1 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених законодавством, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі тягнуть за собою накладення штрафу:

- на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень,

- на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року повторно, штраф становитиме відповідно 680 та 2040 гривень.

Як відомо, за правилами Порядку № 1588, платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах ДПС за основним і неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування й об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи ДПС за місцезнаходженням таких об'єктів. Якщо в платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об'єкта оподаткування або об'єкта, пов'язаного з оподаткуванням, на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за неосновним місцем обліку в органі ДПС за місцезнаходженням такого об'єкта.

 Увага‼️ Змінено графік роботи ГУ ДПС у Миколаївській області!


Головне управління ДПС у Миколаївській області повідомляє, що на період дії норми пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року №392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» (зі змінами) ГУ ДПС у Миколаївській області працює за наступним графіком:
з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. (у п'ятницю - до 15 год. 45 хвилин),
обідня перерва - з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хвилин.
Звертаємо увагу, що надання адміністративних послуг у Центрах обслуговування платників (ЦОП) та державних податкових інспекціях (ДПІ) у Миколаївській області здійснюється за таким графіком: 
з 10 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. (у п'ятницю - до 15 год. 45 хвилин),
обідня перерва - з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хвилин.

 

З 23 травня фізособи-«єдинники» за незбереження первинки сплачуватимуть штраф у 1020 грн 

З 23 травня незабезпечення фізособою-«єдинником» зберігання первинних документів тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн

 

Братська ДПІ інформує, що платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів. Платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які є платниками ПДВ, ведуть Книгу обліку доходів та витрат.

При заповненні податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця використовуються дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, а їх показники повинні бути підтверджені первинними документами, які мають право вивчати та перевіряти контролюючі органи під час проведення перевірок

ФОП – платники єдиного податку першої – третьої груп зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких заповнювалися дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання податкової декларації платника єдиного податку – ФОП, або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати. Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку – ФОП або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються, а у разі ліквідації платника податків документи за період його діяльності не менш як 1095 днів, що передували даті його ліквідації, які зберігалися в органі ДПС, в установленому законодавством порядку передаються органом ДПС до архіву.  

Незабезпечення платником ЄП ФОП зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником ЄП ФОП, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2040 гривень.

 

 До уваги платників податків! Про важливі новації у податковому_законодавстві


Братська ДПІ повідомляє, що 23 травня 2020 року набув чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (крім деяких змін, які набирають чинності з 1 липня 2020 року та з 1 січня 2021 року). 
З метою оперативного інформування платників про зміни у податковому законодавстві, Головне управління ДПС у Миколаївській області розпочинає серію публікацій щодо нововведень запроваджених Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон №466).
Відповідно до Закону, до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) внесено наступні загальні зміни: 
- усуваються технічні та логічні помилки у Податковому кодексі України; 
- норми Кодексу приводяться у відповідність до положень законів України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про публічні закупівлі», «Про заставу», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», Кодексу України з процедур банкрутства тощо; 
- упорядковуються функції та визначення контролюючих органів у зв’язку з реорганізацією Державної фіскальної служби України; 
- впроваджуються норми щодо єдиної юридичної особи в структурі ДПС України; 
- усуваються проблеми подвійного оподаткування шляхом запровадження процедури взаємного узгодження; 
- вдосконалюються деякі питання функціонування електронного кабінету, зокрема: 
розширення переліку документів, які можуть бути отримані платником податків за допомогою електронного кабінету (повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації, деякі документи за результатами перевірок, індивідуальні податкові консультації тощо); 
уточнення порядку доставки документа в електронній формі до платника через електронний кабінет; 
надання платникам можливості подавати в електронному вигляді повідомлення (з документальним підтвердженням фактів) для виправлення неточної, неповної або застарілої інформації про себе, доступ до якої надається йому через електронний кабінет; 
врегулювання організаційних процесів, пов’язаних з формуванням та прийманням звітності поданої засобами електронного зв'язку в електронній формі; 
- вирішуються проблемні питання визначення дати сплати податкового зобов’язання, якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день (день, що настає за вихідним або святковим днем); 
- визначаються чіткі вимоги до оформлення випадків втрати, пошкодження або дострокового знищення документів платником; 
- збільшується строк, на який може бути продовжено термін надання індивідуальної податкової консультації з 10 до 15 днів; 
- надається можливість поновлення строку подання платником скарги в адміністративному порядку, якщо не пройшло 6 місяців з моменту отримання рішення; 
- надається можливість нерезидентам оскаржити певні рішення у контролюючого органу, який їх виніс; 

- запроваджуються нові умови оплати праці державних службовців контролюючих органів. 
Більш детально із Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» можна ознайомитись за посиланням:
 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-IX