Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

інформація податкової 2020

 

Увага‼️ Змінено графік роботи ГУ ДПС у Миколаївській області!

 

З 23 травня фізособи-«єдинники» за незбереження первинки сплачуватимуть штраф у 1020 грн 

З 23 травня незабезпечення фізособою-«єдинником» зберігання первинних документів тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн

Братська ДПІ інформує, що платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів. Платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які є платниками ПДВ, ведуть Книгу обліку доходів та витрат.

При заповненні податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця використовуються дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, а їх показники повинні бути підтверджені первинними документами, які мають право вивчати та перевіряти контролюючі органи під час проведення перевірок

ФОП – платники єдиного податку першої – третьої груп зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких заповнювалися дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання податкової декларації платника єдиного податку – ФОП, або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати. Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку – ФОП або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються, а у разі ліквідації платника податків документи за період його діяльності не менш як 1095 днів, що передували даті його ліквідації, які зберігалися в органі ДПС, в установленому законодавством порядку передаються органом ДПС до архіву.  

Незабезпечення платником ЄП ФОП зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником ЄП ФОП, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2040 гривень.

 

 

 

Про зміни щодо плати за землю з фізичних осіб у 2020 році

Братська ДПІ повідомляє, що Законом № 466 внесені зміни до ПКУ, зокрема, щодо плати за землю з фізичних осіб.

Змінена редакція п. 281.4 ПКУ, а саме, якщо фізособа, визначена у п. 281.1 ПКУ, станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, визначених п. 281.2 ПКУ, така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги (далі – заява про застосування пільги).

Доповнено п. 281.5 ПКУ, яким визначено, якщо право на пільгу у фізособи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у п. 281.1 ПКУ, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності.

Зазнав змін п. 284.1 ПКУ, а саме, абзац другий виключено, а абзац третій викладено в новій редакції: нові зміни до рішень щодо наданих пільг зі сплати земельного податку надаються відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

Пункт 286.1 ПКУ доповнено абзацом третім такого змісту: у разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем ДПС, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Також у новій редакції викладений п. 286.5 ПКУ. Він передбачає, шр нарахування фізособам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 ПКУ.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізособи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У разі якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок, щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок.

Платники плати за землю мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо:

- розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень п. п.  281.4 та 281.5 ПКУ;

- розміру ставки земельного податку;

- нарахованої суми плати за землю.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган (контролюючі органи) за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить (проводять) протягом 10 робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає)/надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Також, слід зазначити, що з 1 липня 2020 року платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності по податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (пп. 4 п. 297.1 ПКУ).

 

Відповідно до п. 63.3 ПКУ платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за за місцем розташування об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів.

Платник податків зобов'язаний повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.

Відповідно до п. 117.1 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених законодавством, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі тягнуть за собою накладення штрафу:

- на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень,

- на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року повторно, штраф становитиме відповідно 680 та 2040 гривень.

Як відомо, за правилами Порядку № 1588, платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах ДПС за основним і неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування й об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи ДПС за місцезнаходженням таких об'єктів. Якщо в платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об'єкта оподаткування або об'єкта, пов'язаного з оподаткуванням, на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за неосновним місцем обліку в органі ДПС за місцезнаходженням такого об'єкта.

 

 

Податок на нерухомість: податківці радять провести звірку даних

Для уникнення непорозумінь зі сплати податку на нерухомість власникам нерухомості мають право провести звірку у податковій наголошують.
Далі формують , податкове (податкові) повідомлення-рішення про сплату суми (сум) податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Податківці нагадують, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

 

Податківці у підкатегорії 201.08 «ЗІР» наголосили, що Закон №592-IX набирає чинності 01.01.2021 р., крім п. 5 розд. I Закону №592. Цей пункт набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Згідно з п. 5 розд. I Закону №592 розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 доповнено п. 9-15.

Відповідно до п. 9-15 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 підлягають списанню за заявою платника та у порядку, визначеному Законом №2464, несплачені станом на день набрання чинності Законом №592 з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом, суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зазначеним у пп. 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 ч. 1 ст. 4 Закону №2464, за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом №592:

  • платниками, зазначеними у п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону №2464 (фізичними особами – підприємцями, крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), – державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи – підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до контролюючого органу – звітності відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону №2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше;
  • платниками, зазначеними у п. 5 ч. 1 ст. 4 Закону №2464 (особами, які провадять незалежну професійну діяльність), – до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону №2464 за період з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше.

Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску зазначеної звітності (якщо відповідна звітність не була подана раніше) контролюючий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

Контролюючим органом може бути прийнято рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені, за умови якщо за результатами перевірки буде встановлено, що:

1.     платник податків отримав дохід (прибуток) протягом періоду з 01 січня 2017 року до дня набрання чинності Законом №592.

2.     суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були в повному обсязі самостійно сплачені платником або стягнуті у порядку, передбаченому Законом №2464.

У разі якщо суми недоїмки, а також штрафи та пеня, нараховані на суми недоїмки, були частково самостійно сплачені платником та/або стягнуті у порядку, передбаченому Законом №2464, контролюючий орган приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені у частині, що залишилася несплаченою.

Штрафні санкції до платника єдиного внеску, передбачені п. 7 ч. 11 ст. 25 Закону №2464, за наведених умов не застосовуються.

Так, згідно з п. 7 ч. 11 ст. 25 Закону №2464 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464, контролюючим органом здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом №2464.

Вимога про сплату суми недоїмки, штрафних санкцій і пені вважається відкликаною у день прийняття податковим органом рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

Нараховані та сплачені або стягнуті за зазначений період суми недоїмки, штрафних санкцій і пені відповідно до Закону №2464 не підлягають поверненню.

***

 

  Податок на нерухоме майно
Формат: DOC | Добавлен: 17/06/2020 11:49:37
139Kb Скачать скачать

  

 

20-ОПП: що потрібно знати кожному


Необхідність та правова природа форми 20-ОПП

Форма 20-ОПП «Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність».

На перший погляд незначна форма, проте вона є одним з ключових елементів при визначенні реальності діяльності підприємства. Адже саме цією формою до електронних баз податкової вноситься інформація про наявність основних засобів на підприємстві (офісних, складських та інших приміщень, обладнання, транспорту, земельних ділянок).
Слід зазначити, що повідомлення про об’єкти оподаткування не дублює податкову звітність, а дає додаткову інформацію про наявність, місцезнаходження і поточний стан об’єктів оподаткування платника.

Подача повідомлення за формою 20-ОПП передбачена:

ст. 63.3 Податкового кодексу України, яка встановлює обов’язок платників податків стати на облік в органах державної податкової служби, а також обов’язок повідомляти податкові органи про всі об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням;

 порядок здійснення такого повідомлення про об’єкти оподаткування визначений наказом Міністерство Фінансів України від 09.12.2011 № 1588, яким передбачено, що повідомлення про об’єкти оподаткування реалізується шляхом подання платником податків повідомлення за формою 20-ОПП до податкового органу за місцем знаходження такого об’єкта.

Коли подавати 

Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається 
протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об'єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об'єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.

Хто подає

Повідомлення за формою №20-ОПП мають подавати всі платники податків - як юридичні, так і фізичні особи - підприємці в разі наявності, виникнення, зміни типу об’єкта оподаткування.

Які об’єкти показувати

Об'єктами оподаткування або об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Однак, такі об’єкти повинні визначатися для кожного податку окремо, виходячи з норм відповідних розділів Податкового кодексу.

Тобто, у 20-ОПП зазначають:
 усі приміщення, якими користується підприємство та має у своєму розпорядженні, 
усі види транспорту, 
заправки, 
скважини, 
котли, 
сховища, 
земельні ділянки,
інше, включаючи також об’єкти, які здаються в оренду та орендується у інших осіб.

Перевірити подані відомості про об’єкти можна в особистому кабінеті платника податків.

Підсумуємо

Основною метою запровадження форми №20-ОПП є отримання від платників податків інформації про всі наявні в них об’єкти оподаткування, їх місцезнаходження, переміщення та стан, у якому вони фактично перебувають: використовуються, не використовуються (у тому числі тимчасово). 
Відсутність даних по 20-ОПП один із важливих факторів визначення ризиковості підприємства. 

Тому ДПС рекомендує перевірити дані в електронному кабінеті та подати відповідну інформацію, тим самим виключити одну із причин ризиковості.

 Податкові_новації 2020 : відповідальність платників податків та контролюючих органів, штрафні санкції 

Братська ДПІ  повідомляє, що 23 травня 2020 року набув чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (крім деяких змін, які набирають чинності з 1 липня 2020 року та з 1 січня 2021 року). 
Згідно із Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (даліЗакон), запроваджено нову концепцію відповідальності, яка передбачає:
обов’язковий аналіз та доведення контролюючими органами наявності умислу та вини платника податків при вчиненні податкового правопорушення;
 
до фінансової відповідальності платника податків за вчинення податкового правопорушення здійснюється за умови наявності в діянні вини, крім деяких податкових правопорушень, відповідальність за які настає незалежно від наявності вини (відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; неподання у строки документів для взяття на облік; здійснення видаткових операцій за рахунком платника податків банком або іншою фінансовою установою до отримання повідомлення відповідного контролюючого органу; неповідомлення фізичними особами-підприємцями про свій статус банку при відкритті рахунку тощо);
 
визначення обставин, що пом’якшують відповідальність особи за вчинення податкового правопорушення (під впливом погрози, примусу, матеріальну, службову чи іншу залежність; збігу тяжких особистих чи сімейних обставин; самостійне повідомлення платником податків про вчинене ним правопорушення);
 
визначення додаткових обставин, що звільняють від фінансової відповідальності платника податків, зокрема вчинення діяння особою, що діяла відповідно до висновку об’єднаної палати, Великої Палати Верховного Суду, зразкової справи Верховного Суду щодо застосування норми права, від якої в подальшому було відступлено; внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності контролюючих органів;
 
зменшення розміру штрафів за вчинення податкового правопорушення на 50 відсотків у разі наявності хоча б однієї обставини, що пом'якшує відповідальність;
 
відповідальність контролюючих органів за вчинення податкових правопорушень незалежно від наявності вини;
 
визначення фіксованого розміру компенсації (одна мінімальна заробітна плата) за шкоду, заподіяну протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю контролюючих органів, для отримання якої платнику податків необхідно довести лише факт протиправності рішень, дій бездіяльності контролюючих органів (прийняття незаконного рішення, що призвели до втрати особою статусу платника податку; невнесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та/або порушення строків початку проведення камеральної перевірки, перешкоджання звільненню майна особи з-під режиму тимчасово затримання тощо);
 
визначення переліку видів шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю контролюючих органів, які можуть бути заявлені платником податків до відшкодування (вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна; додаткові витрати, понесені платником податку (штрафні санкції, сплачені контрагентам платника податку, вартість додаткових робіт, послуг, додатково витрачених матеріалів тощо); витрати, пов'язані з адміністративним та/або судовим оскарженням тощо). Сума такого відшкодування не повинна перевищувати 50 розмірів мінімальної заробітної плати. 
Законом передбачено: 
скасування штрафних санкції до фізичних осіб у разі неподання або порушення строків подання інформації для формування Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (у разі зміни ПІБ, адреси тощо); 
скасування штрафних санкцій у випадках, коли помилки щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку були виправлені податковими агентами самостійно, в тому числі протягом 30 календарних днів з дня надходження повідомлень про помилки, виявлені контролюючим органом; 
збільшення у 2 рази штрафів для платників податків за окремі порушення у сфері адміністрування податків (ст.ст. 117, 118, 119, 119-1, п. 120.1, п. 121.1 Податкового кодексу України та інші: порушення порядку взяття на облік у контролюючих органах – до 2 040 грн; строку та порядку подання інформації про відкриття (закриття) банківських рахунків – до 680 грн; порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків – до 2 040 грн; порядку подання інформації контролюючим органам про угоди щодо оренди об’єктів нерухомості (новий штраф) – до 1 360 грн та строків зберігання документів з питань обчислення і сплати податків та зборів – до 4 080 грн). 
Також встановлено штрафні санкції: 
у розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без ПДВ), але не більше 1200 грн, для кожної несвоєчасно зареєстрованої податкової накладної для операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від ПДВ або які оподатковуються за нульовою ставкою та ін. (п. 120-1.1); 
у розмірі 5 відсотків обсягу постачання (без ПДВ), але не більше 3400 грн, для кожної податкової накладної, яка не зареєстрована для операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від ПДВ або які оподатковуються за нульовою ставкою (п. 120-1.2); 
за неподання контролюючою особою звіту про контрольовані іноземні компанії - у розмірі 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи за кожний такий факт (більше 210 200 грн), несвоєчасне подання цього звіту - 50 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи за кожний такий факт (більше 105 100 грн) (п. 120.7) та інші; 
усунення неузгодженостей та розбіжностей у нормах Податкового кодексу України щодо нарахування пені за актами перевірок. 
Більш детально із Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» можна ознайомитись за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-IX

 

 

 

Увага. ШАХРАЇ!

Братська ДПІ   попереджає платників податків про виявлені факти шахрайських телефонних дзвінків та повідомлень ніби то від імені посадових осіб податкової служби Миколаївщини. 
Вкотре наголошуємо, що працівники податкової служби Миколаївщини при виконанні функціональних повноважень чітко дотримуються вимог чинного законодавства України, не звертаються до суб’єктів господарювання з подібними «вимогами» і «проханнями» та діють, виключно, у правовому полі.
 
Громадяни, будьте пильними та обачними, уважно перевіряйте інформацію та не дозволяйте аферистам вводити себе в оману.
Про подібні випадки негайно повідомляйте відділ з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Миколаївській області, за телефонами: 50-19-13, 50-19-17, на електронні поштові скриньки, за адресами: mk.anticor@tax.gov.ua, mk.chief.anticor@tax.gov.ua, або особисто, за адресою: м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6. Також, про подібні випадки шахрайства повідомляйте Головне управління Національної поліції в Миколаївській області за телефоном 102.

 



До уваги платників податків! Про важливі 
новації у податковому законодавстві

Братська ДПІ повідомляє, що 23 травня 2020 року набув чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (крім деяких змін, які набирають чинності з 1 липня 2020 року та з 1 січня 2021 року). 
З метою оперативного інформування платників про зміни у податковому законодавстві, Головне управління ДПС у Миколаївській області розпочинає серію публікацій щодо нововведень запроваджених Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон №466).
Відповідно до Закону, до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) внесено наступні загальні зміни: 
- усуваються технічні та логічні помилки у Податковому кодексі України; 
- норми Кодексу приводяться у відповідність до положень законів України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про публічні закупівлі», «Про заставу», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», Кодексу України з процедур банкрутства тощо; 
- упорядковуються функції та визначення контролюючих органів у зв’язку з реорганізацією Державної фіскальної служби України; 
- впроваджуються норми щодо єдиної юридичної особи в структурі ДПС України; 
- усуваються проблеми подвійного оподаткування шляхом запровадження процедури взаємного узгодження; 
- вдосконалюються деякі питання функціонування електронного кабінету, зокрема: 
розширення переліку документів, які можуть бути отримані платником податків за допомогою електронного кабінету (повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації, деякі документи за результатами перевірок, індивідуальні податкові консультації тощо); 
уточнення порядку доставки документа в електронній формі до платника через електронний кабінет; 
надання платникам можливості подавати в електронному вигляді повідомлення (з документальним підтвердженням фактів) для виправлення неточної, неповної або застарілої інформації про себе, доступ до якої надається йому через електронний кабінет; 
врегулювання організаційних процесів, пов’язаних з формуванням та прийманням звітності поданої засобами електронного зв'язку в електронній формі; 
- вирішуються проблемні питання визначення дати сплати податкового зобов’язання, якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день (день, що настає за вихідним або святковим днем); 
- визначаються чіткі вимоги до оформлення випадків втрати, пошкодження або дострокового знищення документів платником; 
- збільшується строк, на який може бути продовжено термін надання індивідуальної податкової консультації з 10 до 15 днів; 
- надається можливість поновлення строку подання платником скарги в адміністративному порядку, якщо не пройшло 6 місяців з моменту отримання рішення; 
- надається можливість нерезидентам оскаржити певні рішення у контролюючого органу, який їх виніс; 
- запроваджуються нові умови оплати праці державних службовців контролюючих органів. 
Більш детально із Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» можна ознайомитись за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-IX

 

 

 Легалізація трудових відносин-це шлях до цивілізованого суспільства!

 

Братська ДПІ звертає увагу роботодавців на важливість офіційного працевлаштування найманих працівників. Адже працівник, який працює нелегально, позбавляється соціального страхування, виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, допомоги у разі настання нещасного випадку під час виробничого процесу, виплати своєчасно та не нижче мінімальної заробітної плати, офіційної відпустки, відпустки по догляду за дитиною та багатьох інших гарантій. А роботодавець, у свою чергу, ризикує отримати значні штрафні санкції. 
Після послаблення карантинних заходів, чимало суб’єктів господарювання поновлюють свою роботу. І для того, щоб працювати у правовому полі, під час оформлення нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання (роботодавцю) необхідно: 
укласти трудовий договір у письмовій формі; 
оформити наказ (розпорядження) щодо прийняття працівника на роботу; 
до початку роботи працівника, подати до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку суб’єкта господарювання (підприємця) як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, повідомлення про прийняття працівника на роботу (форма повідомлення встановлена постановою КМУ від 17 червня 2015 року №413); 
зробити запис у трудовій книжці про прийняття працівника на роботу (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мін'юсту, Мінпраці, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 №58). 
Шановні роботодавці! Знайте, що легалізація трудових відносин-це шлях до цивілізованого суспільства
!

Братська ДПІ

 

УВАГА!

 Шановні громадяни,не ігноруйте конституційний обов*язок :

-       щодо подачі  декларації на доходи, задекларуйте доходи,сплатіть податки

-       щодо сплати земельного податку з фізичних осіб

Братська ДПІ

 

 Старт застосування програмних РРО перенесено на 01серпня 2020 року


Братська ДПІ  нагадує, що застосування програмних РРО в Україні відтерміновано до 01 серпня 2020 року законом України від 17.03.2020 року №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)». 
Звертаємо увагу платників податків на переваги застосування програмних РРО. 
Перш за все, реєстрація програмних РРО буде відбуватися в режимі онлайн через електронний кабінет, користувачам програмних РРО буде забезпечено виключно онлайн передачу (отримання) даних. 
Також, з метою уникнення втрат, у першу чергу суб’єктів малого та мікробізнесу, відповідне програмне забезпечення буде надаватися ДПС суб’єктам господарювання безкоштовно. При цьому, Закон прямо зобов’язує контролюючий орган безкоштовно забезпечити не тільки завантаження самої програми, але і її подальшу підтримку. 
Використовувати програмні РРО можна буде з 01 серпня 2020 року. 
Окремо звертаємо увагу суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, на обов’язок зазначати у фіскальних чеках РРО поряд з найменуванням товарів коди їх товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД. За невиконання вказаної вимоги Законом передбачено з 01.08.2020 штрафну санкцію у розмірі
триста неоподаткованих мінімумів доходів громадян (5100 грн.)

 

 

 

Через Електронний_кабінет можна подати заяву для переходу на спрощену систему оподаткування 

Братська ДПІ  нагадує, що у разі обрання спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності заяву про її застосування можна подати через Електронний кабінет. 
А саме: за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету фізична особа – підприємець має змогу направити до органу ДПС разом із супровідним листом заяву про застосування спрощеної системи оподаткування та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ). 
Датою подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування разом із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС. 
Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи». 

 

 

Фізична особа одноосібно обробляє земельну ділянку — об’єкт оподаткування не виключається

Податківці нагадують, що ст. 67 Конституції України встановлено: кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом та щорічно подавати до контролюючих органів за місцем реєстрації декларацію про свій майновий стан і доходи (далі — Декларація) за минулий рік у порядку, встановленому законом.

Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами Податкового кодексу України (далі — ПКУ), відповідно до норм якого подавати Декларації зобов’язані і одноосібники, які самостійно обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 га та отримують доходи від продажу сільськогосподарської продукції (пп. 165.1.24 ст. 165 ПКУ).

Для фізичних осіб встановлено  2020р. граничні строки подання податкових Декларацій,  — до 01.07.2020р..

Крім того, при отриманні у 2019 році доходів від здавання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю іншій фізичній особі — орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою особою), орендодавець (громадянин-одноосібник) визначає свої податкові зобов’язання за результатами такого року у річній податковій Декларації та сплачує податок з таких доходів за своєю податковою адресою.

Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних ділянках площею понад 2 га, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду іншій фізичній особі підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (далі — ПДФО) за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.

 Додатково повідомляємо, що фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки (паї) та отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, мають можливість здійснювати таку діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, зареєструвавшись суб’єктами господарювання — фізичними особами підприємцями, зі сплатою відповідних податків і зборів до бюджету та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування — до відповідних цільових фондів, згідно з вимогами чинного законодавства.

Звертаємо увагу, що згідно з пп. 47.1.2. ст. 47 ПКУ відповідальність за складання податкової звітності несуть фізичні особи — платники податків та їх законні чи уповноваженні представники у випадках, передбачених законом.

Так, порушення податкової дисципліни тягне за собою накладення штрафів, а саме платники податків несуть, зокрема:

· відповідальність, передбачену нормами ПКУ: у разі подання податкової Декларації з порушенням граничних термінів або неподання податкової Декларації застосовується штрафна санкція, передбачена п. 120.1 ст. 120 ПКУ — накладається штраф у розмірі 170 грн за кожне таке неподання або несвоєчасне подання;

· адміністративну відповідальність, передбачену частиною першою ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання, що тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 17 000 грн до 34 000 грн, з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.

Варто зазначити, що власники земельних часток (паїв), які самостійно обробляють свої ділянки, вирощують на них сільськогосподарську продукцію, реалізовують її, тобто є учасниками товарного сільськогосподарського виробництва (не будучи при цьому зареєстрованими суб’єктами господарювання або фізичними особами — підприємцями, або фермерськими господарствами) не є соціально захищеними.

Працюючи роками на своїй землі та не сплачуючи єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, селяни-одноосібники не формують свій трудовий стаж і тим самим позбавляють себе соціальних гарантій на випадок тимчасової втрати працездатності, пенсійного забезпечення тощо.

Враховуючи вищевикладене, за результатами 2019 року фізичним особам, які здійснюють вищезазначені види діяльності, необхідно подати Декларацію та сплатити податки вчасно та у повному обсязі відповідно до норм податкового законодавства, адже наповнення державного бюджету, реалізація завдань та функцій держави безпосередньо залежать від ефективного виконання усіма суб’єктами податкового права податкового обов’язку.

 

 

 

Триває кампанія декларування

Братська ДПІ  інформує, що наразі триває кампанія декларування доходів та рекомендує громадянам подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді, через Електронний кабінет.

Подання декларації в електронному вигляді – комфортний та зручний спосіб для платників податків, який економить час на подання декларації та, водночас,  допоможе виконати рекомендації щодо дотримання умов карантину, направленого на запобігання поширенню коронавірусної інфекції в країні. 

Нагадуємо, що громадяни, які протягом 2019 року отримали доходи у вигляді спадщини не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, дарунки у вигляді коштів, майна, або  майнових чи немайнових прав, які підлягають оподаткуванню, отримували доходи не від податкових агентів, або ж отримали іноземні доходи, зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Звертаємо увагу! Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи продовжено до 01 липня 2020 року, а термін сплати задекларованих у ній податкових зобов’язань -  до 1 жовтня  поточного року.

Шановні громадяни,не ігноруйте конституційний обов*язок щодо подачі декларації, задекларуйте доходи,сплатіть податки!

БРАТСЬКА  ДПІ

 Особливості нарахування та сплати  земельного податку  фізичних осіб

 

Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. 
Порядок обчислення плати за землю визначено ст.286 Податкового кодексу України. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. 
Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться органами державної податкової служби (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникам до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення про суми сплати земельного податку. 
Відповідно до пп.287.5 ст.287 Податкового кодексу України фізичним особам необхідно сплатити земельний податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. 
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року, земельний податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, у якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, у якому у нового власника виникло право власності. 
У сільській та селищній місцевості фізичні особи можуть сплатити земельний податок через каси сільських (селищних) рад або рад об'єднаних територіальних громад за квитанцією про приймання податкових платежів.

 

Братська ДПІ

 Особливості нарахування та сплати земельного податку для фізичних осіб

 

Особливості нарахування та сплати земельного_податку для фізичних осіб

 

 УВАГА    РЕЖИМ РОБОТИ

 

        БРАТСКОЇ ДПІ             ВОЗНЕСЕНСЬКОГО   УПРАВЛІННЯ ГУ ДПС У   МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ   НА ПЕРІОД  КАРАНТИНУ  З   ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ:

 

з 10 год.00 хв. до 13 год.00 хв. (з технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10 -15 хв.)

 Братська ДПІ повідомляє, що до 1 липня 2020 року подовжено термін подання річної декларації про майновий стан і доходи. 

При цьому, суму податкового зобов’язання, яке платниками визначено в декларації до сплати, необхідно сплатити до 1 жовтня 2020 року. 
Зазначене передбачається Законом України від 17 березня 2020 року №533 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID – 19)». 
Звертаємо увагу, що у разі отримання додаткових роз’яснень з даного питання,
Братська ДПІ оперативно надаватиме відповідну інформацію. Слідкуйте за повідомленнями!

 

 Оголошення.

 

Братська ДПІ   радить громадянам у період карантину обмежити візити до податкової служби та користуватися електронним сервісами ДПС. Це - зручно, швидко та безпечно!    

 БРАТСЬКА ДПІ  інформує·:

Карантинні нововведення. Що треба знати про плату за землю на час карантину?

На який період можна не сплачувати земельний податок?

Не нараховується та не сплачується за період з 1 березня по 30 квітня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що використовуються в господарській діяльності.

Хто може не сплачувати плату за землю за березень та квітень 2020 року?

Плата за землю можна несплачувати, якщо земля перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб, які використовують земельні ділянки у господарській діяльності.

Чи поширюється це нововведення на фізичних осіб, які не є суб’єктами підприємницької діяльності?

Ні. Звільнення не поширюється на фізичних осіб, які не є суб’єктами підприємницької діяльності, оскільки воно стосується лише ділянок, які використовуються у господарській діяльності.

 Податкові декларації з плати за землю за 2020 рік вже подані. Як платник податку відобразити зміни у обчисленні податкових зобов’язань?

 Для зменшення податкових зобов’язань з плати за землю за березень-квітень 2020 року юридичним особам необхідно подати уточнюючу податкову декларацію.

Теж саме потрібно зробити і приватним підприємцям, у яких право на земельну ділянку оформлено на них як на суб’єктів підприємницької діяльності. Адже, в частині нарахування та сплати земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності такі фізичні особи прирівняні у правовому статусі до юридичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності.

 

ти за земельні ділянки державної та комунальної власності такі фізичні особи прирівняні у правовому статусі до юридичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності.

 

  звільнення від сплати ЄСВ
Формат: JPG | Добавлен: 31/03/2020 09:46:28
34Kb Скачать скачать
  антикриз
Формат: JPG | Добавлен: 31/03/2020 09:50:15
28Kb Скачать скачать

 

Антивирусные законы вступили в силу: что внутри? [ЕН и РРО, ФОПы и ЕСВ, п

 

ФОПы и ЕСВ

Предпринимателей (в т.ч. упрощенцев), самозанятых и членов фермерских хозяйств освободили от уплаты мартовского и апрельского ЕСВ за себя.

В стаж эти месяцы засчитают.

Если вдруг заявите эти суммы в отчете о ЕСВ, то налоговики посчитают, что заплатили добровольно, и вернуть будет проблематично (№ 533-IX, изменения в Закон о ЕСВ).

РРО и единый налог

Пододвинули РРО-революцию (№ 533-IX). Ее первый этап намечался на 19 апреля 2020 г.

Ключевые вехи теперь таковы.

До 1 января 2021 года не применяют РРО (а также ПРРО) ФОПы-единоналожники 2-4 групп, если годовой доход не превысил 1 млн грн.

В исключениях реализация:

- сложных бытовых товаров;

- лекарственных средств и изделий мед. назначения.

Медуслуг там теперь нет (!). Такие услуги в рамках миллиона можно оказывать без РРО и дальше (до конца года).

Уже с 2021 года (а не с 1 октября 2020 года) РРО станет нужен для ФОПов-единоналожников по уже известному всем списку (б/у, рестораны, автозапчасти, текстиль, медуслуги, торговля через интернет и т.д.).

Отпуска

Плохая новость (для работника):

отдельного оплачиваемого отпуска на время карантина не дают.

Хорошая новость (для работодателя):

работник может пойти в неоплачиваемый отпуск в течение всего карантина. Этот отпуск не засчитывается в 15 неоплачиваемых календарных дней некарантинного отпуска. У работника право на 15 дней некарантинного отпуска сохранится (№ 530-IX).

Эти правила работают, скажем, если родитель хочет остаться с младшим школьником дома.

Но если работодатель временно прекращает деятельность предприятия/подразделения, то для работника это принципиально иная ситуация.

В данном случае это не отпуск без сохранения, а простой!

Работник здесь более защищен.

Если деятельность приостановлена во исполнение решения, например, местных советов, то работнику сохраняют среднюю зарплату.

Если деятельность приостановлена инициативно работодателем, то работники должны получать не менее двух третей ставки . Разумеется, работодатель может отправить в неоплачиваемый отпуск работника, но только с согласия самого работника.

Работодатель может отправить работника на дистанционную работу.

Оплата больничных

Пособие по временной нетрудоспособности предоставляется на период пребывания в спецзаведениях охраны здоровья, а также на самоизоляции под меднадсмотром в связи с мероприятиями, связанными с короновирусом.

Как обычно, Фонд выплачивает средства с 6-го дня.

Независимо от стажа, помощь будет в размере 50 % средней зарплаты (№ 533-IX; ст. 24 Закона № 1105).

Остается вопрос – выдадут ли врачи больничный здоровому человеку?

Налог на землю, налог на недвижимость

Освободили от уплаты налога на землю, налога на недвижимость за два месяца (март-апрель 2020). Касается и арендной платы за государственную и коммунальную землю.

Условие освобождения для земли – использование в хоздеятельности. Освобождение по налогу на недвижимость работает по нежилой недвижимости.

Поданную годовую декларацию можно уточнить (№ 533-IX).

Отменены налоговые штрафы

Штрафов не будет за налоговые нарушения, совершенные с 1 марта по 31 мая 2020 (№ 533-IX).

Но есть исключения. Штрафы будут, например, за:

- нарушение начисления, декларирования и уплаты НДС, акциза и рентной платы;

- нарушение правил учета, производства и обращения топлива или спирта этилового на акцизных складах.

Считаю, что за нарушения в регистрации налоговых накладных штрафов быть не должно (это не начисление, не декларирование и не уплата НДС).

Пеня в указанный период не начисляется.

Если пеня уже начислена, то лучше не платить. Тогда спишут.

Отменены штрафы за неуплату ЕСВ и неподачу отчетности, совершенные в периоды с 1 по 31 марта и с 1 апреля по 30 апреля 2020 года.

Мораторий на проверки

Касается документальных и фактических проверок (№ 533-IX).

Мораторий работает с 18 марта по 31 мая 2020.

Но не касается проверок заявленного возмещения НДС.

Начатые проверки приостанавливаются.

Не начатые, но запланированые – переносятся.  Обновить график проверок должны до 30 марта.

Сроки давности на период моратория приостанавливаются.

Установлен также мораторий на проверки по ЕСВ (в тексте проекта с 18 марта по 18 мая).

Остальные плановые контрольные мероприятия на период карантина запрещены (№ 530-IX).

Годовая декларация о доходах

Физлицам продлили срок подачи «гражданской» декларации до 1 июля 2020 (старый срок - до 1 мая).

Оплатить по такой декларации нужно до 1 октября 2020 (старый срок - 1 августа).

Антикоррупционную декларацию за 2019 год нужно подать не до 1 апреля, а до 1 июня (№ 533-IX).

 

 

 17 марта также был принят закон "О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и другие законы Украины относительно поддержки налогоплательщиков на период осуществления мер, направленных на предотвращение возникновения и распространения коронавирусной болезни (COVID-19)" (законопроект №3220), который также предполагает целый ряд временных послаблений для бизнеса:

·         За нарушение налогового законодательства в период с 1 марта по 31 мая 2020 года штрафные санкции не применяются (за исключением нарушений по договорам долгосрочного страхования жизни или негосударственного пенсионного страхования, нарушений отчуждения имущества, находящегося в налоговом залоге, нарушений правил учета, производства и оборота спирта и топлива, нарушений начисления, декларирования и уплаты НДС, акцизов, ренты). За период с 1 марта по 31 мая 2020 года налогоплательщикамне начисляется пеня, а та, что начислена, подлежит списанию.

·         С 18 марта по 31 мая вводится мораторий на все проверки(документальные и фактические) – кроме документальных проверок в случае подачи заявлений на возврат НДС. Также прекращаются проверки, которые были начаты до 18 марта, но не успели завершиться, и приостанавливается отсчет сроков давности относительно подачи деклараций, налоговых расчетов и др., предусмотренных ст. 102 Налогового кодекса.

·         Для всех налогоплательщиков, обязанных подавать налоговые декларации, срок подачи деклараций в этом году отодвигается до 1 июля.

·         Физлица, которые должны были самостоятельно уплатить сумму налогового обязательства до 1 августа, смогут это сделать до 1 октября 2020 года без всяких штрафных санкций.

·         С 1 марта по 30 апреля 2020 года не начисляется и не должна быть уплачена плата за землю (земельный налог и арендная плата за земельные участки государственной и коммунальной собственности). Эти изменения могут быть отражены в ранее поданных налоговых декларациях.

·         С 1 марта по 30 апреля физические и юридические лицаосвобождаются от начисления и уплаты налога на недвижимость. Это также можно отобразить в уточняющей налоговой декларации.

·         Освобождаются от начисления и уплаты единого взноса с 1 марта до 30 апреля физические лица-предприниматели (в т. ч. "упрощенцы"), самозанятые лица (ученые, литераторы, артисты, медики, юристы и др.), фермеры. При этом будет считаться, что они за эти месяцы уплатили минимальный единый налог.

·         Не применяются штрафные санкции с 1 марта по 30 апреля за такие нарушения, как несвоевременная или неполная уплата единого налога, несвоевременная подача отчетности в налоговую.

·         С 18 марта по 18 мая 2020 года не проводятся проверкиотносительно ЕСВ и не начисляется пеня.

·         Обязательное введение РРО (регистраторов расчетных операций), в том числе программных РРО, запланированное с 1 октября 2020 года, откладывается до 1 января 2021 года. А для предпринимателей 2-4 групп с годовым доходом менее 1 млн грн – до 1 апреля 2021 года.

 

 Податківці нагадують: коли і для яких категорій застосування РРО буде обов’язком

 

До 1 жовтня 2020 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються ФОП «єдинниками» другої — четвертої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 грн, крім тих, які здійснюють:

. реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
.реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

З 1 жовтня 2020 року застосування РРО стане обов’язковим для ФОП «єдинників» другої, третьої та четвертої груп, які здійснюють:

.реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет; 
.реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння; 
.роздрібну торгівлю уживаними товарами в магазинах;
.діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена у п.11 ст. 9 Закону про РРО; 
.діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;
.діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення; реалізацію текстилю (окрім реалізації за готівкові кошти на ринках); 
.реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

 

.Звертаємо увагу, що з 1 січня 2021 року використання РРО стане обов’язковим для всіх платників єдиного податку другої — четвертої груп.

 

 

  БРАТСЬКА  ДПІ

 

 Діють зменшені штрафи для роботодавців

 

2 лютого 2020 року набув чинності Закон № 378-IX, який вносить зміни до ст. 265 КЗпП та зменшує трудові штрафи в декілька разів.

Тепер за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту); оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, встановлений на підприємстві, а також виплату заробітної плати без нарахування і сплати ЄСВ — штраф 10 розмірів мінзарплати (47 230 грн) за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення (було 30 мінзарплат). До юрособ і ФОП, які використовують найману працю, і є платниками єдиного податку 1–3 груп — попередження. За повторне протягом двох років з дня виявлення порушення — 30 розмірів мінімальної зарплати за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення (4723 х 30 = 141 тис. 690 грн).

Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — штраф 2 розміри мінзарплати (9446 грн) за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення (було 10 мінзарплат).

Недотримання гарантій і пільг мобілізованим працівникам — штраф 4 розміри мінзарплати (18 892 грн) за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення. До юрособ і ФОП, які використовують найману працю, і є платниками єдиного податку 1–3 груп — попередження. Раніше штрафували на 10 розмірів мінзарплати за кожного працівника.

Недопущення до проведення перевірки з питань дотримання законодавства про працю для виявлення неоформленных працівників — штраф 16 розмірів мінзарплати (75 568 грн) замість діючих раніше 100 мінзарплат.

Порушення інших вимог трудового законодавства, окрім передбачених абз. 2–7 ч. 2 ст. 265 КЗпП — штраф 1 розмір мінзарплати за кожне таке порушення (4723 грн). За повторне впродовж року з дня виявлення порушення — 2 розміри мінімальної зарплати за кожне таке порушення (9446 грн).

У разі сплати 50% розміру штрафу впродовж 10 банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, така постанова вважається виконаною.

У разі виконання припису Держпраці і усунення виявлених порушень у визначені приписом терміни заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються. Це стосується порушення строків виплати зарплати, недотримання гарантій оплати праці, недотримання гарантій і пільг мобілізованим працівникам.

За недопуск до перевірки, допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту); оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, а також виплату заробітної плати без нарахування і сплати ЕСВ, штрафних санкції застосовуються незалежно від усунення порушень.

 

 

  • НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ при ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
  • Національне агентство з питань запобігання корупції