Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

Братське бюро правової допомоги

До відома громадян! Інформація з метою захисту їх прав у земельній сфері.

  Порядок розірвання договору оренди землі
Формат: PDF | Добавлен: 19/08/2017 09:09:56
315Kb Скачать скачать
  Умови передачі земельних ділянок
Формат: PDF | Добавлен: 19/08/2017 09:10:22
301Kb Скачать скачать
  Порядок отримання земельної ділянки у власність
Формат: DOCX | Добавлен: 18/08/2017 10:42:25
855Kb Скачать скачать
  Договір оренди землі
Формат: PDF | Добавлен: 19/08/2017 09:10:41
314Kb Скачать скачать
  Порядок отримання земельної ділянки у власність
Формат: DOCX | Добавлен: 19/08/2017 09:11:15
855Kb Скачать скачать
  Поради з земельного права
Формат: PDF | Добавлен: 19/08/2017 09:12:01
886Kb Скачать скачать
  Як отримати земельну ділянку?
Формат: PDF | Добавлен: 19/08/2017 09:12:39
1070Kb Скачать скачать
  Відчудження земельної ділянки у державну чи комунальну власність
Формат: DOCX | Добавлен: 18/08/2017 10:40:55
433Kb Скачать скачать
  Правовий порядок отримання земельної ділянки у власність
Формат: PDF | Добавлен: 19/08/2017 09:14:38
864Kb Скачать скачать
  Оренда земельної ділянки
Формат: PDF | Добавлен: 19/08/2017 09:14:59
809Kb Скачать скачать

Порядок передачі земельних ділянок у власність

 

 ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

 

 Відповідно до частини другої статті 116, статей 125, 126 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

 

ЯКІ НОРМИ БЕЗОПЛАТНОЇ ПЕРЕДАЧІ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ГРОМАДЯНАМ?

Кожен громадянин України може отримати та приватизувати шість земельних ділянок різного цільового призначення. Проте передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян провадиться у межах визначених норм і один раз по кожному виду використання.

Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:

·         для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство;

·         для ведення особистого селянського господарства - не більше               2,0 гектара;

·         для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;

·         для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;

·         для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;

·         для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Бажане місце розташування земельної ділянки не залежить від місця проживання громадянина.

Розмір земельних ділянок, що передаються безоплатно громадянину для ведення особистого селянського господарства, може бути збільшено у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю).

Розмір земельної ділянки, що передається безоплатно громадянину у власність у зв'язку з набуттям ним права власності на жилий будинок, не може бути меншим, ніж максимальний розмір земельної ділянки відповідного цільового призначення, визначений для присадибної ділянки (крім випадків, якщо розмір земельної ділянки, на якій розташований будинок, є меншим).

ЯКІ ВИМОГИ ДО КЛОПОТАННЯ (ЗАЯВИ) ПРО БЕЗОПЛАТНУ ПЕРЕДАЧУ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ГРОМАДЯНАМ ТА СТРОК ЇХ РОЗГЛЯДУ?

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами відрізняється в залежності від того, чи перебуває земельна ділянка в користуванні громадянина на початок її приватизації.

Заява подається, якщо земельна ділянка перебуває у його користуванні громадянина, в інших випадках подається клопотання.

У клопотанні (заяві) зазначаються цільове призначення земельної ділянки, її орієнтовні розміри (в межах норм безоплатної приватизації) та місце розташування..

До заяві додаються технічні матеріали та документи, що підтверджують розмір земельної ділянки. Такими документами можуть бути, зокрема, документи, що посвідчують право користування земельною ділянкою, матеріали інвентаризації.

До клопотання додаються:

графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (наприклад, викопіювання з кадастрової карти);

погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб);

документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені статтею 118 Земельного кодексу України.

Проте з метою підтвердження особи заявника, а також наявності в нього певних пільг рекомендується також подати копію: документа, що посвідчує особу (наприклад, паспорта громадянина України);  довідки про присвоєння ідентифікаційного коду; документ що підтверджує право на пільги при отриманні земельних ділянок (наприклад, посвідчення учасника бойових дій).

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельної ділянки, яка перебуває у користуванні громадянина, приймається у місячний строк.

Клопотання також розглядається у місячний строк, у наслідок чого приймається рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або про відмову у наданні такого дозволу (мотивовану).

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою, техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у визначеному порядку.

 

ЯКІ ПІЛЬГИ МАЮТЬ УЧАСНИКИ АТО ЩОДО ОТРИМАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК?

Учасникам бойових дій (до яких відносяться особи, визначені         статтями 5, 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») надаються, зокрема, такі пільги як першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва.

   ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян є правом, а не обов’язком, органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення відповідної заяви (клопотання) без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Учасники бойових дій мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:

- для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;

- для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Із земель державної або комунальної власності земельні ділянки для городництва можуть надаватися лише в оренду.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 р. № 898 «Питання забезпечення учасників антитерористичної операції та сімей загиблих учасників антитерористичної операції земельними ділянками» Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру, обласним та Київській міській державним адміністраціям доручено, а органам місцевого самоврядування – рекомендовано забезпечити розміщення на власних офіційних веб-сайтах інформації про місце розташування, цільове призначення та площу земельних ділянок, які можуть бути відведені учасникам антитерористичної операції та сім'ям загиблих учасників антитерористичної операції.

ЯКІ ОРГАНИ ЗДІЙСНЮЮТЬ ПОГОДЖЕННЯ ПРОЕКТУ ЗЕМЛЕУСТРОЮ ЩОДО ВІДВЕДЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ ТА В ЯКІ СТРОКИ?

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! З 1 жовтня 2016 року запроваджено погодження територіальними органами Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок виключно за принципом екстериторіальності. Тобто  проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається на погодження за місцем її розташування. Після реєстрації проекту система електронного документообігу Служби за випадковим принципом направляє його на погодження в іншій територіальний орган.

Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, підлягає обов'язковому погодженню з Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки:

- природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об'єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, підлягає також погодженню з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища, а земельної ділянки, розташованої у зоні відчуження або зоні безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, - з Міністерством екології та природних ресурсів України;

- розташованої на території пам'яток культурної спадщини національного значення, їх охоронних зон та охоронюваних археологічних територіях, підлягає також погодженню з Міністерством культури України;

- розташованої на території земель історико-культурного призначення, пам'яток культурної спадщини місцевого значення, їх охоронних зон, в історичних ареалах населених місць та інших землях історико-культурного призначення, крім випадків, зазначених в абзаці третьому цієї частини, підлягає також погодженню з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони культурної спадщини, відповідним структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини;

- лісогосподарського призначення підлягає також погодженню з Державним агентством лісових ресурсів України, а на території Автономної Республіки Крим - з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового господарства;

- водного фонду підлягає також погодженню з Державним агентством водних ресурсів України, а на території Автономної Республіки Крим - з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань водного господарства.

До Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальних органів подаються оригінали проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки, до інших органів – копії.

Протягом 10 робочих днів з дня одержання проекту або його копії відповідні органи зобов'язані безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з пов

  Договір емфітевзису
Формат: DOCX | Добавлен: 18/08/2017 10:41:22
440Kb Скачать скачать
  Норми розміщення господарських будівель біля житлового будинку
Формат: DOCX | Добавлен: 18/08/2017 10:41:58
437Kb Скачать скачать
  Методичні рекомендації з основних юридичних питань та шляхи їх вирішення в громадах
Формат: DOCX | Добавлен: 19/08/2017 09:13:57
132Kb Скачать скачать

вул. Миру, 131, с-ще Братське,

Миколаївська область, Україна, 55401

 

тел.: (05131) 9-27-61 та 9-27-62

E-mail: bratske@legalaid.mk.ua



 

 

 

 

Братське бюро правової допомоги

 

 

Презентація показників діяльності Братського бюро правової допомоги за ІІ квартал 2017 року

У період з 1 квітня 2017 року по 30 червня 2017 року ІІ кварталу у Братському бюро правової допомоги зареєстровано 134 звернень клієнтів, з них 7 осіб звернулись за наданням вторинної правової допомоги. Всім надано правову консультацію.

В результаті розгляду письмових заяв про надання вторинної правової допомоги Вознесенським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги прийнято 7 рішень про надання БВПД, з них одне рішення про заміну адвоката, 3 доручення видано адвокатам та 3 працівникам бюро.

У звітному кварталі клієнти зверталися з наступних питань: соціальне забезпечення – 9, спадкове – 4, сімейне – 7, трудове – 13, медичне – 1, земельне – 13, договірне – 19, житлове – 2, інше цивільне – 16, інше – 50, виконання судових рішень – 2, з адміністративного права звернень не надійшло.

Щодо звернень громадян про надання БВПД, то за звітній період найбільше рішень було прийнято  щодо осіб, які перебувають під юрисдикцією України, якщо їхній середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму, розрахованого та затвердженого відповідно до закону для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп             населення – 4, а також ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" – 2.

 

  Безвіз
Формат: JPG | Добавлен: 26/05/2017 09:08:39
146Kb Скачать скачать
  Відповіді на найбільш часті питання щодо запровадження ЄС безвізового режиму для України
Формат: PDF | Добавлен: 26/05/2017 09:03:30
138Kb Скачать скачать
  Пам"ятка для осіб, які бажають виїхати з України за правилами безвізового режиму
Формат: PDF | Добавлен: 26/05/2017 09:04:43
112Kb Скачать скачать
  Відкрий Європу
Формат: DOCX | Добавлен: 26/05/2017 09:05:10
12Kb Скачать скачать

Презентація показників діяльності Вознесенського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за І квартал 2017 року

 

За період з 01 січня по 31 березня 2017 року за І квартал місцевим центром з надання БВПД та бюро правової допомоги (Братське, Врадіївське, Веселинівське, Доманівське, Єланецьке, Кривоозерське, Первомайське, Южноукраїнське), що є його відокремленими структурними підрозділами, було зареєстровано 1676 звернень клієнтів, 1480 особам було надано правову консультацію, 196 із них написали звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги.

В результаті розгляду письмових заяв про надання БВПД було прийнято 196 рішень про надання БВПД, та надано 150 доручень адвокатам, та 43 наказів штатним працівникам (представництво клієнта в суді або оформлення процесуальних документів). По 3 письмовим зверненням було надано відмову у наданні БВПД.

В звітному кварталі клієнти зверталися частіше з наступних питань: соціального забезпечення – 194, спадкового – 224,  сімейного – 200,  трудового – 130, адміністративного – 35, земельного – 188, договірного – 191, житлового  – 101, іншого цивільного права – 242, з питань виконання судових рішень – 27, з інших питань – 119 та з не правових питань – 17.

Щодо клієнтів, яким було надано БВПД, то за звітний квартал найбільше позитивних рішень було прийнято по інвалідам 37, малозабезпеченим особам (середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму) 124, та ветеранам війни 30.

вул. Київська 26А, м. Вознесенськ, 56500, Україна
Контактний телефон: (05134) 3-25-14
Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213103

 

Уряд затвердив концепцію реформи фінансування системи охорони здоров'я

 

30 листопада 2016 року на засіданні Уряду було схвалено концепцію реформи фінансування системи охорони здоров’я, яку розробили МОЗ за підтримки Мінфіну та незалежних громадських експертів.

Кабмін схвалив низку проектів нормативних актів, передає Інтерфакс-Україна.

Серед них: зміни до положення про державний реєстр лікарських засобів, зміни до порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ і рішення про розподіл резерву коштів медичної субвенції з держбюджету місцевим бюджетам у 2016 році.

"Не секрет, що система охорони здоров'я перебуває в коматозному стані. Останні спроби її реформувати – це був крок до знищення системи охорони здоров'я. Сьогодні реформа охорони здоров'я – пріоритет", - сказав прем'єр-міністр України Володимир Гройсман, відкриваючи засідання уряду.

Гройсман підкреслив, що реформу потрібно проводити спільно з парламентом та органами місцевого самоврядування.

Однією з основних причини низької якості охорони здоров’я в Україні є неефективне витрачання коштів. Загальна площа всіх медичних закладів в Україні можна порівняти з площею Естонії. Всі ці заклади наразі мають утримуватись, ремонтуватись та опалюватись коштом платників податків. Застаріла модель фінансування медицини передбачала спрямування бюджетних коштів на утримання медичної інфраструктури, а не на відшкодування фінансових ризиків громадян у разі хвороби. Тобто по суті фінансувалися приміщення, незалежно від того, чи були там пацієнти, замість того, щоб фінансувати саме медичні послуги.

Одним з пріоритетів Уряду є проведення реформи системи охорони здоров'я та виведення української медицини на європейський рівень. Завдяки змінам у підходах до фінансування охорони здоров'я МОЗ та Мінфін ініціювали системну реформу всієї галузі. Головна мета в цьому напрямку – покращення якості медичних послуг, підвищення заробітних плат медикам, запровадження страхової медицини, збільшення автономії лікарень тощо.

Суть реформи полягає в тому, що державі потрібно задекларувати гарантований пакет медичних послуг, дати можливість цей пакет закуповувати в тих, кого обере сам громадянин. Тобто, держава оплачуватиме контракт з тим лікарем, якого обере пацієнт замість оплати мережі лікарів і зобов’язання пацієнта ходити до лікаря за географічним принципом. Отже, лікарі будуть зацікавлені надати якомога більш якісні послуги, щоб їх обрали громадяни.

Впровадження цієї моделі не потребуватиме додаткових видатків. Це не призведе до підвищення податків, оскільки кошти братимуть з загального бюджету, який зараз передбачений на утримання системи охорони здоров’я.

«Громадяни самі обирають тих, у кого держава повинна купити послуги. У цьому полягає принцип «гроші йдуть за пацієнтом. Це означає, що буде більша конкуренція в сфері охорони здоров’я. А це в свою чергу, сприятиме покращенню послуг та зменшенню їх вартості. Державні кошти будуть використовуватись більш ефективно, а люди отримають більш якісний медичний захист», - зазначив Міністр фінансів Олександр Данилюк під час спільного брифінгу з МОЗ. 

Змінено принцип фінансування: замість пустих приміщень, кошти виділяються для більш якісні послуги.

Збільшено витрати на охорону здоров'я у 2017 році майже на 26% (на 18,2 млрд грн) до 88,7 млрд грн.

Зa рахунок збільшення фінансування уперше покрито 100-відсоткову потребу в ліках для тяжкохворих. Це, зокрема, стосується онкохворих, інфікованих на ВІЛ/СНІД, а також тих, хто страждає діабетом. Для цього Уряд збільшив видатки на централізовану закупівлю ліків до 5,9 млрд грн, що майже на 2 млрд грн більше, ніж передбачено в бюджеті цього року. Це врятує життя тисячам людей.

Збільшено бюджетні видатки на закупівлю ліків дозволить залучити кошти Глобального фонду. Таким чином, загальний ресурс на ліки складе майже в 9 млрд грн – рекордну цифру для нашої країни.

Крім того, у 2016 році збільшено видатки на 35 млн грн для закупівлі систем імплантаційногослухопротезування, а у 2017 році  передбачено на такі цілі ще 75 млн грн.

Також у проекті держбюджету на 2017 рік закладено 500 млн грн на компенсацію вартості ліків (реімбурсацію) ліків для трьох категорій хронічно хворих громадян – що страждають на серцево-судинні захворювання, діабет і астму.

Окрім того, Уряд збільшив заробітну плату лікарів приблизно на 40% для підтримки їх мотивації, збільшив незалежність медичних закладів та максимально децентралізує управління медичними закладами.

Для українців безкоштовними будуть послуги раннього виявлення та діагностики хвороб, лікування та направлення до спеціаліста. На наступний рік у проекті Бюджету закладено 62 млрд гривень на охорону здоров’я. Нацслужба буде оплачувати гарантований безкоштовний пакет медпослуг, які будуть надавати сімейні лікарі та інші заклади первинної медичної допомоги – поліклініки й амбулаторії, вже з другого півріччя 2017 року.

Наразі МОЗ України підготував календарний план впровадження реформи на 2017 рік.               Після його затвердження Урядом покроковий план буде оприлюднено для широкого загалу.

           Із січня 2017 року в Україні стартував перший етап медичної реформи, який полягає в зміні фінансування первинної ланки медичної допомоги.

Перетворення, які відбуватимуться в галузі протягом 2017 року, будуть поетапними та запроваджуватимуться разом з інформуванням лікарської та пацієнтської спільноти.

Протягом першого півріччя медична галузь працюватиме в штатному режимі, а переважна більшість підготовчої роботи відбуватиметься на рівні МОЗ України, уряду, парламенту та регіональних управлінь охорони здоров’я, громад та медичних закладів.

Зокрема, підготовка галузі до впровадження реформи в першому півріччі 2017 р. передбачає:

1. Доопрацювання нормативної бази щодо реформування, зокрема, двох законів та низки наказів МОЗ;

2. Адаптація міжнародних протоколів лікування для первинної ланки;

3. Формування гарантованого переліку послуг (у зв’язку зі збільшенням видатків бюджету на медицину у 2017 р. середня вартість обслуговування пацієнта на первинці буде переглянута у бік збільшення);

4. Затвердження на рівні уряду складу та меж госпітальних округів;

5. Впровадження у лютому 2017 р. референтного ціноутворення;

6. Впровадження реімбурсації ліків з квітня 2017 р.;

7. Розробка та впровадження першого компоненту електронної охорони здоров’я – реєстру пацієнтів, лікарів, медичних закладів.

 

Запровадження нової моделі фінансування охорони здоров’я на принципах медичного страхування буде відбуватись поступово - до 2020 року. В результаті українська медицина перейде до принципу «гроші ходять за пацієнтом» і стара модель державної медицини буде переведена на ринкові рейки. Це модель, де здоров'я кожного громадянина застраховано, а лікар чи лікарня отримують адресний дохід за роботу з конкретним пацієнтом.

вул. Січових Стрільців, 73,

м. Київ, 04053, Україна

 

Т: (044) 486-71-06

Ф: (044) 486-77-45

E: press@legalaid.gov.ua

 

www.legalaid.gov.ua

 

 

 

 

Координаційний

центр з надання

правової допомоги

 

21.12.2016                                                                                                                         Прес-реліз                                                                          

 

Найбільш незахищені суспільні групи отримають доступ до БПД: внесено зміни до ЗУ «Про безоплатну правову допомогу»

Сьогодні, 21 грудня, Верховна Рада України прийняла Закон України «Про Вищу раду правосуддя», внісши зміни до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» в частині розширення кола осіб, які мають право на безоплатну  вторинну правову допомогу. Тож найближчим часом коло осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, суттєво розшириться за рахунок надання такого права найбільш незахищеним суспільним групам.

Насамперед – це внутрішньо переміщені особи та особи, які претендують на отримання такого статусу, а також особи, які претендують на отримання статусу ветерана війни, у тому числі учасника бойових дій. Крім того, безоплатна вторинна правова допомога ветеранам війни, у тому числі учасникам бойових дій, іншим особам, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», надаватиметься не лише з питань їх соціального захисту, як це було дотепер, а з будь-яких питань.

Також суттєво підвищується поріг малозабезпеченості для отримання доступу до безоплатної вторинної правової допомоги:

§  по-перше, враховуватиметься середньомісячний дохід особи, а не середньомісячний сукупний дохід сім’ї, як це було дотепер;

§  по-друге, особа матиме право, якщо її дохід не перевищує двох прожиткових мінімумів;

§  по-третє, інвалід матиме право, якщо отримує пенсію або соціальну допомогу у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб (а не якщо цей розмір є меншим двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, як це було дотепер).

Це стало можливим завдяки тому, що сьогодні Верховна Рада України внесла такі зміни до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (Відомості Верховної Ради України, 2011, № 51, ст. 577):

«У частині першій статті 14:

а) пункт 1 викласти у такій редакції:

«1) особи, які перебувають під юрисдикцією України, якщо їхній середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму, розрахованого та затвердженого відповідно до закону для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення, а також інваліди, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб – на всі види правових послуг, передбачених частиною другою статті 13 цього Закону;»;

б) доповнити новими пунктами 2ˡ і 2² такого змісту:

«2ˡ) внутрішньо переміщені особи – на всі види правових послуг, передбачених частиною другою статті 13 цього Закону;

«2²) громадяни України, які звернулися із заявою про взяття їх на облік як внутрішньо переміщених осіб, – на правові послуги, передбачені пунктами 2 і 3 частини другої статті 13 цього Закону, з питань, пов’язаних з отриманням довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, до моменту отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;»;

в) у пункті 9 слова «на правові послуги, передбачені пунктами 1– 3 частини другої статті 13 цього Закону, стосовно питань, пов’язаних з їх соціальним захистом» замінити словами «на всі види правових послуг, передбачених частиною другою статті 13 цього Закону»;

г) доповнити новим пунктом 9ˡ такого змісту:

«9ˡ) особи, які перебувають під юрисдикцією України і звернулися для отримання статусу особи, на яку поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», – на правові послуги, передбачені пунктами 2 і 3 частини другої статті 13 цього Закону, – до моменту прийняття рішення про надання такого статусу;».

«Координаційний центр з надання правової допомоги дякує народним депутатам України Ігорю Алексеєву, Андрію Помазанову та Русланові Сидоровичу, депутатській фракції “Народний фронт”, Комітетові з питань правової політики і правосуддя за внесення та підтримку відповідної поправки (988) до тексту проекту Закону України «Про Вищу раду правосуддя» (реєстраційний номер 5180 від 23.09.2016), прийнятого Верховною Радою України у першому читанні 03.11.2016, у другому читанні та в цілому в редакції Комітету (тобто з урахуванням даної поправки) 21.12.2016. Також дякуємо Кабінету Міністрів України, Міністерству юстиції України, Міністерству фінансів України та Міністерству економічного розвитку і торгівлі за принципову підтримку прийнятих змін», - директор Координаційного центру Андрій Вишневський.

ЗУ «Про вищу раду правосуддя» набере чинності з дня його опублікування.

 

  Буклет про порядок отримання земельної ділянки
Формат: DOCX | Добавлен: 25/10/2016 10:54:22
852Kb Скачать скачать
  Буклет про самозабудову
Формат: DOCX | Добавлен: 25/10/2016 10:54:50
24Kb Скачать скачать
  Буклет про кооператив
Формат: DOCX | Добавлен: 25/10/2016 10:55:16
83Kb Скачать скачать
  Винаймати квартиру чи бути власником в кооперативі
Формат: DOCX | Добавлен: 25/10/2016 10:56:41
21Kb Скачать скачать
  Буклет про межовий спір
Формат: DOCX | Добавлен: 25/10/2016 10:57:09
87Kb Скачать скачать
  Пам"ятка ВПО
Формат: DOCX | Добавлен: 25/10/2016 10:57:37
71Kb Скачать скачать
  Пам"ятка як вирішити межовий спір
Формат: DOCX | Добавлен: 25/10/2016 10:57:59
24Kb Скачать скачать


Бюро правової допомоги є мережею точок активного поширення правової інформації та доступу до правових консультацій на рівні територіальних громад та соціально вразливих суспільних груп.

Діяльність бюро правової допомоги  спрямована на досягнення декількох цілей:

• підвищення правової грамотності мешканців сільської місцевості та малих міст;
• сприяння досудовому врегулюванню цивільних та адміністративних спорів і зменшення навантаження на судову систему;
• зменшення ризику обмеження доступу до права і правосуддя для найбільш соціально вразливих суспільних верств внаслідок запровадження виключного права адвокатів на представництво в суді та браком адвокатів у сільській місцевості та малих містах;
• зменшення домашнього насильства, дискримінації та попередження злочинності, насамперед, серед неповнолітніх;
• посилення правової спроможності та правових можливостей територіальних громад;
• сприяння більшій залученості територіальних громад до роботи сформованих ними органів місцевого самоврядування;
• оперативна синхронна комунікація змісту реформ, які проводяться Урядом у сфері освіти, охорони здоров'я, соціальній та інших сферах, на рівень територіальних громад;
• запобігання побутовій корупції на базовому рівні.

 

За своїм складом бюро є децентралізованим пулом юристів-практиків, які надають безкоштовні правові консультації, у разі потреби ці юристи також здійснюватимуть представництво в суді за окремими видами спорів для окремих вразливих категорій за рішенням місцевих центрів з надання безоплатної правової допомоги.

 

Звертайтесь за адресою:

 

Братське бюро правової допомоги: Звертайтесь за адресою: каб. 101 та 102, вул. Миру 131, с-ще Братське

Години роботи: з 08.00 по 17.00 щоденно, крім суботи та неділі.

Тел.: 9-27-61 та 9-27-62.

 

Вознесенський місцевий центр з надання БВПД

Адреса: вул. Київська 26А, м. Вознесенськ, 56500, Україна

Контактний телефон: 05134 32514

Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213103

 

вул. Миру, 131

с-ще Братське Миколаївська область 55401

 

Т: (05131) 9-27-61 та 9-27-62

E-mail: bratske@legalaid.mk.ua

 


 

 

 

Братське Бюро правової допомоги


 

Надання безоплатної правової допомоги – соціальна програма Уряду України, що гарантує людям ефективний захист їхніх прав

Безоплатна первинна правова допомога (БППД) включає такі види правових послуг, як надання правової інформації; консультацій і роз’яснень з правових питань; складення заяв, скарг, інших документів правового характеру (крім процесуальних), а також надання особі допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

Безоплатна вторинна правова допомога (БВПД) включає такі види правових послуг, як захист; здійснення представництва інтересів осіб, що мають право на таку допомогу в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру.

Хто має право на безоплатну вторинну правову допомогу?

При наданні підтверджуючих документів право на таку допомогу мають:

-          малозабезпечені особи (середньомісячний сукупний дохід сім`ї нижчий за суму прожиткового мінімуму);

-          інваліди            (розмір          доходів           менше          двох        прожиткових               мінімумів            для непрацездатних осіб);

-          діти-сироти, діти, які позбавлені батьківського піклування;

-          особи,          які       мають          (претендують                на)        статус          біженців,             внутрішньо- переміщені особи;

-          ветерани війни (учасники бойових дій, учасники АТО, інваліди та учасники війни).

З 1 вересня 2016 року БППД надається усім громадянам України, іноземцям, особам без громадянства, у тому числі біженцям чи особам, які потребують  додаткового  захисту, у місцевих центрах та бюро правової  допомоги, що є структурними підрозділами місцевих центрів.

Бюро правової допомоги – всеукраїнська мережа точок доступу до безоплатної правової допомоги, активного поширення правової інформації та доступ

  Буклет
Формат: DOCX | Добавлен: 19/10/2016 10:59:59
78Kb Скачать скачать
  Принципи безоплатної правової допомоги
Формат: PDF | Добавлен: 19/10/2016 11:01:57
144Kb Скачать скачать