Братське » Правова допомога
Українська | Русский | English
Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

Правова допомога

  На Миколаївщині запроваджується пілотний проект у сфері державної реєстрації громадських формувань
Формат: DOCX | Добавлен: 18/07/2016 16:51:03
18Kb Скачать скачать
  Готовність сільських голів Миколаївщини надавати первинну правову допомогу: новий формат.
Формат: DOC | Добавлен: 21/06/2016 17:35:23
4811Kb Скачать скачать

Розбудова громадянського суспільства, демократизація всіх сфер суспільного життя – стратегічна мета нашої держави, що набуває особового значення на шляху просування України у європейський та світовий простір, наближення до європейських стандартів демократії.

Особливо важливою проблемою у розбудові українського громадянського суспільства, яка потребує постійної уваги та негайного вирішення, є взаємодія суспільства з державою. Невміння громадян зорієнтуватися у чинному законодавстві, захистити свої права – та ще у контексті відсутності належної уваги певних державних органів до запитів людей, - суттєво ускладнює, а то й робить неможливим будь-які серйозні починання, що здійснюються державою, адже це невміння й незнання законів ускладнює процес реального наповнення конкретним змістом конституційних положень і, зрештою, є серйозною перепоною на шляху України до побудови справді європейського суспільства.

Задекларувавши у Конституції України право кожного, у передбачених законом випадках, отримати безоплатну правову допомогу, державі необхідно ще й забезпечити його реалізацію. Тим більше, що утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком саме держави.

Саме про це направлена, з набрання чинності,  дія Закону України «Про безоплатну правову допомогу» і саме цей Закон відповідно до Конституції України визначає зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правової допомоги.

 

 

Закон України "Про безоплатну правову допомогу"

 

 Г Р А Ф І К

особистого прийому осіб, які потребують
безоплатної первинної правової допомоги,
з питань, що належать до компетенції
районної державної адміністрації
 
 
 
Місце проведення прийому
 
 
Дні та години прийому
 
 
Телефони для довідок
 
смт. Братське, вул. Леніна, 131, ІІ поверх,к.206
сектор з питань юридичного забезпечення та контролю апарату апарату райдержадміністрації
 
 
2-а та 4-а
п’ятниця
кожного місяця
з
 9.00 до 11.00
 
 
9-14-57
 

Про  роботу  громадської  приймальні

 

Значне місце в реалізації Закону України «Про безоплатну правову допомогу»  (із  змінами) від 02.06.2011 № 3460-VI   щодо доступу громадян до безоплатної первинної правової допомоги займає громадська приймальня з  надання безоплатної  первинної правової  допомоги  Братського  районного  управління  юстиції  Миколаївської  області. Робота громадської приймальні організована відповідно до Порядку роботи громадської приймальні з надання первинної правової допомоги   (із  змінами), затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 21.09.2011 № 3047/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.09.2011 за № 1114/19852.

Наказом начальника  Братського  районного  управління  юстиції  Миколаївської  області  (далі – управління) «Про  організацію  надання  безоплатної  первинної  правової  допомоги  в  Братському  районному  управлінні  юстиції  Миколаївської  області»   (із  змінами)  №70-о від  18.04.2013, створена і діє по даний час громадська приймальня з надання безоплатної  первинної правової допомоги.

Робота громадської приймальні здійснюється відповідно до вимог Порядку роботи громадської приймальні з надання первинної правової допомоги (із  змінами), затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 21.09.2011 № 3047/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.09.2011 за № 1114/19852.  Зокрема, для належної роботи громадської приймальні, в управлінні відведено окремий кабінет, де розміщено законодавчу базу необхідну при наданні консультацій. Прийом громадян у громадській приймальні здійснюється  головним  спеціалістом управління, спеціалістами структурних  підрозділів  управління, завідувачем юридичного  сектору апарату  райдержадміністрації, головним спеціалістом – юрисконсультом Братського районного центру зайнятості, кожного робочого четверга з 10-00 до 12-00 години. Графік роботи громадської приймальні вивішено у приміщенні управління та його структурних  підрозділах в  зручному  для огляді місці та розміщено на  офіційному  веб-сайті  управління.

Спеціалістами управління надаються консультації громадянам з питань, що належать до різних галузей законодавства. Так, за 9 місяців 2014 року працівниками управління відповідно до «Журналу реєстрації  звернень  громадян  до  громадської  приймальні  з надання  безоплатної  первинної  правової  допомоги  при  РУЮ»  номенклатурна справа №11-08, прийнято 38 громадян, які звернулися за консультацією до громадської приймальні.

Для  створення  дієвого  механізму  доступу  та  якісної  первинної  правової  допомоги,  яка б відповідала  потребам  суспільства  працівниками  управління  залученими  до  роботи  громадської  приймальні  надаються  вичерпні  та  зрозумілі  консультації.

Для вирішення порушених питань працівники управління тісно співпрацюють з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, правоохоронними та судовими органами. В разі, коли для вирішення певного питання необхідна допомога цих органів, громадянин, що звернувся за консультацією, направляється до органу, до компетенції якого входить вирішення порушеного питання.

Інформація щодо роботи громадської приймальні, щокварталу висвітлюється на інформаційних стендах  управління  та  його  структурних  підрозділах.

На виконання контрольного  листа  Головного управління  юстиції у Миколаївській області «Про роботу  громадських приймалень» №10.1-12/1753 від 15.05.2013 та з метою забезпечення оцінки якості надання  працівниками громадської приймальні роз’яснень з правових питань, дотримання етичних норм,  толерантності  та ввічливості у спілкуванні з особою, що звернулася до громадської приймальні,  в  громадській приймальні  розміщено «Журнал відгуків та пропозицій щодо роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при РУЮ» номенклатурна  справа  №11-10.

Зауважень та пропозицій щодо роботи громадської приймальні  протягом 9 місяців 2014  року не  надходило. 

 

 


вул. Київська, 26А,

м. Вознесенськ, Україна, 56500



 

 

 

 

Вознесенський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги

 

 

БЕЗОПЛАТНИЙ АДВОКАТ ВІД ДЕРЖАВИ

З 1 липня 2015 року відкрилось 100 Центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги по всій Україні. Один з них тепер є і в м. Вознесенськ Миколаївської області.

Відтепер особа, яка потребує представництва своїх інтересів у суді та немає достатніх фінансових можливостей на оплату послуг адвоката, може звернутися до Центру та отримати допомогу кваліфікованого захисника – адвоката,  який надаватиме свої послуги безоплатно для клієнта.

Для населення послуги адвокатів будуть безкоштовними. Усі витрати бере на себе держава. За допомогою можуть звертатися малозабезпеченні особи, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, біженці, ветерани війни (в тому числі учасники АТО із статусом учасника бойових дій).

Безоплатна вторинна правова допомога передбачає захист від обвинувачення, представництво інтересів в судді та складення документів процесуального характеру у цивільних та адміністративних справах.

Вознесенський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги працює на Арбузинський, Братський, Веселинівський, Вознесенський, Врадіївський, Доманівський, Єланецький, Кривоозерський, Первомайський райони, місто Вознесенськ, Первомайськ та Южноукраїнськ.

Адреса: м. Вознесенськ, вул. Київська 26А (стара назва Жовтневої Революції)

 

Розклад роботи: з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 17:00

 

ном.тел. : (05134) 32 - 5 – 14; +380 95 22 98 063

 

E-mail: voznesensk.mykolaiv@legalaid.gov.ua

 

 

ОФІЦІЙНІ ВИДАННЯ
Міністерства юстиції України
 
З урахуванням вимог Указу Президента України від 13.12.1996 № 1207/96 «Про опублікування актів законодавства України в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України»,    зокрема п.3, Братське районне управління юстиції Миколаївської області наголошує на необхідності вжиття заходів щодо забезпечення «Офіційним вісником України».
Указом Президента України від 10.06.1997 № 503/97 “Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності” «Офіційному віснику України» надано статус офіційного друкованого видання, у якому підлягають оприлюдненню державною мовою акти Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України.
 
 
«Офіційний вісник України» включає в себе всі повні тексти поточного законодавства України, що зареєстровані в Міністерстві юстиції України. Два рази на тиждень на Вашому робочому столі:
-         Закони України та інші акти Верховної Ради України,
-         Укази та Розпорядження Президента України,
-         Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України,
-         рішення і висновки Конституційного Суду України,
-       Зареєстровані в Міністерстві юстиції України нормативно-правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади,
-         Акти Національного банку України,
-         Міжнародні договори України, що набрали чинності, Європейські конвенції,
-      Рішення Міністерства юстиції України про скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади,
-         Акти Міністерства економіки України, що вносять зміни до постанов Кабінету Міністрів України.
-         Регуляторні акти, що не підлягають державній реєстрації в Міністерстві юстиції України
-         рішення Європейського суду з прав людини,
-         регуляторні акти, що не підлягають державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.
-         Додаткова інформація.
-  резолютивна частина постанови суду про визнання нормативно-правового акта незаконним або таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, і про визнання його нечинним,
-      оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта.
 
Зазначене видання також видається в теках з роз’ємними замками. Кожний номер містить комплект змін до актів, опублікованих у попередніх номерах. Двічі на рік видаються хронологічні покажчики до актів, опублікованих в “Офіційному віснику України”, а також алфавітно-предметний покажчик.
Також інформуємо Вас, що журнал буде забезпечувати подальшу постійну підтримку в контрольному стані текстів нормативно – правових актів, які опубліковані з початку 2003 року.
 
Передплатні індекси:
40433 – паперовий журнал;
Періодичність виходу - 101 шт на рік.
48345 – електронний варіант (на CD-диску).
Періодичність виходу -12 шт на рік.
01546 - в теках з роз’ємними замками
Періодичність виходу - 101 шт на рік.
 
 
Крім того, на виконання Указу Президента України від 22 січня 1996 року № 73 “Про видання збірників актів законодавства України”, від 27 червня 1996 року № 472 “Питання оновлення збірників актів законодавства України” та Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2006 року № 1577, Міністерство юстиції Українивипускає такі видання, як:, “Систематичне зібрання чинного законодавства України”, “Кодекси України”, “Бюлетень Міністерства юстиції України”.
 
              
 
“Систематичне зібрання чинного законодавства України” - офіційне видання Міністерства юстиції України, в якому публікуються нормативно-правові акти Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Конституційного Суду України, Національного Банку України, а також нормативно-правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, зареєстровані в Міністерстві юстиції України та міжнародні договори. Тексти актів подаються на компакт – диску (CD-ROM), постійно підтримуються у контрольному стані. Для кожного видання нормативно-правові акти підбираються за галузевими ознаками. Запроваджується дві форми подачі інформації користувачем.
              
 
Передплатні індекси:
01379 - поточна публікація
37026 - електронна форма
Періодичність виходу - 12 шт. на рік.
 
 
           
Видання “Кодекси України” виходить щомісячно у спеціальних теках із роз’ємними замками (з постійним оновленням). Також додається компакт – диск CD-ROM з текстами усіх кодексів у контрольному стані. Проводиться  робота з розширенням та удосконаленням електронної форми подачі інформації. Зокрема, на додаток до комп’ютерної системи «Кодекси України» на цьому ж диску буде надаватися окрема довідково-пошукова система «Зібрання законодавства України». Вона включатиме усе законодавство України і постійно підтримуватиметься у контрольному стані.
 
Зазначене видання буде корисним у роботі центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, судів, правоохоронних органів, працівників юридичних служб, органів та установ юстиції, підприємств, установ та організацій, учених-правознавців, усіх, хто цікавиться питаннями права.
           
 
 Передплатні індекси:
            74252 - в теках;
            21993 - у вигляді книг без оновлення.
            Періодичність виходу - 12 шт. на рік.
 
 
 
Крім того, Міністерство юстиції України видає “Бюлетень Міністерства юстиції України” – щомісячне науково-фахове видання, яке висвітлює діяльність Міністерства юстиції України, його територіальних органів та установ юстиції, надає роз’яснення чинного законодавства та коментарі з практики його застосування, містить наукові статті за результатами досліджень у правовій галузі, які стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян, розглядає проблемні питання, пропозиції до законодавства.
           
        
 
 Передплатний індекс 22670
             Періодичність виходу - 12 шт. на рік.
 
 
ЄДРНПА
 
З метою забезпечення в Україні єдиних принципів ідентифікації та державного обліку нормативно-правових актів, створення фонду цих актів та підтримання їх у контрольному стані Міністерство юстиції України на виконання Указу Президента України від 27 червня 1996 року № 468/96 створило Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів як автоматизовану систему збирання, накопичення та опрацювання актів законодавства.
Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів (далі- Реєстр) – це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання актів законодавства, яка складається з еталонного, страхового, робочого та інформаційного фондів.
Користувачами Реєстру можуть бути будь-які юридичні та фізичні особи, у яких виникла потреба в отриманні інформації з інформаційного фонду Реєстру і які звернулися до одного з Адміністраторів Реєстру з відповідним запитом за встановленою формою.
Інформація з Реєстру може надаватися:
 
  1. на паперових носіях (відтворюється Адміністратором Реєстру, із застосуванням спеціальних засобів перевірки ознак збереження цілісності еталонного тексту, та засвідчується печаткою встановленого зразка);
  2. у вигляді комп’ютерного файла (виготовляється Адміністратором Реєстру із застосуванням спеціального програмного забезпечення, яке гарантує його цілісність при перегляді цього тексту на екрані комп’ютера);
  3. шляхом безпосереднього доступу до інформаційного фонду Реєстру (здійснюється через мережу Інтернет; при цьому користувачеві доступні для перегляду всі наявні в цьому фонді копії еталонних текстів, серед яких він самостійно здійснює пошук та відбір необхідних йому текстів нормативно-правових актів).
 
  
Інформацію з Реєстру може надавати:
 
Адміністратор обліку користувачів - Державне підприємство «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України (м. Київ, вул. Мельникова, 81, літ. А, тел. (044)206-71-49)
Е-mail:dvd@informjust.ua
www. informjust.ua
Технічний адміністратор – Інформаційно-аналітичний центр «ЛІГА»
(м. Київ, вул. Т.Шамрила, 23,тел. 538-01-01)
Е-mail:admin@liga.net
www. liga.net

 

Основні положення

нового Кримінального процесуального кодексу України

 

З 20 листопада в Україні почав діяти новий Кримінальний процесуальний кодекс. Він вніс суттєві зміни у систему нинішнього судочинства і правоохоронної системи загалом. Новації обіцяють тотальне розвантаження слідчих ізоляторів через запровадження системи домашнього ув’язнення. Тепер правоохоронці зобов’язані всі заяви, з якими у відділки міліції звертаються громадяни, вносити у Єдиний реєстр досудових розслідувань, і це певною мірою знівельовує домінування статистики над здоровим глуздом у міліцейській роботі. Відтепер усі слідчі дії, пов’язані із обмеженням прав і свобод громадян, контролюватиме слідчий суддя. Головний плюс — відкритість і публічність процедури.

 

Раніше слідчий виносив постанови про проведення обшуків, виїмок, ексгумації і ці дії не передбачали процедури оскарження та захисту від зловживань. Тепер подібні питання вирішуватимуться у судовому засіданні, і — за присутності всіх сторін. Особи, відносно яких проводитимуть ці дії, отримають право оскаржити їх.

 

Революційним кроком нового КПК стали нові правила оцінки доказів: без підтвердження у суді жодне показання не може бути покладено в основу вироку. При цьому суд, за підсумками процесу, може винести тільки 2 вироки: виправдувальний або — обвинувальний. Якщо вини людини не довели — вона вільна. Повернути справу на додаткове дорозслідування — неможливо. Сьогодні в українському судочинстві менше 1% виправдувальних вироків. Спеціалісти очікують, що таких вироків суттєво побільшає. Це наблизить Україну до європейських стандартів.

               

До традиційних запобіжних заходів — арешту та застави — додасться ще і домашній арешт, коли місцезнаходження підозрюваного контролюватимуть електротехнічні засоби. Тобто, на руку підозрюваного надіватиметься електронний браслет, щоб відстежувати його переміщення. Сам арешт застосовуватимуть лише у виняткових випадках, і при цьому таку необхідність сторона обвинувачення повинна довести суду.  На сьогодні ця норма хоча і вступила у дію, проте реального її втілення очікувати ще не варто. Швидше за все, перебування підозрюваного під домашнім арештом контролюватимуть правоохоронці “у ручному режимі

 

Змінюється вся система кримінально-процесуального провадження та система оперативно-розшукової діяльності. Змінюється підхід до проведення перевірки за скаргою громадян. Раніше реєструвались матеріали, заяви, звернення, проводились перевірки, і потім уже за кілька днів вирішували, чи є там склад злочину, порушували справу чи відмовляли у її порушенні.        

 

Єдиний реєстр досудових розслідувань. Згідно із новим КПК, усі повідомлення, які надходять у міліцію, одразу вважаються порушеними справами. Загалом, зараз немає такого поняття, як порушена кримінальна справа: всі відомості по справі вносяться у Єдиний реєстр досудових розслідувань. Це означає, що по всіх зверненнях громадян буде проводитися більш ретельна перевірка, оскільки всі стадії  кримінальної справи погоджує вже і прокурор, і суд. Це призведе до більш якісного розгляду звернень громадян.

Однак, люди мають пам’ятати, що, окрім міліції, існують ще й інші установи. Приміром, справи про цивільно-правові відносини не належать до компетенції правоохоронців. І якраз їх серед усіх звернень є найбільше.

У будь-якому разі, правоохоронці не мають права не прийняти у людини заяву. Тільки після внесення її у Єдиний реєстр слідчий має процесуально довести, що у заяві немає складу злочину.  

Запровадження Реєстру та ліквідація стадії порушення кримінальної справи  мають свої позитивні наслідки. Тепер будуть реєструватися всі звернення про злочини. Позитивом є те, що унеможливлюється повернення справи на додаткове розслідування, і тепер суд повинен буде виносити виправдувальний вирок.

               

Найцікавішими змінами, які запроваджуються у міліцейській системі, є укладання угод зі слідством. Такі угоди можуть бути різними. Наприклад, визнання своєї провини в обмін на пом’якшення покарання. Інша - це угода із потерпілим. Проте, угоди не розповсюджуються на важкі й особливо важкі злочини, але у багатьох випадках дають можливість зменшити покарання. Наприклад, якщо підозрюваний може повідомити слідству вкрай важливу інформацію у розслідуванні справи, він тим самим “заробить” собі зменшення покарання. Перед підписанням такої угоди суд повинен перевірити, чи за добровільної згоди вона відбувається, та повідомити підозрюваного про можливість відмовитися. Угода може відбутися, якщо немає потерпілого. Інакше - потрібно домовлятися ще й із ним. При досягненні порозуміння всіма сторонами суд усе ж призначає покарання, але - воно буде значно толерантнішим.

 

Відтепер юристи, котрі не мають адвокатського свідоцтва, не зможуть здійснювати захист у кримінальному процесі.

Кримінальний кодекс передбачає, що захисником може бути адвокат, внесений до Єдиного реєстру адвокатів й адвокатських об’єднань. Родичі, правозахисники, фахівці у галузі права позбавляються такої можливості. Тобто, у кримінальному судочинстві мають право брати участь виключно професіонали.  Суттєво посилюється роль адвоката: так, він отримує доступ до всіх матеріалів справи. Запроваджена також повна заборона доступу до матеріалів, що містять адвокатську таємницю.

 

Однією із кардинальних новацій є суд присяжних.

Цей механізм може бути застосований лише у справах, де мова йде про можливе пожиттєве ув’язнення. Присяжними можуть стати тільки особи, яким виповнилося 30 років і які - не старші 65 років. Вони, зокрема, не повинні мати непогашеної судимості та психічних захворювань, не можуть бути народними депутатами, суддями чи правоохоронцями.