Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

Плани заходів та їх виконання

Про стан дотримання в районі у  І півріччі 2018 року  антикорупційного законодавства

 

Робота в напрямку по запобіганню корупції в Братській райдержадміністрації в І півріччі 2018 року проводилася відповідно до плану роботи щодо вжиття заходів по виявленню та запобіганню корупції у Братській райдержадміністрації на 2018 рік.

Окрім  цього, Братською райдержадміністрацією з метою дотримання вимог Закону України «Про запобігання корупції» видано розпорядження голови райдержадміністрації від 02.01.2018 №1-р «Про план заходів районної державної адміністрації щодо запобігання та протидії корупції на 2018 рік». 

Метою даного розпорядження є забезпечення реалізації державної антикорупційної політики щодо створення ефективної системи запобігання корупції, недопущення корупційних проявів в апараті та структурних підрозділах районної державної адміністрації, селищній, сільських радах району.

Для забезпечення виконання Плану заходів передбачено ряд заходів, спрямованих на розв’язання проблем з корупцією, які заплановано реалізувати протягом 2018 року, визначено конкретні терміни виконання та відповідальних виконавців.

Даним розпорядженням (п.1) передбачено переглянути наявність розпорядчих документів щодо визначення відповідальних осіб з питань запобігання корупції із загальної чисельності працівників структурних підрозділів райдержадміністрації, а також селищної, сільських рад, підприємств, установ, організацій, враховуючи, що вищевказане передбачене постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 №706 «Питання запобігання та виявлення корупції». Також, дане питання перевіряється Національним агентством з питання запобігання корупції (далі-НАЗК). На відповідальних осіб покладається ряд повноважень, одним з яких є перевірки своєчасності подання всіх видів декларацій та інформування з даного приводу НАЗК.

Згідно отриманих інформацій, що були надані до Братської райдержадміністрації, визначена відповідальна особа в Управлінні соціального захисту населення, відділі освіти, молоді та спорту Братської райдержадміністрації, фінансовому управлінні райдержадміністрації;  із сільських рад,  визначені посадові особи, відповідальні за питання запобігання та виявлення корупції в Іванівській, Кам’яно-Костуватській, Петропавлівській сільських радах.

В окремих сільських радах (Новоолександрівська, Костуватська, Петропавлівська сільські ради), на виконання розпорядження райдержадміністрації, розроблено  свої плани заходів з питань запобігання корупції.

Інші сільські ради та структурні підрозділи райдержадміністрації або не надали інформацію взагалі, або інформація не містить конкретних даних.

 

Вцілому, вжиті заходи щодо запобігання корупції в районній державній адміністраціях та стан протидії корупції в районі в І півріччі 2018 року доцільно викласти за наступними напрямками діяльності:

 

Забезпечення прозорості та відкритості в діяльності місцевих органів виконавчої влади.

 

Прозорість влади є одним з ефективних елементів боротьби з корупцією. Так, на офіційному веб-сайті райдержадміністрації створені та постійно оновлюються систематизовані рубрики й категорії матеріалів та інформації, які направлені на відкритість влади та прозорість діяльності керівництва районної державної адміністрації, її апарату та структурних підрозділів.

Всі категорії та рубрики офіційного сайту районної державної адміністрації знаходяться у вільному доступі, що дає змогу громадськості ознайомитись практично з будь-якою інформацією про діяльність районної державної адміністрації.

Крім того, на сайті районної державної адміністрації створено розділ «Запобігання проявам корупції» та забезпечується  його наповнення відповідною інформацією.

 

Забезпечення системного підходу та превентивних заходів щодо запобігання та виявлення корупції.

 

Не менше двох разів на рік Братською райдержадміністрацією проводяться міжвідомчі наради з правоохоронними органами. В І півріччі 2018 року на міжвідомчій нараді 06.03.2018 розглянуто найбільш актуальні питання правоохоронної діяльності, в т.ч. пов’язані з проявами корупційних дій. Питання про стан дотримання антикорупційного законодавства розглянуто в І півріччі 2018 року на колегії райдержадміністрації (24.01.2018).

Для забезпечення зворотнього зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про факти корупційних правопорушень в районі, головою райдержадміністрації щомісячно проводилися «гарячі» телефонні лінії та працював телефон довіри, в  ході проведення яких, та на телефон довіри звернень від громадян по фактам проявів корупції не надходило. Протягом звітного періоду головою, першим заступником, заступниками голови  Братської райдержадміністрації проведено 18 «гарячих ліній», з яких дві стосовно порушення антикорупційного законодавства (26.02.2018 та 29.05.2018). На «гарячу лінію» звернень  щодо корупції в  І півріччі 2018 року не надходили.

В  І півріччі 2018 року  проводилися  антикорупційні експертизи проектів прийнятих розпоряджень голови райдержадміністрації та наказів керівника апарату.

 

Заходи щодо усунення корупційних ризиків при здійсненні управління персоналом

 

Під час проведення конкурсів на заміщення вакантних посад здійснюється контроль щодо унеможливлення впливу на конкурсну комісію з метою сприяння прийняттю на державну службу близьких  осіб чи надання переваг конкретим кандидатам на зайняття вакантних  посад.

Братською райдержадміністрацією та її структурними підрозділами забезпечується виконання вимог щодо спеціальних перевірок та перевірок відомостей фінансового характеру державних службовців та осіб, які претендують на зайняття таких посад відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та Закону України «Про державну службу». В І півріччі 2018 року проведено одну таку перевірку.

Проводяться перевірки посадових і службових осіб районної державної адміністрації відповідно до вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №1025-р «Про затвердження плану проведення перевірки відповідно до Закону України «Про очищення влади». Протягом І півріччя 2018 року пройшли перевірку дві особи: 2 переможця конкурсу на зайняття вакантних посад  в Братській райдержадміністрації та одна особа проходить таку перевірку  в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації.

Братською райдержадміністрацією в 2018 році проведено відповідну роботу щодо своєчасного подання електронних декларацій працівниками апарату Братської райдержадміністрації та структурних підрозділів. Відповідно, в 2018 році 75 працівниками райдержадміністрації своєчасно подано щорічні декларації, в т.ч. особами, що звільнилися протягом 2017 року.

Також, здійснюється контроль за своєчасним поданням декларацій в апараті та структурних підрозділах райдержадміністрації прийнятих на посаду та звільнених осіб. Протягом І півріччя 2018 року в апараті та структурних підрозділах було прийнято 2 працівника в структурних підрозділах райдержадміністрації (начальник відділу освіти, молоді та спорту Братської райдержадміністрації та головний спеціаліст служби у справах дітей Братської райдержадміністрації),  звільнилося 2 працівника (начальник відділу освіти, молоді та спорту Братської райдержадміністрації, та головний спеціаліст служби у справах дітей Братської райдержадміністрації). При прийнятті (звільненні) здійснювався контроль за поданням декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за відповідний період. По одній звільненій особи направлено повідомлення щодо несвоєчасного подання декларації у визначені строки до Національного агентства з питань запобігання корупції. 

Здійснювалися заходи щодо виконання Указу Президента України від 23.04.2013 №229 в частині здійснення заходів щодо мінімізації можливості виникнення  конфлікту інтересів державних службовців та врегулювання у разі його виникнення.

Крім цього, з метою забезпечення обізнаності осіб, уповноважених на виконання функцій держави, із законодавством щодо доброчесності на публічній службі районною державною адміністрацією особлива увага приділяється підвищенню кваліфікації державних службовців області з питання запобігання корупції.

 

Так, 07.06.2018 на базі Братської районної державної адміністрації Миколаївським обласним центром перепідготовки та підвищення кваліфікації органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій проведено тематичний короткотерміновий семінар «Правові засади та практичні аспекти запобігання корупції» за участю державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, селищної сільських рад, депутатів, в якому взяли участь 153 особи. 

Також, забезпечується в райдержадміністрації проведення правових навчань, на яких працівники райдержадміністрації, структурних підрозділів мають змогу ознайомитися з новоприйнятими та актуальними нормативними документами різного характеру, в т.ч. питання щодо запобігання корупції. Так, 06.03.2018 працівникам апарату Братської райдержадміністрації та структурних підрозділів, інших окремих організацій та установ, на правовому навчанні роз’яснено основні положення щодо повноти та правильності складання електронних декларацій, термінів подання декларацій та відповідальності за несвоєчасне подання декларацій тощо.

 

Таким чином, на підставі вищевикладеного можна зазначити, що питання стосовно профілактики та попередження корупційних проявів з боку державних службовців, послідовної кадрової політики, викорінення причин та умов, які сприяють вчиненню корупційних дій, знаходяться на постійному контролі районної державної адміністрації.

 

Завідувач  сектору  взаємодії    з

правоохоронними органами,

оборонної та мобілізаційної роботи

апарату  райдержадміністрації                                                                                    Н.ЧОРНОРОТ

12 серпня 2018 року 

Про стан дотримання в районі у 2017 році вимог антикорупційного законодавства 

 ПЛАН заходів щодо запобігання та протидії корупції у Братській районній державній адміністрації на 2017 рік (Антикорупційна програма)

 Про стан дотримання в районі у  І півріччі 2017 році  вимог антикорупційного законодавства

 

Робота в напрямку по запобіганню корупції в Братській райдержадміністрації в 2017 році проводиться відповідно до плану заходів щодо запобігання та протидії корупції у Братській районній державній адміністрації на 2017 рік. В структурних підрозділах розроблені внутрішні плани заходів щодо запобігання та протидії корупції, визначені відповідальні особи.

Так, Братською райдержадміністрацією в І півріччі 2017 року проведено відповідну роботу щодо своєчасного подання електронних декларацій апарату Братської райдержадміністрації та структурних підрозділів, інших окремих організацій та установ, які станом на 1 вересня 2016 року займали згідно зі статтею 50 Закону України «Про запобігання корупції» відповідальне та особливо відповідальне становище та які вже подавали електронну декларацію за 2015 рік та особами, які подавали таку декларацію вперше.

Так, 13.02.2017 працівникам апарату Братської райдержадміністрації та структурних підрозділів, інших окремих організацій та установ, на правовому навчанні роз’яснено основні положення щодо повноти та правильності складання електронних декларацій, термінів подання декларацій та відповідальності за несвоєчасне подання декларацій тощо.

До структурних підрозділів райдержадміністрації було направлено листи роз’яснювального характеру щодо проведення перевірок своєчасності подання електронних декларацій, інформування Національного агенства з питань запобігання корупції при виявлені порушення термінів їх подання та щодо  продовження строків подання декларацій для відповідних категорій працівників державної служби.

До 01 квітня  2017 року всі працівники категорії «А», «Б» та до 01 травня 2017 року всі працівники категорії «В» апарату райдержадміністрації та працівники категорії «Б», «В» структурних підрозділів райдержадміністрації подали декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2016 рік шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агенства з питань запобігання корупції електронної форми декларації (далі-е-декларація) особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Проведеною перевіркою своєчасності подання декларацій встановлено, що в апараті Братської райдержадміністрації було подано – 17 декларацій (до 01.04.2017 – 10 декларацій, до 01.05.2017 – 7 декларацій); не подано – 1 декларацію (звільненою особою, головним спеціалістом сектору взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи апарату Братської райдержадміністрації). В структурних підрозділах Братської райдержадміністрації було подано – 60 декларацій (до 01.04.2017 – 26 декларацій, до 01.05.2017 – 34 декларації); не подано – 1 декларацію (звільненою особою, завідувачем сектору прийняття рішень управління соціального захисту населення Братської райдержадміністрації). Дані особи були попереджені письмово двічі про необхідність подання декларацій. Згідно установленого порядку та у встановлені строки проведено перевірку подання декларацій та повідомлено Національне агентство про факти несвоєчасного подання декларацій.

Також, здійснюється контроль за своєчасним поданням декларацій в апараті та структурних підрозділах райдержадміністрації прийнятих на посаду та звільнених осіб. Протягом І півріччя 2017 року в апараті та структурних підрозділах було прийнято 2 працівника в райдержадміністрації (начальник загального відділу апарату райдержадміністрації, головний спеціаліст сектору надзвичайних ситуацій відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури та надзвичайних ситуацій Братської райдержадміністрації), в УСЗН-1 особа  та звільнився 1 працівник (адміністратор відділу адміністративно-дозвільних послуг райдержадміністрації), які при прийнятті (звільненні) подали декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за відповідний період.

Впровадженню вимог Стратегії державної кадрової політики на 2012 – 2020 роки у Братській райдержадміністрації приділяється значна  увага. Так, основними принципами кадрової політики райдержадміністрації є: вдосконалення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців; заохочення працівників до службової кар’єри;  ротація кадрів за відповідними напрямками роботи; удосконалення механізму конкурсного відбору на зайняття посад, призначення на які відповідно до законодавства здійснюється на конкурсній основі; робота з кадровим резервом та інше. 

Станом на 01 січня 2017 року загальна штатна  чисельність державних службовців Братської райдержадміністрації, в тому числі структурних підрозділах, згідно штатного розпису, складає 80 одиниць, в т.ч. 20 одиниць – в апараті, 60 – у структурних підрозділах.   Фактична чисельність державних службовців складає 71 особа, в т.ч. 16 - в апараті, 55 – у структурних підрозділах райдержадміністрації.  Протягом звітного періоду на посади державних службовців призначено 4 осіб в тому числі: 1 – до апарату, 3- до  структурних підрозділів райдержадміністрації (2 - в Братській райдержадміністрації та 1 - в УСЗН). Призначення здійснювалося на конкурсній основі та по переводу з однієї посади державної служби на іншу.

Братською райдержадміністрацією та її структурних підрозділів забезпечується виконання вимог щодо спеціальних перевірок та перевірок відомостей фінансового характеру державних службовців та осіб, які претендують на зайняття таких посад відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» та Закону України «Про запобігання корупції». Під час розгляду питання щодо прийняття на державну службу, всі кандидати були ознайомленні з чинним законодавством. Відповідні перевірки не проводилися, так як прийняття проводилося на посади категорії «В», які не підлягають перевірці та на категорію «Б», прийняття на яку проведено шляхом переводу з державної служби.

Проводились перевірки посадових і службових осіб районної державної адміністрації відповідно до вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №1025-р «Про затвердження плану проведення перевірки відповідно до Закону України «Про очищення влади». Протягом 2017 року пройшли перевірку дві особи: 1 переможець конкурсу на зайняття вакантних посад в УСЗН та завершено перевірку, що була розпочата в Братській РДА (по головному спеціалісту сектору з питань надзвичайних ситуацій відділу містобудування, архітектури, житло-комунального господарства, розвитку інфраструктури та надзвичайних ситуацій райдержадміністрації).

Здійснювалися заходи щодо виконання Указу Президента України від 23.04.2013  №229 в частині здійснення заходів щодо мінімізації можливості виникнення  конфлікту інтересів державних службовців та врегулювання у разі його виникнення.

Протягом І півріччя  2017 року вивчення антикорупційного законодавства України було проведено на одному з правових  навчаннях  з працівниками райдержадміністрації, а також структурних підрозділів. Забезпечено виступ на правовому навчанні 13.02.2017 з працівниками Братської райдержадміністрації завідувачем сектору взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи апарату райдержадміністрації,  де присутніх ознайомлено з основними  положеннями електронного декларування та забезпечено виступ по питанню «Конфлікт інтересів. Треба знати».

Важливим напрямом кадрової роботи із персоналом є підвищення кваліфікації працівників. В І півріччя 2017 року державними службовцями районної державної адміністрації, апарату та її структурними підрозділами райдержадміністрації пройшли підвищення кваліфікації  12 посадових осіб, в тому числі: 8 осіб категорії «Б», 1 особа категорії «В». Шляхом участі у короткотермінових семінарах видано 15 сертифікатів.

Не менше двох разів  на рік Братською райдержадміністрацією проводяться  міжвідомчі наради з правоохоронними органами. В І півріччі 2017 року на міжвідомчій нараді  10.02.2017  розглянуто найбільш актуальні питання правоохоронної діяльності, в т.ч. пов’язані з проявами корупційних дій.

                03.02.2017 на колегії райдержадміністрації було розглянуто питання «Про стан дотримання в районі у  І півріччі 2017 року  вимог антикорупційного законодавства».

Для забезпечення  зворотнього зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про факти корупційних правопорушень в районі, головою райдержадміністрації щомісячно проводилися «гарячі» телефонні лінії», та працював телефон довіри, в  ході проведення яких, та на телефон довіри звернень від громадян по фактам проявів корупції не надходило. Протягом звітного періоду головою, першим заступником, заступниками голови  Братської райдержадміністрації  проведено  18  «гарячих ліній», з яких  одна  стосовно порушення антикорупційного законодавства. На «гарячу лінію» звернень  щодо корупції в І півріччі 2017 року не надходили.

Інформація про наявність вакантних посад в райдержадміністрації щомісячно подається до районного центра зайнятості та розміщується   на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

 В  І півріччі 2017 року  проведено антикорупційних експертиз проектів розпоряджень голови райдержадміністрації.