Головна Новини Державні закупівлі Звернення громадян Запобігання проявам корупції Доступ до публічної інформації Правова допомога

Декларування

Про  організоване проведення декларування за 2018 рік

 

Відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 вищевказаного Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (nazk.gov.ua) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

З 01 січня до 31 березня 2019 року включно зазначені особи повинні подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік.

З метою забезпечення умов для виконання суб’єктами декларування своїх обов’язків, запобігання створення непередбачуваних ситуацій наприкінці терміну декларування та недопущення перенавантажень системи, необхідно провести відповідну роз’яснювальну роботу з працівниками та забезпечити плановість подання декларацій.

На сайті Національного агентства з питань запобігання корупції доступна оновлена інформація, яка допоможе Вам у заповненні та поданні декларації.

Матеріали розміщенні за посиланнями:

https://nazk.gov.ua/rozyasnennya

https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-do-chergovogo-etapu-elektronnogo-deklaruvannya

https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-pry-roboti-z-yedynym-derzhavnym-reyestrom deklaraciy

https://nazk.gov.ua/poshyrenni-zapytannya-pry-roboti-z-yedrdo

У разі виникнення проблем технічного характеру можна звернутись до служби технічної підтримки Національного агентства з питань запобігання корупції за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти support@nazk.gov.ua, при цьому:

·                    направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;

·                    у темі листа зазначайте суть Вашого питання;

·                    у листі необхідно зазначити Ваші П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.

Важливо пам’ятати, що безпосередньому поданню декларації може передувати виникнення питань у зв’язку із завершенням терміну дії ЕЦП (Електронний цифровий підпис) або КЕП (кваліфікований електронний підпис) або його втратою, зміною електронної пошти, а також питань щодо вимог до відображення тої чи іншої інформації у декларації, вирішення яких потребуватиме додаткового часу. Тому необхідно перевірити, що Ви без перешкод можете зайти до Реєстру та маєте всю необхідну інформацію для заповнення декларації. 

Звертаємо Вашу увагу, також на те, що 07.11.2018 набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», а Закон України «Про електронний цифровий підпис» втратив чинність. Будь ласка, враховуйте це при отриманні  кваліфікованого електронного підпису.

Наголошуємо, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений. У зв’язку з цим, для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо), слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: i.ua, email.ua, gmail.com тощо).  Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити  (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. При цьому, у назві поштової скриньки, не  рекомендується використовувати символи “-”, “_”.

Електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності Закону України «Про електронний цифровий підпис»  можна використовувати до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом. Таким чином, наприклад, ключ ЕЦП, виданий 06.11.2018, буде діяти до 05.11.2020.

Також, згідно зі ст. 3, ч.1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» серед осіб, дотичних до місцевого самоврядування, щорічну декларацію, крім депутатів місцевих рад, сільських, селищних голів, посадових осіб місцевого самоврядування, мають подати посадові особи окремих унітарних юридичних осіб комунальної форми власності або юридичних осіб змішаної форми власності, де місцева рада є одним із учасників товариства чи організації та володіє більше, ніж 50% часток (акцій).

Крім цього, звертаємо увагу, що згідно зі ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому, частиною першою цієї статті, порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (такі особи, наприклад, є в управлінні соціального захисту населення, архівному секторі, службі у справах дітей, відділі освіти, молоді та спорту райдержадміністрації).

При цьому, якщо працівник звільняється до 1 квітня поточного року, в день звільнення йому необхідно подати як декларацію за відпрацьований період 2019 року, так і щорічну декларацію. Так, згідно питання 2 Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 11 серпня 2016 року, якщо суб’єкт декларування звільняється або іншим чином припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, до подання ним щорічної декларації за попередній рік (наприклад, 15 січня 2017 року), то йому рекомендується подавати щорічну декларацію за попередній рік (2016 рік) та окрему декларацію з 1 січня 2017 року до 14 січня 2017 року включно, тобто період, який не був охоплений раніше поданими деклараціями.

Згідно п.4 Порядку перевірки факту подання суб’єктами декларування відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та повідомлення НАЗК про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій, затвердженого рішенням НАЗК  від 06.09.2016 №19 (далі-Порядок №19), своєчасність подання щорічних декларацій перевіряється відповідальною особою протягом 10 робочих днів з граничної дати подання таких декларацій. У випадку встановлення факту неподання чи несвоєчасного подання декларацій суб’єктами декларування, направляється повідомлення до НАЗК упродовж трьох робочих днів на електронну пошту, зазначену на офіційному сайті НАЗК, та засобами поштового зв’язку (рекомендованим листом з повідомленням про вручення).  Також, в Порядку № 19, визначені терміни своєчасності подання інших видів декларацій (які припиняють діяльність, які претендують на зайняття вакантних посад тощо). 

Також, слід нагадати, що при складенні декларацій потрібно звернути увагу на Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю (далі-Розяснення), затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 11 серпня 2016 року, до якого внесено ряд змін в 2018 році. Так, згідно внесених змін до пункту 16 Розяснень, у  разі виявлення суб’єктом декларування у поданій декларації недостовірних відомостей після семиденного строку суб’єкт декларування може звернутись до Національного агентства через персональний електронний кабінет, деталізовано описати виявлені неточності або помилки. Відповідна інформація буде врахована Національним агентством у разі проведення повної перевірки (перевірки) декларації відповідного суб’єкта декларування.

Також, необхідно звернути  увагу, на питання 64-1, яким доповнено Роз’яснення «З якого часу у суб`єкта декларування припиняється обов`язок подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані?»

Відповідно до частини другої статті 52 Закону у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме: отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Реєстру та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства. Абзацом п’ятнадцятим частини першої статті 1 Закону визначено, що суб’єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 Закону, інші особи, які зобов’язані подавати декларацію відповідно до Закону.

У свою чергу, відповідно до абзацу другого частини другої статті 45 Закону особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію за минулий рік.

Відповідно до пункту 4 Правил заповнення форми повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10 червня 2016 року № 3, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 961/29091 (далі - Правила заповнення форми повідомлення) інформація, включена в повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування, повинна бути також відображена в декларації, яку такий суб’єкт декларування подає відповідно до Закону. Враховуючи зазначене, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (інші особи, які зобов’язані подавати декларацію відповідно до Закону) є суб’єктами декларування, які згідно з положеннями частини другої статті 52 Закону у разі суттєвої зміни в їх майновому стані зобов’язані письмово повідомити про це Національне агентство.

Тобто, якщо суб`єкт декларування припинив виконувати функції держави або місцевого самоврядування у серпні 2016 року, а декларацію особи, яка припинила відповідну діяльність, подав в лютому 2017 року, то обов`язок у такого суб`єкта декларування подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані припинився після подання декларації особи, яка припинила виконувати функції держави або місцевого самоврядування.

Також, слід звернути увагу на інші зміни в Розясненні, що стосуються відображення ситуацій щодо передачі транспортних засобів, фінансових зобов’язань, повідомлень про суттєві зміни тощо.

Попереджаємо, що за несвоєчасне подання, неподання, або внесення до декларацій недостовірних відомостей передбачено притягнення винних осіб до адміністративної або кримінальної відповідальності.

  

  Пам'ятка декларанту
Формат: PDF | Добавлен: 19/06/2018 14:16:23
323Kb Скачать скачать

 Рекомендації суб’єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні.

Шановні суб’єкти декларування! З метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, який розпочинається з 01.01.2018, просимо Вас виконати такі дії:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua  за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі - АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавали електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці  https://portal.nazk.gov.ua  у полі: “АЦСК”.   

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням:  https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.

Виконавши запропоновані дії, Ви завчасно підготуєтесь до чергового етапу декларування в Україні, чим полегшите собі роботу з Реєстром.

Також нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції  https://nazk.gov.ua  у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром.

У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти  support@nazk.gov.ua, при цьому:

·                    направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;

·                    у темі листа зазначайте суть Вашого питання;

·                    у листі необхідно зазначити Ваше П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальні відео-ролики з питань заповнення та подання декларацій, які розміщенні на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції

 
 
- Навчальне відео із реєстрації у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»;
- Навчальне відео із зміни електронного цифрового підпису у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»;
https://nazk.gov.ua/news/nazk-nadaye-informacivnu-dopomogu-subyektam-deklaruvannya
 
 

 


 
- Навчальне відео із заповнення декларацій у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (16 відеофайлів)
nazk.gov.ua/deklaraciуа

 


- Навчальне відео із реєстрації у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»;
- Навчальне відео із зміни електронного цифрового підпису у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»;
- Навчальне відео із заповнення декларацій у системі «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» (16 відеофайлів).
youtube.com/channel/UCKwoUDbscWm4BT7BoBo0kMg
 
 

 

Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 3

Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.09.2016 № 19